روز گذشته ثبت شد؛

افزایش بیش از 5 هزار مگاواتی مصرف برق

میزان مصرف برق در روز گذشته به 59 هزار و 923 مگاوات رسیده که در مقایسه با روز مشابه پارسال، پنج هزار و 28 مگاوات بیشتر شده است.

افزایش بیش از 5 هزار مگاواتی مصرف برق
کد خبر: 497409
|
۱۴۰۰/۰۳/۳۰ ۱۳:۵۲:۱۵

اعتمادآنلاین| روند رو به افزایش دمای هوای کشور این روزها همچنان تداوم یافته که پیامد آن وارد مدار شدن تعداد بیشتری از وسایل سرمایشی است که از عوامل اصلی افزایش مصرف برق محسوب می‌شود.

به گزارش ایرنا، بنا به گزارش تازه‌ای که شرکت مدیریت شبکه برق ایران منتشر کرد: در ساعت 12 و 50 دقیقه روز گذشته در حالی میزان مصرف از مرز 59 هزار مگاوات عبور کرد که این میزان در روز پیش از آن یعنی جمعه (28 خردادماه) 53 هزار و 682 مگاوات بود که رشد 6 هزار و 241 مگاواتی را نشان می‌دهد.

روز گذشته بخش صنعت در حالی چهار هزار و 293 مگاوات برق مصرف کرد که روز نخست کاری بود و می‌بایست این بخش، برق بیشتری را به مصرف می‌رساند که نشان از همکاری بخش صنعت با صنعت برق برای مدیریت مصرف است.

چندی پیش سخنگوی صنعت برق با یادآوری اینکه اوج مصرف برق ایران در سال گذشته در 31 تیرماه با شدت 58 هزار و 254 مگاوات ثبت شده بود، ادامه داد: این در حالی است که در کمتر از یک ماه گذشته چندین بار شاهد رکوردشکنی مصرف برق بودیم که در نهایت این میزان به 60 هزار و 464 مگاوات در 26 خرداد امسال رسید که در تاریخ صنعت برق کشور، بی‌سابقه و البته نگران کننده است.


وی با بیان اینکه توان تولید نیروگاه‌های کشور 54 هزار مگاوات است، افزود: برقراری پایداری شبکه بیش از 6 هزار مگاواتی تولید و تنها با اجرای برنامه های مدیریت بار امکان پذیر است.

رجبی مشهدی گفت: بیش از 24 هزار مگاوات از مجموع مصرف برق کشور در ساعت های گرم روز به وسایل سرمایشی اختصاص دارد در کنار این موضوع، پدیده جدید استخراج های غیرمجاز نیز باعث فشار بیشتری به شبکه برق شده است.

بیشترین مصرف برق به وسایل سرمایشی تعلق دارد. صنعت برق پیشنهاد می کند از پنکه به ویژه در ساعتی که هوا هنوز خیلی گرم نیست، استفاده شود و با همین صرفه‌جویی ساده، می‌توان مصرف برق را کاهش داد.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها