میلاد تقوی،دبیر فدراسیون والیبال:

برد و باخت در لیگ ملت‌ها اهمیتی برای‌مان ندارد/عجله‌ای برای اعلام لیست اعزامی به المپیک نداریم

دبیر فدراسیون والیبال گفت: از قبل هم اعلام کرده بودیم که برد و باخت در لیگ ملت‌های 2021 اهمیتی برای‌مان ندارد.

برد و باخت در لیگ ملت‌ها اهمیتی برای‌مان ندارد/عجله‌ای برای اعلام لیست اعزامی به المپیک نداریم
کد خبر: 497176
|
۱۴۰۰/۰۳/۳۰ ۰۷:۳۴:۱۹

اعتمادآنلاین| تیم‌های ملی والیبال ایران این روزها در شرایط مشغول آماده‌سازی و حضور در یک تورنمنت هستند. تیم‌های نوجوانان و جوانان خود را برای حضور در مسابقات قهرمانی جهان آماده می‌کنند و تیم بزرگسالان هم در ریمینی ایتالیا و رقابت‌های لیگ ملت‌های 2021 حضور دارد.

اردوی نوجوانان در لهستان و ایتالیا قطعی شده است

به گزارش فارس، میلاد تقوی درمورد اردوهای تدارکاتی تیم ملی والیبال نوجوانان ایران در کشورهای ایتالیا و لهستان اظهار داشت: هفته آخر تیرماه و هفته اول مرداد ماه تیم ملی نوجوانان به لهستان و سپس به ایتالیا خواهد رفت تا چند دیدار تدارکاتی برگزار کند. سفر به این دو کشور قطعی شده است. در ادامه هم کار ملی‌پوشان در کشورمان دنبال خواهد شد. تلاش می‌کنیم در استان‌هایی که شرایط آب و هوایی آنها به تهران است تمرینات دنبال شود.

برد و باخت در لیگ ملت‌ها اهمیتی برای‌مان ندارد

وی درمورد عملکرد تیم ملی در رقابت‌های لیگ ملت‌های 2021 خاطرنشان کرد: از ابتدا اعلام کرده بودیم که برد و باخت در این مسابقات برای ما اهمیت چندانی ندارد. اولویت ما در لیگ ملت‌ها شناخت متقابل بین بازیکنان و مربی است. ضمن اینکه کادر فنی در این مسابقات می‌خواهد به ترکیب اصلی برسد تا 12 بازیکن را برای المپیک انتخاب کند. این موضوع را در قبل از شروع مسابقات، زمان کسب پیروزی‌ها و حالا که چند شکست ثبت شده است اعلام کردیم. تیم در مسیری قرار دارد که از قبل تعیین شده است. اگر بخواهیم به نتیجه بازی‌ها توجه کنیم شاید از مسیر آماده‌سازی تیم ملی خارج شویم. فکر می‌کنم ملی‌پوشان طبق برنامه در حال پیش‌روی هستند.

مسابقات لیگ ملت‌ها، بهترین بازی‌های تدارکاتی برای تیم ملی است

دبیر فدراسیون والیبال در پاسخ به این سوال که آیا قبل از آغاز مسابقات المپیک بازی تدارکاتی برای تیم ملی درنظر گرفته خواهد شد یا خیر، گفت: پیش از این قرار بود تیم ملی بعد از لیگ ملت‌ها چند بازی دوستانه در ژاپن برگزار کند، اما به دلیل شرایط کرونایی این برنامه لغو شد. لیگ ملت‌ها برای تیم ملی کشورمان بهترین دوره از بازی‌های تدارکاتی به شمار می‌رود.

غفور روند درمانی‌اش را در ایتالیا دنبال می‌کند

تقوی با اشاره به شرایط امیر غفور و اینکه گفته می‌شود چرا او که مصدوم هم هست بجای علی شفیعی به ایران برنگشته است، خاطرنشان کرد: غفور در حال سپری کردن برنامه‌های درمانی‌اش در ایتالیا است. غفور جز بهترین بازیکنان تیم ملی است و امیدوارم که هر چه زودتر روند درمانی‌اش سپری شود تا هرچه زودتر بتوانیم از بازیکنی که تجربه حضور در المپیک را دارد استفاده کنیم. تلاش کادر فنی این است که غفور به هفته آخر لیگ ملت‌ها هم برسد تا خودش را در ترکیب تیم پیدا کند.

عجله‌ای برای اعلام لیست بازیکنان اعزامی به المپیک نداریم

وی درمورد اعلام لیست تیم ملی والیبال برای اعزام به المپیک، تصریح کرد: لیست اعزامی تیم ایران برخلاف چند تیم دیگر هنوز اعلام نشده است. ما منتظر هستیم که مسابقات تمام شود. ملی‌پوشان استراحت کنند و دور جدید تمرینات آغاز شود. عجله‌ای برای اعلام لیست بازیکنان اعزامی به المپیک نداریم. بازیکنان بسیار خوبی داریم و شرایط حساسی پیش‌روی والیبال ایران است. باید تلاش کنیم که بهترین‌ها انتخاب شوند. نمی‌خواهیم تسریع در اعلام اسامی بازیکنان موجب شود تا اولویت‌ها را نادیده بگیریم. اینکه گفته می‌شود لیست ارسال شده، اما اعلام نمی‌شود هم موضوع درستی نیست.

مهم نیست چه کسی پول را به ایتالیا برده است

دبیر فدراسیون والیبال درخصوص مبالغی که قرار بود خوش‌خبر به ایتالیا ببرد، اما با مشکلات قانونی مواجه شد، اظهار داشت: مبلغی که در ایران جا مانده بود را به ایتالیا ارسال کردیم. به هر حال ما مسیرهای قانونی داشتیم و توانستیم پول را به تیم تزریق کنیم. نمی‌شد تیم را بدون پول رها کرد. وقتی هزینه‌ای را فدراسیون جهانی به ما اعلام کرد که به دلیل شرایط کرونایی بیشتر از سال‌های گذشته هم بود، باید به گونه‌ای برنامه‌ریزی می‌کردیم که با مشکلی روبرو نشویم. محدودیت و دغدغه‌هایی برای ارسال پول داشتیم که خوشبختانه با همت دوستان و همکاران پول هفته بعد از آن اتفاق به ایتالیا رسید.

تقوی درمورد اینکه گفته می‌شود این مبلغ توسط مریم حسابی، مدیر روابط بین‌الملل فدراسیون به ایتالیا ارسال شده است، گفت: مهم نیست چه کسی پول را برده است. روند این اتفاق از طریق وزارت خارجه و مسیرهای قانونی بود و پول به تیم ملی رسید.

نباید به آیین‌نامه‌ای که 5 سال پیش مصوب شده اصرار کرد

وی با اشاره به برنامه فدراسیون برای برگزاری مسابقات لیگ برتر باشگاه‌های کشور، عنوان کرد: نگاهی که برخی از کارشناسان به لیگ برتر ما دارند این است که ما به سمت برگزاری مسابقات با مدل لیگ ملت‌ها برویم تا بازیکنان با این شیوه آماده‌تر خواهند شد و هم اینکه مزایای دیگری دارد؛ البته امکان دارد معایبی هم داشته باشد. جلسه‌ای را با حضور نمایندگان باشگاه‌ها داشتیم و نظرات را جمع‌آوری کردیم.

به عقیده ما این عزیزان بهترین کارشناسانی هستند که می‌توانند کمک کنند. قرار شد باشگاه‌ها نظرات خود را به صورت کتبی اعلام کنند که تا کنون تعداد زیادی از آنها نظرات خود را ارسال کرده‌اند. جلسات ما جلسه مشورتی است و در نهایت فدراسیون تصمیم‌گیری خواهد کرد.

دبیر فدراسیون والیبال درمورد اینکه گفته می‌شود چرا فدراسیون از آیین‌نامه اصلی خود تبعیت نمی‌کند، ادامه داد: ببینید که آیین‌نامه چگونه نوشته شده است. این آیین نامه هر سال با کمک کارشناسان دستخوش تغییراتی شده است که به بهبود برگزاری مسابقات کمک کند. اگر قرار باشد آیین‌نامه ای بنویسیم و بگوییم تحت هر شرایطی باید همان آیین‌نامه اجرا شود که ما نمی‌توانیم ایراد کار را پیدا کرده و با رفع آن پیشرفت کنیم. منطقی است که مجموعه‌ای از کارشناسان را جمع کنیم و از نظر همه استفاده کنیم. سال گذشته هم آیین‌نامه ما موجود بود، اما چرا در جلسه مشورتی دوستان اعلام کردند که مسابقات به صورت متمرکز برگزار شود؟ پاسخ به این سوال مشخص است. بهترین روش با توجه به شرایط کشور این بود که برای حفظ سلامتی همه اعضای والیبال مسابقات به صورت متمرکز برگزار شود.

تقوی افزود: اگر امروز هم تشخیص داده شود که بهترین روش برای برگزاری لیگ، روش دیگری است آن را به هیأت رئیسه پیشنهاد می‌دهیم تا مصوب شود و به مجمع برود. نباید گفت که چون آیین‌نامه 5 سال پیش روشی را مصوب کرده پس حالا هم همان روش باید اجرا شود؛ منطقی است که باید بروز شد و نظر کارشناسی داد. مبنای ما نباید آیین‌نامه‌ای باشد که 5 سال پیش نوشته شده است.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها