کد خبر: 497424
|
۱۴۰۰/۰۳/۳۰ ۱۴:۲۰:۰۰
| |

احسان حدادی به‌دنبال رکورد ساعی و خادم

فدراسیون پزشکی ‌ورزشی اعلام کرده است که حدادی با فیزیوتراپی می‌تواند به المپیک برود این چهارمین المپیک او خواهد بود.

احسان حدادی به‌دنبال رکورد ساعی و خادم
کد خبر: 497424
|
۱۴۰۰/۰۳/۳۰ ۱۴:۲۰:۰۰

اعتمادآنلاین| احسان حدادی به بازی‌های المپیک توکیو اعزام می‌شود با این هدف که رکورد جدیدی را در ورزش ایران ثبت کند و نخستین ورزشکاری باشد که چهارمین المپیک را تجربه می‌کند. دیروز غلامرضا نوروزی، رئیس فدراسیون پزشکی‌ورزشی اعلام کرد که حدادی با فیزیوتراپی می‌تواند به المپیک برود اما صحبت‌های هاشم صیامی، رئیس فدراسیون نشان می‌دهد که نباید از حدادی انتظار نتیجه داشت.


به گزارش همشهری، احسان حدادی، پرتابگر دیسک ایران چندی پیش اعلام کرد مهره‌های کمرش آسیب دیده است. این خبر شوک بزرگی برای ورزش ایران و به‌خصوص دوومیدانی بود. در این چند سال بیشترین بودجه دوومیدانی ایران برای حدادی هزینه شد تا یک مدال دیگر المپیکی در این رشته به‌دست بیاید. حدادی که تا هفته پیش در آمریکا تمرین می‌کرد، با مدارک پزشکی به ایران بازگشت. گفته می‌شد وضعیت کمر او حاد است و نیاز به جراحی دارد. فدراسیون دوومیدانی تصمیم‌گیری درباره وضعیت او را به‌عهده فدراسیون پزشکی‌ورزشی گذاشت. اعضای کمیسیونی که با حضور پزشکان این فدراسیون تشکیل شده بود، وضعیت حدادی را بررسی کردند و نوروزی دیروز نظر کمیسیون را رسانه‌ای کرد: «حدادی تمرین خود را پیگیری می‌کند. او باید جراحی شود اما به‌خاطر المپیک قرار شد با فیزیوتراپی کارش را ادامه دهد.»

صیامی، رئیس فدراسیون هم به فارس گفته است کمر حدادی به جراحی نیاز دارد اما به‌خاطر المپیک فعلا این کار را انجام نمی‌دهد: «فدراسیون پزشکی‌ ورزشی با حضور چند تن از متخصصان ارتوپد و فیزیوتراپی جلسه برگزار کرد و به این نتیجه رسید که حدادی می‌تواند با فیزیوتراپی به المپیک برسد. آنها معتقد بودند اگر حدادی بخواهد جراحی کند قطعا به المپیک نمی‌رسد. او تا شروع المپیک زیرنظر پزشکان فیزیوتراپی می‌کند و بعد از آن اگر نیاز بود عمل جراحی انجام می‌دهد.»صیامی هفته پیش گفته بود که حدادی به‌خاطر وضعیت کمرش پرتاب بلندی نداشته است. قبل از این مصدومیت هم پرتاب‌های او در حد مدال المپیک نبود. در این شرایط چه ضرورتی دارد که او به المپیک برود؟ پاسخ صیامی: «حدادی دوست دارد در المپیک شرکت کند و ما هم نمی‌توانیم بگوییم که نرود. او در این دوره چهارمین المپیکش را تجربه می‌کند.»پیش از این امیررضا خادم و هادی ساعی با حضور در 3 المپیک رکورددار بودند. اهمیت این رکورد را نخستین‌بار امیررضا خادم مطرح کرد. او بعد از حضور در المپیک بارسلونا، آتلانتا، سیدنی درنظر داشت در المپیک آتن چهارمین حضورش را ثبت کند که نشد. حدادی در بازی‌های پکن، لندن و ریودوژانیرو حضور داشت و در لندن مدال نقره گرفت.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها