گلف‌بازی ترامپ چقدر برای مالیات‌دهندگان آمریکایی آب خورده است؟

رفت و آمدهای زود به زود دونالد ترامپ به زمین گلفش در نیوجرسی طی حضور چهار ساله او در کاخ سفید، برای رای دهندگان آمریکایی 2.4 میلیون دلار هزینه داشته است.

گلف‌بازی ترامپ چقدر برای مالیات‌دهندگان آمریکایی آب خورده است؟
کد خبر: 497390
|
۱۴۰۰/۰۳/۳۰ ۱۳:۲۵:۰۵

اعتمادآنلاین| دونالد ترامپ، رئیس جمهوری پیشین آمریکا در زمان حضورش در کاخ سفید مجموعا 99 روزش را در کلوب بدمینستر نیوجرسی گذراند.

به گزارش ایسنا، به نقل از پایگاه نیوزویک، براساس گزارش سایت نیوجرسی لوکال نیوز، هزینه این تفریح دونالد ترامپ برای مالیات دهندگان آمریکایی دو میلیون و 400 هزار دلار تمام شده است. ترامپ معمولا برای فرار از کاخ سفید عازم این کلوب گلف میشد، با این حال رفت و آمد او به تفرجگاهش در فلوریدا بیش از اینها بود.

این وبسایت خبری با طرح درخواستی مبتنی بر قانون آزادی اطلاع رسانی به این اطلاعات دست یافت.

عمده هزینه‌های او بابت تامین مخارج هتل عوامل سرویس مخفی آمریکا در مناطق اطراف کلوب نیوجرسی بود که مجموعا حدود یک میلیون و 900 هزار دلار خرج برداشت. عوامل سرویس مخفی آمریکا بیش از 35 هزار دلار بابت اجاره اتاق هایی در املاک بدمینستر ترامپ هزینه بر جای گذاشتند.

در گزارش نیوجرسی لوکال نیوز آمده است که هزینه 2.4 میلیون دلاری شامل هزینه ایر فورس وان (هواپیمای ریاست جمهوری آمریکا) که هر ساعت پرواز آن 142 هزار دلار هزینه دارد، نیست.

براساس گزارش سال 2019 دفتر پاسخگویی دولت که یک دیده‌بان نظارتی کنگره است، سفرهای ترامپ به تفرجگاه مارالاگو در فلوریدا حتی بیش از این هزینه دارد. این گزارش نشان میدهد که چهار سفر ترامپ به ملکش در فلوریدا حین ریاست جمهوری مجموعا 13 میلیون و 600 هزار دلار هزینه داشته است. به عبارت دیگر، هر سفر او حدود 3.4 میلیون دلار آب خورد.

این گشت و گذارهای ترامپ معمولا هدف انتقاداتی قرار میگرفت چرا که خود او منتقد حضور باراک اوباما، رئیس جمهوری پیشین آمریکا در زمین‌های گلف بود. ترامپ در جریان کمپین 2016 مدعی شده بود که اگر به عنوان رئیس جمهور انتخاب شود، فرصتی برای گلف بازی نخواهد داشت.

بر خلاف این ادعا، ترامپ در طول ریاست جمهوری چهار ساله خود حدود 300 مرتبه به زمین های گلف رفت. او در زمان حضورش در کاخ سفید 150 مرتبه گلف بازی کرد و این میزان برای اوباما 127 مرتبه طی چهار سال اول ریاست جمهوری بود.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها