جدیدترین فناوری‌های مخابراتی در اختیار فضانوردان چینی

گزارش ها حاکی است با نصب جدیدترین فناوری‌های مخابراتی در ایستگاه فضایی چین، این ایستگاه با شبکه مخابراتی چین وصل شده و فضانوردان می‌توانند از طریق اینترنت با مردم روی کره زمین و حتی اعضای خانواده های خود ارتباط صوتی و تصویری برقرار کنند.

جدیدترین فناوری‌های مخابراتی در اختیار فضانوردان چینی
کد خبر: 497411
|
۱۴۰۰/۰۳/۳۰ ۱۳:۵۴:۲۷

اعتمادآنلاین| رادیو بین المللی چین روز یکشنبه گزارش کرد سه فضانورد چینی پیش از ظهر جمعه 28 خرداد، تجهیزات اینترنت بی سیم (WiFi) را در ایستگاه فضایی نصب کردند.

به گزارش ایرنا، «سون جون» رییس ماموریت ایستگاه فضایی مرکز کنترل پرواز هوافضای پکن در این باره گفت که تهیه تجهیزات مدرن دیداری و شنیداری، ارتباطی و شبکه مخابراتی برای فضانوردان در ایستگاه فضایی چین، دستاورد بسیار خوبی محسوب می شود.

«هوانگ وی فن» طراح ارشد پروژه فضایی سرنشین دار چین هم گفت: در طول ماموریت فضایی، فضانوردان چینی به مدت 3 تا 6 ماه در ایستگاه فضایی زندگی می کنند آنان علاوه بر انجام کارهای تحقیقاتی علمی روزانه، در اوقات فراغت، می توانند هر زمان که بخواهند به موسیقی گوش دهند، بازی کنند، فیلم تماشا کنند، به صورت زنده تلویزیون تماشا کنند و با اشخاص دلخواه خود در زمین تماس بگیرند.

«بئولین هوئو» معاون طراح کابین اصلی ایستگاه فضایی چین نیز اظهار داشت: استفاده از تازه ترین فناوری مانند فناوری اطلاعات در ایستگاه فضایی چین، مزیت بی نظیر ایستگاه فضایی چین در مقایسه با سایر ایستگاه های فضایی در مدار است.

سه فضانورد چینی به نام های «نیه هایشنگ»، «لیو بومینگ» و «تانگ هونگبو» 27 خرداد به عنوان سرنشینان فضاپیمای «شن جو-12» وارد ماژول اصلی «تیان هه» در ایستگاه فضایی چین شدند.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها