کد خبر: 496956
|
۱۴۰۰/۰۳/۲۹ ۱۰:۲۴:۴۵
| |

اوباما، رئیس جمهور پیشین آمریکا:

فکر دموکراسی، خواب را از چشمانم می‌گیرد

رئیس جمهوری پیشین آمریکا گفت، در وضعیتی که ایالات متحده ناهمگون‌تر می‌شود، اطمینان یافتن از اینکه دموکراسی همچنان به شکلی موثر به کارش ادامه می‌دهد دغدغه شب‌ بیداری‌های اوست.

فکر دموکراسی، خواب را از چشمانم می‌گیرد
کد خبر: 496956
|
۱۴۰۰/۰۳/۲۹ ۱۰:۲۴:۴۵

اعتمادآنلاین| باراک اوباما، رئیس جمهوری پیشین آمریکا در پاسخ به اینکه چه چیزی باعث می‌شود شب‌ها خوابش نبرد و چه چیزی مایه شادی اوست، به ای.بی.سی نیوز گفت: در جواب بخش اول سوالتان باید بگویم، اینکه چطور دموکراسی ما نیروی تازه‌ای میگیرد و به روزرسانی میشود تا به طور موثر به کارش ادامه دهد، آن هم در شرایطی که جامعه ما ناهمگون‌تر می‌شود.

به گزارش ایسنا، اوباما ادامه داد: چطور میتوانیم اطمینان حاصل کنیم که اگر شما در این کشور سخت کار کنید، میتوانید موفق شوید؟

مصاحبه اوباما بخشی از برنامه تلویزیونی دو ساعته به مناسبت روز آزادی یا جونتینت بود؛ روزی که اعلامیه آزادی بردگان در تگزاس به عنوان آخرین ایالاتی که آن را پذیرفت، در سال 1865 اعلام شد. این روز که مصادف با 19 ژوئن است، رسما به دستور جو بایدن تعطیلی فدرال شد.

باراک اوباما همچنین در این مصاحبه در پاسخ به بخش دوم سوال گفت که دخترانش، مالیا و ساشا مایه شادی او هستند. اوباما به مشارکت سال گذشته آنها در اعتراضات به نابرابری نژادی بعد از کشته شدن جورج فلوید و دیگر سیاه پوستان اشاره کرد.

رئیس جمهوری پیشین آمریکا گفت: از اینکه آنها در برخی از این اعتراضات شرکت داشتند، آن هم به شکلی برجسته، افتخار میکنم چون آنها نمیخواستند از وجهه شبه سلبریتی خودشان به عنوان راهی برای رهبری این اعتراضات استفاده کنند، بلکه هدف این بود که همانند کارگرانی در پشت صحنه باشند. این بخشی از دلیلی است که من خوش بین هستم زیرا میبینم که نسل بعدی از راه میرسد.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها