آمریکا 2.5 میلیون دوز واکسن کرونا به تایوان اهدا می‌کند

آمریکا 2.5 میلیون دوز واکسن کووید 19 مدرنا برای تایوان ارسال می‌کند؛ تعدادی که سه برابر تعهد اولیه واشنگتن برای اهدای واکسن کرونا با دو هدف بهداشت عمومی و ژئوپلیتیک است.

آمریکا 2.5 میلیون دوز واکسن کرونا به تایوان اهدا می‌کند
کد خبر: 497279
|
۱۴۰۰/۰۳/۳۰ ۱۰:۱۶:۱۸

اعتمادآنلاین| سفارت آمریکا در تایوان در پستی در فیسبوک اعلام کرد: این محموله قرار است اواخر امروز (یکشنبه) با هواپیما وارد تایوان شود. این اهدا بیانگر تعهد ما به تایوان به عنوان یک دوست مورد اعتماد و یکی از اعضای خانواده بین‌المللی دموکراسی‌هاست.

به گزارش ایسنا به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، تایوان، یک جزیره خودگردان با 24 میلیون تن جمعیت که در سواحل شرقی چین قرار دارد، به دنبال شیوع اخیر ویروس کرونا تلاش کرده تا واکسن کووید 19 تهیه کند. چین بر تایوان ادعای مالکیت دارد و آن را بخشی از قلمرو خود می‌داند و تاکید دارد که این جزیره باید در نهایت تحت کنترل پکن قرار گیرد.

در جریان سفر کوتاه سناتور "تامی داکوورث" و دو تن دیگر از همکارانش به تایوان در اوایل ماه جاری میلادی، آمریکا متعهد به ارسال 750 هزار دوز واکسن کووید 19 به این جزیره شد. تسای اینگ-ون، رئیس جمهور تایوان تاکید کرد که آمریکا طی دو هفته گذشته تصمیم گرفت تا مقدار اهدای واکسن را افزایش دهد.

وی در پستی در صفحه فیس بوکش نوشت: در جبهه دموکراتیک، تایوان و کشورهایی با ایده‌های مشابه همیشه قادر بوده‌اند تا تعامل نزدیکی با یکدیگر داشته باشند. خواه برای صلح و ثبات منطقه‌ای باشد و خواه برای ویروس کرونا که دشمن مشترک انسان است، ما همچنان به حفظ نظرات مشترک و همکاری با یکدیگر ادامه خواهیم داد.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها