انتخابات 1400| اصلاح‌طلبان حاضر به عقب‌نشینی از سنگر انتخابات نشدند / نباید به جوسازی‌ها و سیاه‌نمایی‌ها توجه کرد

اصلاح‌طلبان حاضر به عقب‌نشینی از سنگر انتخابات نشده و سعی کردند تا همچون همیشه که به ‌رغم تمامی موانع و بازدراندگی‌ها، نقش خود را ایفای کرده‌اند، در این دوره هم با تلاش خوبی که صورت دادند به ‌جای پرهیز از خودتحریمی، سعی به حضور در صحنه داشتند.

انتخابات 1400| اصلاح‌طلبان حاضر به عقب‌نشینی از سنگر انتخابات نشدند / نباید به جوسازی‌ها و سیاه‌نمایی‌ها توجه کرد
کد خبر: 496856
|
۱۴۰۰/۰۳/۲۹ ۰۷:۵۱:۰۰

اعتمادآنلاین| ‌ سیزدهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری همراه با انتخابات شورای شهر ششم و میان‌دوره‌ای دو انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری روز گذشته در اقصی نقاط کشور برگزار و شاید آنچه به عنوان خروجی اصلی و مهم‌ترین دستاورد این انتخابات محل تامل باشد همان بحث مشارکت و حضور مردم در صحنه انتخابات است؛ آن هم در شرایطی که متاسفانه جریانی از مدت‌ها پیش سعی در آن داشته که نقش مردم را نادیده بگیرد و طوری رفتار کند که مردم اساسا تمایلی به حضور در صحنه نداشته باشند.

روزنامه اعتماد در ادامه یادداشت خود نوشت: با این همه اما دیدیم که به رغم تمامی کم‌وکاستی‌ها و مشکلاتی که در جامعه وجود دارد و مصائبی که بخشی ناشی از عوامل بیرونی و محیطی است و بخشی ناشی از سوءمدیریت‌ها و بدرفتاری‌ها با مردم نمی‌توان حضور مردم در صحنه و مشارکت‌شان را نادیده گرفت. به هر حال هر مقدار مشارکت بالاتر باشد، درجه انحراف و خطا پایین‌تر می‌آید؛ بنابراین نباید به جوسازی و سیاه‌نمایی‌ها توجه کنیم و حضورمان را در اینگونه رویدادهای سیاسی- مدنی کم‌ارزش در نظر بگیریم بلکه بالعکس باید این حضور را جدی گرفته و معنادار کنیم.

متاسفانه در ماه‌های اخیر شاهد برخی القائات نادرست در فضای مجازی به ‌خصوص شبکه‌های ماهواره‌ای بودیم و دیدیم که چگونه برخی جریان‌ها به‌ دنبال اهداف سیاسی خود سعی در آن داشتند که روی موج مشکلات سوار شده و به ناراحتی و دلخوری مردم از وضع کنونی، نوعی حس یأس و نومیدی نیز تزریق کرده و به ‌نحوی رفتار کنند که در آینده نیز نتوان به بهبود اوضاع دل بست. رفتاری که البته چنانکه دیدیم، بی‌نتیجه ماند و مردم با حضور در صحنه نشان دادند که این القائات به ‌واقع بی‌اساس و نادرست بودند.

فراموش نکنیم که رشد در رقابت پیش می‌آید و تضاد افکار است که افکار و دیدگاه‌های نو را پدید می‌آورد. در چنین شرایطی مجموعه اصلاح‌طلبان که همواره نشان داده‌اند قائل به مشارکت حداکثری و پیگیری امور از راه‌های قانونی هستند به ‌رغم تحدید این تفاوت‌ها و عدم تایید صلاحیت گزینه‌های مورد نظرشان اگرچه گفتند که کاندیدایی در صحنه ندارند اما در عین حال حاضر به عقب‌نشینی از سنگر انتخابات نشده و سعی کردند تا همچون همیشه که به ‌رغم تمامی موانع و بازدراندگی‌ها، نقش خود را ایفای کرده‌اند، در این دوره هم با تلاش خوبی که صورت دادند به ‌جای پرهیز از خودتحریمی، سعی به حضور در صحنه داشتند تا از طریق رأی، حرفشان را بزنند و اعتراض‌شان را به گوش جامعه و حاکمیت برسانند.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها