کد خبر: 497433
|
۱۴۰۰/۰۳/۳۰ ۱۴:۳۵:۰۰
| |

علی علیپور، مهاجم ایرانی ماریتیموی پرتغال:

بی رزومه‌ها به تیم ملی دعوت شدند اما شانسی به من داده نشد

مهاجم ایرانی ماریتیموی پرتغال اعتقاد دارد در نخستین فصل حضورش در اروپا تجربیات خوبی به‌دست آورده است.

بی رزومه‌ها به تیم ملی دعوت شدند اما شانسی به من داده نشد
کد خبر: 497433
|
۱۴۰۰/۰۳/۳۰ ۱۴:۳۵:۰۰

اعتمادآنلاین| درخشش چند ساله علی علیپور با پیراهن پرسپولیس، باعث شد تا پای این بازیکن هم به لیگ پرتغال باز شود. او ابتدای فصل پیش در شرایطی به ماریتیمو پیوست که تمرینات پیش‌فصل را از دست داده بود و به همین‌خاطر شروع خوبی در این تیم نداشت.

به گزارش همشهری، با وجود این علیپور رفته رفته خودش را پیدا کرد و توانست فصل را به بهترین شکل ممکن تمام کند. حالا در پایان نخستین فصل حضور علیپور در پرتغال با او گفت‌و‌گویی اختصاصی داشته‌ایم.

*از نخستین فصل حضورت در پرتغال شروع کنیم. اوضاع چطور بود؟

وقتی با ماریتیمو قرارداد بستم دیر به تیم اضافه شدم و تمرینات پیش‌فصل را هم از دست داده بودم. من قبل از بازی با پورتو با ماریتیمو قرارداد امضا کردم و آن زمان هم تمام هدفم این بود که بتوانم خیلی زود خودم را در تیم جا بیندازم. در آن زمان تیم شرایط خوبی داشت و مهاجمان هم عملکرد خوبی از خودشان نشان داده بودند، با این حال تلاشم را بیشتر کردم و دقایقی کوتاه بازی می‌کردم. بعد از چند هفته که نتیجه نگرفتیم در هفته نهم سرمربی عوض شد و مربی جدید که آمد فیکس بازی کردم، در یک بازی که بازیکن ثابت بودم با یک گل برنده شدیم و در بازی بعدی که در جام حذفی برگزار شد، سرمربی قصد داشت به من استراحت بدهد ولی در نیمه دوم بازی کردم که مصدوم شدم و همین موضوع باعث شد تا یک‌ماه و نیم از میادین دور باشم.

*این مصدومیت در آن مقطع بدشانسی بزرگی بود، درست است؟

بله، همینطور است و اگر مصدوم نمی‌شدم قطعا شرایط بهتر می‌شد. بعد از یک‌ماه و نیم با درد تمرین می‌کردم و سخت در

تلاش بودم تا جایم را از دست ندهم. البته باز هم مربی ما برکنار شد و یک مربی دیگر آمد و تمام این اتفاقات در شرایطی رخ داد که مصدومیتم خوب شده بود. البته درد من به پای دیگرم انتقال پیدا کرد چون فقط به پایی که مصدوم شده بود توجه می‌کردم. خوشبختانه سرمربی جدید به من اعتقاد داشت و چندبار با من صحبت کرد. من 2‌گل 3‌امتیازی زدم و یک پاس گل 3‌امتیازی هم دادم که این اتفاقات در ماندن تیم در لیگ خیلی نقش داشت. خدا را شکر می‌کنم که فصل برای من به خوبی تمام شد.

*در مجموع فکر می‌کنی فصل خوبی را پشت‌سر گذاشتی؟

اگر تمرینات پیش‌فصل را از دست نمی‌دادم قطعا شرایط فرق می‌کرد و از طرفی مصدومیت هم کارم را سخت‌تر کرد. من دیگر اتفاقات فصل گذشته را فراموش کرده‌ام. مسئله مهم این بود که در نخستین فصل حضورم در لیگ پرتغال تجربیات بسیار خوبی را به‌دست آوردم.

*چه زمانی به پرتغال برمی‌گردی؟

پنجم تیرماه. البته در ایران هم تمرین می‌کنم تا آمادگی بدنی‌ام حفظ شود. من با سختی به اینجا رسیدم و حالا هم دوست دارم بیشتر پیشرفت کنم و می‌دانم که باید خیلی زحمت بکشم. طبیعتا هدف مهم من در فصل بعد این است که از لحاظ آماری و گلزنی عملکرد بهتری داشته باشم.

*فکر می‌کنی ماریتیمو برای فصل آینده قوی‌تر شود؟

این موضوع بستگی به مدیریت باشگاه و دیدگاه آنها برای فصل آینده دارد، اینکه بخواهند تیم را در چه شرایطی و چه منطقه‌ای حفظ کنند. شرایط اینجا با فوتبال ایران فرق دارد و همه‌‌چیز از قبل برنامه‌ریزی می‌شود. فکر می‌کنم هدف باشگاه بستن یک تیم خوب برای گرفتن سهمیه اروپا باشد.

*در فهرست تیم ملی نامی از تو دیده نشد. توقع این را داشتی که دعوت شوی؟

ابتدا باید صعود تیم ملی به مرحله بعدی مسابقات مقدماتی جام جهانی را تبریک بگویم. بابت این اتفاق خیلی خوشحال شدم. قطعا صعود تیم ملی به جام جهانی می‌تواند یک راه خوب را جلوی پای بازیکنان ایرانی بگذارد، حتی برای آنهایی که الان در تیم ملی نیستند. امیدوارم تیم ملی در مرحله بعد هم موفق باشد و درنهایت راهی جام جهانی شود. در مورد سؤال شما هم باید بگویم که مربیگری سلیقه‌ای است و من هم به تفکرات سرمربی تیم ملی احترام می‌گذارم. من حتی اعتراضی هم نکردم و حرفی هم نزدم که حاشیه‌ای درست شود.

*ولی این طبیعی است که در این چند سال از عدم‌دعوت به تیم ملی، احساس خوبی نداشته باشی. درست است؟

من در پرسپولیس آقای گل شدم، کفش طلا گرفتم و از دیدگاه هواداران بهترین بازیکن فصل هم شدم ولی نمی‌دانم چرا به تیم ملی دعوت نشدم، واقع دلیلش را نمی‌دانم. برخی از بازیکنان با اینکه فوتبالیست‌های خوبی هستند ولی رزومه و عملکرد خوبی نداشتند به تیم ملی دعوت شدند اما من دعوت نشدم. در تیم ملی به چنین بازیکنانی بها داده شد ولی برای من شانسی قائل نشدند تا خودم را نشان دهم. من عملکرد خوبی در چند سال گذشته داشتم ولی باز هم به تصمیم سرمربی احترام می‌گذارم. شما خودتان آمار من را بررسی کنید، آیا این حقم نبود که جزو دعوت شده‌ها باشم؟

*حالا از حضور در اردوهای بعد دلسرد یا ناامید نیستی؟

خیر، من ناامید نیستم و تلاش می‌کنم تا درنهایت به تیم ملی هم برسم.

*بازی‌های لیگ ایران را دنبال می‌کنی؟

در پرتغال بیشتر درگیر تمرینات هستم ولی گاهی اوقات فرصت می‌کنم و بازی‌های پرسپولیس را می‌بینم. جدا از تمرین، روی یادگیری زبان انگلیسی هم تمرین می‌کنم و این موضوع هم زمان را می‌گیرد.

*فکر می‌کنی پرسپولیس قهرمان شود؟

دوست دارم به‌خاطر هواداران پرسپولیس قهرمان شود.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها