کد خبر: 497020
|
۱۴۰۰/۰۳/۲۹ ۱۲:۳۳:۳۰
| |

اردوغان، رئیس جمهوری ترکیه:

موشک ضدکشتی آتماجا با موفقیت به هدف اصابت کرد

رجب طیب اردوغان رئیس جمهوری ترکیه اعلام کرد که موشک دوربرد ضد کشتی آتماجا این کشور دیروز (جمعه) در آخرین آزمایش خود برای نخستین بار به یک هدف با موفقیت اصابت کرد.

موشک ضدکشتی آتماجا با موفقیت به هدف اصابت کرد
کد خبر: 497020
|
۱۴۰۰/۰۳/۲۹ ۱۲:۳۳:۳۰

اعتمادآنلاین| «رجب طیب اردوغان» با انتشار ویدئویی در حساب کاربری توئیترش از پیش و حین اصابت موشک دوربرد ضدکشتی آتماجا به هدف اعلام کرد: موشک ضدتانک آتماجا، شمشیر فولادی وطن آبی‌مان، قبل از قرار گرفتن در فهرست سلاح و تجهیزات ارتش ترکیه، در آخرین آزمایش خود با موفقیت به هدف اصابت کرد.


به گزارش ایرنا، وی همچنین برای نیروهای مسلح و نیروی دریایی ترکیه آرزوی موفقیت کرد.

موشک آتماجا از نوع هدایت شونده و محصول ملی کشور ترکیه است. این موشک پیشتر چند بار آزمایش شده بود، اما به اهداف مورد نظر اصابت نکرده بود.

آزمایش این موشک پس از آن صورت می‌گیرد که چند روز پیش روسای جمهوری آمریکا و ترکیه در حاشیه برگزاری نشست سالیانه سران سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) در بروکسل بلژیک با یکدیگر دیدار و گفت وگو کردند؛ دیداری که رجب طیب اردوغان رئیس جمهوری ترکیه آن را سازنده خواند. در این دیدار رهبران دو کشور درباره موضوعات مختلف منطقه‌ای و همچنین روابط دوجانبه بحث و تبادل نظر کردند.

دولت آمریکا، ترکیه را تهدید کرده بود در صورتی که سامانه ضد موشکی اس 400 را از روسیه تحویل بگیرد، قرارداد فروش جنگنده‌های اف 15 را با آنکارا لغو خواهد کرد.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها