هزینه رسیدن به وام مسکن 30 میلیون تومان شد/ رکوردزنی قیمت اوراق

قیمت هر برگه از اوراق تسهیلات مسکن با رسیدن به قیمت 63 هزار تومان، رکورد قیمتی این ابزار نوین بازار سرمایه را در یک ماه اخیر شکست.

هزینه رسیدن به وام مسکن 30 میلیون تومان شد/ رکوردزنی قیمت اوراق
کد خبر: 497079
|
۱۴۰۰/۰۳/۲۹ ۱۳:۵۵:۰۰

اعتمادآنلاین| قیمت هر برگه از اوراق گواهی حق تقدم تسهیلات مسکن در معاملات امروز در ابتدای کانال 60 هزار تومانی قرار داشت.

به گزارش خبرنگار مهر، در بیشتر نمادهای معاملاتی زیرمجموعه اوراق تسهیلات مسکن، میانگین قیمت معاملات امروز شنبه 29 خرداد در بازه 61 تا 64 هزار تومان به ثبت رسید.

گران‌ترین معامله با قیمت هر برگه 64 هزار تومان برای یکی از معاملات صورت گرفته در نماد معاملاتی تسه 9903 (اوراق مسکن خرداد سال گذشته) بود و ارزان‌ترین معامله نیز برای یکی از معاملات نماد تسه 9904 (اوراق مسکن تیر 99) با قیمت 57 هزار 780 تومان به ثبت رسید.

این در حالی است که آخرین باری که قیمت اوراق تسهیلات مسکن در سال جاری به بازه 60 هزار تومانی رسید، به هفته پایانی اردیبهشت امسال اختصاص داشت؛ ضمن اینکه روزهای 7 و 8 فروردین امسال نیز که بازار سرمایه پس از حدود 2 هفته تعطیلی، بازگشایی شد، نرخ اوراق تسهیلات مسکن به دامنه 60 هزار تومانی رسید اما بلافاصله در پی رکود بازار مسکن، این اوراق با کاهش قیمت مواجه شد.

به گفته برخی کارشناسان بازار مسکن، افزایش قیمت اوراق تسهیلات در روزهای اخیر هم می‌تواند به احتمال رونق بازار مسکن پس از انتخابات ریاست جمهوری مرتبط باشد و هم می‌تواند در پی افزایش نسبی تعداد معاملات مسکن در روزهای اخیر که قیمت‌ها کمی نزولی شده بود، رخ داده باشد؛ از آنجایی که با کاهش قیمت‌ها، معمولاً تقاضا برای خرید مسکن و همچنین دریافت وام خرید افزایش می‌یابد، لذا قیمت اوراق تسهیلات نیز روند رو به رشد در پیش می‌گیرد.

با احتساب متوسط قیمت هر برگه 62 هزار تومان، هزینه دریافت وام مسکن 240 میلیون تومانی برای زوجین تهرانی که می‌بایست 480 برگه خریداری کنند، به حدود 30 میلیون تومان (29 میلیون و 700 هزار تومان) رسیده است.

این شاخص برای تسهیلات 140 میلیون تومانی خرید مسکن از سوی متقاضیان فردی که می‌بایست 280 برگه با متوسط قیمت هر برگه 62 هزار تومان خریداری کنند، به رقم 17 میلیون و 360 هزار تومان افزایش یافته است.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها