کد خبر: 497255
|
۱۴۰۰/۰۳/۳۰ ۰۹:۴۵:۳۸
| |

شمار قربانیان کرونا در برزیل از 500 هزار نفر عبور کرد؛مردم معترض به خیابان‌ها ریختند

با گذشتن تعداد قربانیان کرونا در برزیل از مرز 500 هزار نفر، هزاران معترض به عملکرد ژائیر بولسونارو رئیس‌جمهور که به ترامپ برزیل معروف است، در خیابان‌های این کشور تجمع کردند.

شمار قربانیان کرونا در برزیل از 500 هزار نفر عبور کرد؛مردم معترض به خیابان‌ها ریختند
کد خبر: 497255
|
۱۴۰۰/۰۳/۳۰ ۰۹:۴۵:۳۸

اعتمادآنلاین| هزاران معترضان به وضعیت همه‌گیری کرونا در برزیل و عبور تعداد جان باختگان این کشور از مرز 500 هزار نفر، روز شنبه به خیابان‌های دستکم 22 ایالت از 26 ایالت این کشور آمدند.

به گزارش فارس به نقل از وبگاه خبری «آکسیوس»، معترضان با حمل پلاکاردهایی، خواستار کنار رفتن «ژائیر بولسونارو» رئیس‌جمهور این کشور از قدرت شدند.

برزیل1

برزیل2

برزیل4

این اعتراضات در حالی برگزار شده که برزیل به لحاظ تعداد قربانیان بر اثر این همه‌گیری در جایگاه دوم جهان و به لحاظ تعداد موارد ابتلا در جایگاه سوم قرار دارد. در همین حال، تنها 12 درصد جمعیت این کشور در مقابل کرونا واکسینه شده‌اند.

برزیلی‌ها اخیراً هم تظاهراتی سراسری را در اعتراض به عملکرد ژائیر بولسونارو در مقابله با همه‌گیری کرونا در بیش از 200 شهر و شهر کوچک این کشور برگزار کردند و خواستار کناره‌گیری و استعفای وی شدند.

به گزارش خبرگزاری رویترز، محبوبیت رئیس‌جمهور راستگرای افراطی برزیل در دوران بحران کرونا سقوط کرده است.

بولسونارو که به ترامپ برزیل مشهور است، از ابتدای همه‌گیری در این کشور در اظهارنظرهای خود این بیماری را دست کم گرفت، استفاده از ماسک را رد و درباره اهمیت واکسیناسیون ابراز تردید کرد.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها