بورل، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا:

اتحادیه اروپا ممکن است تحریم‌هایی علیه لبنان اعمال کند

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا که به لبنان سفر کرده، با تأکید بر اینکه این کشور در لبه پرتگاه بحران مالی است، گفت که اتحادیه اروپا ممکن تحریم‌هایی علیه لبنان اعمال کند.

اتحادیه اروپا ممکن است تحریم‌هایی علیه لبنان اعمال کند
کد خبر: 497035
|
۱۴۰۰/۰۳/۲۹ ۱۲:۵۵:۵۲

اعتمادآنلاین| «جوزپ بورل» مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا، امروز (شنبه)، با «میشل عون» رئیس‌جمهور لبنان در کاخ «بعبدا» دیدار و گفت‌و‌گو کرد.

به گزارش فارس، بر اساس گزارش پایگاه خبری شبکه «لبنان24» و شبکه «المیادین»، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در این دیدار گفت: «ما بسیار نگران بحران سیاسی و اقتصادی لبنان هستیم و بدون اقدام لبنان برای اصلاحات نمی‌توانیم کمکی ارائه کنیم. ما برای کمک منابع داریم».

وی افزود: «اگر صندول بین‌المللی پول با کمک به لبنان موافقت کند، به لبنان وام خواهیم داد».

جوزپ بورل ادامه داد: «باید یک دولت تشکیل شود و اصلاحات فورا به اجرا درآید. بحران لبنان از عوامل داخلی نشأت می‌گیرد نه از عوامل خارجی. بحرانی که اقتصاد لبنان با آن دست و پنجه نرم می‌کند، وحشتناک است».

بول اضافه کرد: «شورای اروپا ممکن است تحریم‌هایی را علیه لبنان اعمال کند؛ اما ما ترجیح می‌دهیم که این مسیر را نپیماییم و امیدواریم مجبور به انجام این اقدام نشویم».

وی با اشاره مجدد به تحریم لبنان، اظهار داشت: «لبنان در لبه سقوط در [پرتگاه] فروپاشی مالی است. انتخابات پارلمانی باید سر موعد مقرر برگزار شود و ما آماده هستیم برای نظارت [بر انتخابات] هیأتی [به لبنان] بفرستیم البته اگر از ما خواسته شود».

جوزپ بورل بار دیگر با هشدار درباره تحریم لبنان گفت: «تحریم‌ها بر روی میز است و ما در حال بررسی آن هستیم. چنانچه این تحریم‌ها اجرایی شوند، برای به حرکت درآوردن سیاستمداران خواهد بود».

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها