کد خبر: 497234
|
۱۴۰۰/۰۳/۳۰ ۰۹:۰۹:۳۲
| |

تل آویو: واکسن‌های مرجوعی از فلسطین سالم بودند!

وزارت بهداشت اسرائیل با تاکید بر اینکه تاریخ انقضای واکسن‌های ارسالی برای تشکیلات خودگردان فلسطین در توافق مشخص بودند، مدعی شد که واکسن‌ها سالم بوده‌اند!

تل آویو: واکسن‌های مرجوعی از فلسطین سالم بودند!
کد خبر: 497234
|
۱۴۰۰/۰۳/۳۰ ۰۹:۰۹:۳۲

اعتمادآنلاین| وزارت بهداشت رژیم صهیونیستی اعلام کرد، واکسن‌های کووید 19 که به تشکیلات خودگردان فلسطین ارائه کردیم و آنها به دلیل تاریخ مصرفشان آنها را نپذیرفته و بازگرداندند، سالم بودند.

به گزارش ایسنا، به نقل از شبکه خبری اسکای نیوز عربی، پیشتر رژیم صهیونیستی و تشکیلات خودگردان فلسطین از توافقی برای تبادل واکسن‌ها خبر دادند که بر اساس آن رژیم صهیونیستی 1.4 میلیون دور واکسن فایزر را برای تشکیلات ارسال خواهد کرد در مقابل نیز تشکیلات همین تعداد واکسن را در سال جاری میلادی به اراضی اشغالی ارسال خواهد کرد.

اما پس از اعلام این توافق، تشکیلات خودگردان آن را لغو کرده و اولین محموله واکسن‌ها شامل حدود 90 هزار دوز را به اراضی اشغالی مرجوع کرد.

می الکیله، وزیر بهداشت فلسطین اعلام کرد: مشخص شد که تاریخ مصرف واکسن‌های محموله نه طبق توافق در ژوئیه و اوت بلکه در ماه ژوئن به پایان می‌رسد.

در مقابل وزارت بهداشت رژیم صهیونیستی در بیانیه‌ای تاکید کرد: واکسن‌هایی که روز گذشته برای تشکیلات خودگردان فلسطین فرستاده شدند، کاملا سالم بودند. تاریخ‌ها مشخص بودند و دو طرف درباره آنها توافق کردند.

در ادامه این بیانیه آمده است: واکسن‌هایی که به فلسطینی‌ها تحویل داده می‌شوند، از همه لحاظ با واکسن‌هایی که در حال حاضر به شهروندان اسرائیلی داده می‌شوند، یکسان هستند.

یک منبع اسرائیلی نیز به سایت روزنامه عبری زبان هاآرتص گفت: تشکیلات خودگردان فلسطین تاریخ انقضای واکسن‌ها را قبل از امضای قرارداد می‌دانست و لغو قرارداد به دلیل انتقادهای مردمی انجام شده است.

به گفته برخی مسؤولان فلسطینی، حدود 30 درصد از فلسطینی‌های ساکن کرانه باختری و نوار غزه حداقل یک دوز واکسن کرونا دریافت کرده‌اند.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها