محمدعلی گرایی،فرنگی کار ایران:

من و برادرم در توکیو تاریخ‌ساز می‌شویم

محمدعلی گرایی و برادرش محمدرضا در المپیک کشتی می‌گیرند. محمد‌علی می‌گوید رنگ مدال آنها خوشرنگ‌تر از مدال برادران خادم می‌شود.

من و برادرم در توکیو تاریخ‌ساز می‌شویم
کد خبر: 497429
|
۱۴۰۰/۰۳/۳۰ ۱۴:۲۵:۰۰

اعتمادآنلاین| برادران گرایی این فرصت را دارند تا خاطرات برادران خادم و مدال‌های المپیکی‌شان را تکرار کنند.

به گزارش همشهری، محمدعلی گرایی با 2مدال برنز جهان و برادر کوچک‌ترش محمدرضا که قهرمانی مسابقات امیدهای جهان را دارد، ملی‌پوشان کشتی فرنگی ایران در بازی‌های المپیک توکیو هستند و در وزن‌های 67 و 77کیلوگرم روی تشک می‌روند. امیررضا و رسول خادم آخرین برادران کشتی ایران در المپیک بودند که هر‌دو در آتلانتا مدال گرفتند. محمدعلی گرایی در گفت‌وگویی از شرایطش پیش از المپیک صحبت می‌کند.

*بعد از تعویق یکساله المپیک چقدر امید داشتی این بازی‌ها برگزار شود؟

شرایط سختی بود. سهمیه المپیک را در مسابقات جهانی‌2019 کسب کردم و حالا در سال‌2021 قرار است در بازی‌های المپیک کشتی بگیرم. اگر شرایط عادی پیش رفته بود، الان باید خودم را برای مسابقات جهانی نروژ آماده می‌کردم. البته خوب شد المپیک برگزار می‌شود وگرنه نتیجه همه زحماتمان هدر می‌رفت. اگر این باز‌ی‌‌ها برگزار نمی‌شد، وقفه 8ساله می‌افتاد و اصلا معلوم نبود در این مدت چه پیش می‌آمد، ما در ورزش بودیم یا نه. باز خدا را شکر که با تأخیر برگزار ‌می‌شود.


*در قزاقستان سوم شدی و همیشه کسانی که سال قبل المپیک روی سکو می‌روند، شانس زیادی در المپیک دارند. نتیجه را در المپیک چطور پیش‌بینی می‌کنی؟


سال‌2017 و 2019 که مدال برنز جهان را گرفتم، یک اشتباه کوچک باعث شد به فینال نرسم و هنوز دارم حسرت می‌خورم. تلاش می‌کنم بدون اشتباه کشتی بگیرم و این دفعه مسابقات با حسرت برایم به پایان نرسد. البته مسائل دیگری هم هست که دست ما نیست. امیدوارم روز مسابقه روز من باشد تا بهترین نتیجه را بگیرم. اینکه کسانی که سال قبل از المپیک در مسابقات جهانی مدال گرفته‌اند، حتما درالمپیک روی سکو می‌روند، صد‌درصد نیست ولی معمولا آنها شانس زیادی برای کسب مدال دارند ولی من با این چیزها کاری ندارم و فقط تلاش می‌کنم در هر کشتی‌ بدون اشتباه باشم.

*برادران خادم در کشتی آزاد در المپیک آتلانتا‌1996با یک مدال طلا و برنز به کشور بازگشتند، برادران گرایی می‌توانند این موفقیت را تکرار کنند؟

محمدرضا شرایط خوبی دارد و همانطور که دیدید، در مسابقات کسب سهمیه تمام حریفانش را با امتیاز عالی و بدون اینکه یک امتیاز‌ از دست بدهد، شکست داد و به‌نظرم می‌تواند در توکیو هم بدرخشد. شرایط خودم هم بد نیست. مردم دعا کنند می‌توانیم تاریخ‌ساز شویم و این بار رنگ هر دو مدال برادران در کاروان ایران طلایی باشد.

*2 برادر شیرازی در ترکیب کاروان ایران در المپیک توکیو حضور دارند. مسئولان استان فارس چه برخوردی داشته‌اند؟

(باخنده) اینجا طوری رفتار می‌کنند که انگار هر دوره شیراز 2ملی‌پوش برادر در کاروان دارد. فقط وعده داده‌اند. من کاملا با این شرایط قبل از هر مسابقه آشنا هستم. جایزه 2سال پیش‌مان را اداره کل ورزش هفته پیش داد و اینقدر هم مانور خبری دادند که خودم یادم رفت این جایزه 2سال پیش است. صحبت درباره این مسائل فقط تمرکزم را به هم می‌زند. با 2مدال جهانی، 3مدال قهرمانی آسیا و مدال طلای بازی‌های آسیایی، بیکار هستم و این توجه مسئولان استان به ورزش قهرمانی را نشان می‌دهد. این چیزها برایم مهم نیست و فقط به کسب مدال در المپیک فکر می‌کنم. مسئولان ورزش استان هم حتما کارهای مهم‌تری از پیگیری شرایط ورزشکاران دارند.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها