مخالفت سازمان ملل با درج نام اسرائیل در لیست ناقضان حقوق کودکان/گوترش به تذکر اکتفا کرد!

دبیرکل سازمان ملل همچنان با درج نام ارتش اسرائیل در لیست ناقضان حقوق کودکان در مناطق درگیری مخالفت می‌کند.

مخالفت سازمان ملل با درج نام اسرائیل در لیست ناقضان حقوق کودکان/گوترش به تذکر اکتفا کرد!
کد خبر: 496913
|
۱۴۰۰/۰۳/۲۹ ۰۹:۲۱:۲۱

اعتمادآنلاین| آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل در گزارشی درباره دولت‌ها و گروه‌های مسلحی که حقوق کودکان را در مناطق درگیر نقض می‌کنند، از مقامات رژیم صهیونیستی خواست به بازنگری و تقویت اقدامات برای ممانعت از استفاده زیاد از زور و تضمین عدم استفاده از زور جز به هنگام ضرورت و کاهش پیامدهای عملیات نیروهای ارتش بر کودکان و تضمین مجازات در تمام مواردی که کودکان کشته می‌شوند، بپردازند.

به گزارش ایسنا، به نقل از شبکه خبری الجزیره، گوترش همچنان تصمیم گرفت نام ارتش رژیم صهیونیستی را در لیست سیاه دولت‌ها و گروه‌هایی که به نقض حقوق کودکان در مناطق درگیر می‌پردازند قرار ندهد اما این ارتش را مسئول بیشتر نقض‌های سنگین علیه کودکان طی سال 2020 در کرانه باختری از جمله قدس شرقی و غزه و اراضی اشغالی دانست.

در این گزارش گوترش از رژیم صهیونیستی خواست به تحقیقات درباره مواردی بپردازد که در آن از سلاح استفاده کرده است.

گوترش همچنین خواهان پایان بازداشت اداری کودکان و ممانعت از هرگونه بدرفتاری حین بازداشت و یا تلاش برای عضوگیری از کودکان شد.

در گزارش گوترش آمده است: سازمان ملل درباره 30 حمله ارتش رژیم صهیونیستی و شهرک نشینان به مدارس و بیمارستان‌ها در غزه و کرانه باختری تحقیق کرده است.

گوترش همچنین در اقدامی جانبدارانه در گزارش خود انصارالله یمن را در "لیست سیاه"قرار داد درحالی که از درج ناهم عربستان خودداری کرد.

گوترش همچنین ارتش میانمار را در لیست سیاه ناقضان حقوق کودکان در مناطق درگیر قرار داد.

در این گزارش ارتش سوریه نیز در "لیست سیاه" قرار داده شده است.

در این گزارش تأکید شده است: به رغم کاهش نقض حقوق کودکان در مقایسه با سال 2019 سازمان ملل همچنان از تعداد کودکانی که به دلیل استفاده از سلاح حین عملیات اجرای قانون کشته یا معلول شده اند، ابراز نگرانی می‌کند.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها