نظرسنجی:

آزادی بیان در آلمان در معرض خطر است

نتایج جدیدترین نظرسنجی‌ها نشان می‌دهد که اکثر مردم آلمان بر این باورند که آزادی بیان آن‌ها در معرض خطر قرار دارد.

آزادی بیان در آلمان در معرض خطر است
کد خبر: 497349
|
۱۴۰۰/۰۳/۳۰ ۱۲:۰۹:۰۳

اعتمادآنلاین| جدیدترین نتایج نظرسنجی مؤسسه «آلن باخ» حاکی از آن است که اکثر آلمانی‌ها بر این باورند که آزادی بیان آن‌ها در معرض خطر قرار دارد.

به گزارش فارس، بنا بر گزارش شبکه روسی «راشاتودی»، تنها 45 درصد از مردم آلمان بر این باورند که آزادانه می‌توانند عقاید سیاسی خود را ابراز کنند.

طبق این گزارش، این آمار و ارقام کمترین میزان از سال 1953 تاکنون محسوب می‌شود. تنها همین چند سال پیش، دو سوم از مردم آلمان بر این باور بودند که هیچ‌کس نمی‌تواند مانع آن‌ها در ابراز عقاید خود به صورت آزادانه شود.

نتایج نظرسنجی فوق همچنین نشان می‌دهد که اکثر مردم آلمان بر این باورند که آزادی بیان آن‌ها در خطر است و 44 درصد این حس را داشتند که بهتر است مراقب گفته‌های خود باشند.

طبق این گزارش، تقریباً 60 درصد از شرکت‌کنندگان در این نظرسنجی، از اسلام به عنوان موضوعی یاد کردند که باید هنگام حرف زدن درباره آن بسیار احتیاط کرد.

28 درصد از افرادی که در نظرسنجی مشارکت کرده بودند نیز از «میهن‌پرستی» نیز به عنوان موضوع بحث‌برانگیزی یاد کردند که نمی‌توانند آزادانه درباره آن حرف بزنند.

دیگر موضوعی که بسیاری از پاسخ دهندگان از آن احساس ناامنی داشتند، حقوق زنان بود و 19 درصد از شرکت‌کنندگان از آن به عنوان یک موضوع تابو یاد کردند.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها