آنکارا:

یونان باید اقدامات تحریک آمیز علیه ترکیه را کنار بگذارد

مولود چاووش اوغلو وزیر خارجه ترکیه پس از نشست مجمع دیپلماسی آنتالیا در نشست خبری در پاسخ به سوالی درباره روابط ترکیه و یونان گفت: بعد از یک دوره بحران، مذاکره با یونان را آغاز کردیم که سازنده بود.

یونان باید اقدامات تحریک آمیز علیه ترکیه را کنار بگذارد
کد خبر: 497434
|
۱۴۰۰/۰۳/۳۰ ۱۴:۲۶:۰۰

اعتمادآنلاین| مولود چاووش اوغلو وزیر خارجه ترکیه پس از نشست مجمع دیپلماسی آنتالیا در نشست خبری در پاسخ به سوالی درباره روابط ترکیه و یونان گفت: بعد از یک دوره بحران، مذاکره با یونان را آغاز کردیم که سازنده بود.

به گزارش تسنیم، نشستهای استشاری دو طرف نیز همزمان از سر گرفته شد. دندیاس همتای یونانی من به ترکیه آمد، من به یونان رفتم و همینطور رجب طیب اردوغان رئیس جمهورمان در حاشیه اجلاس ناتو در بروکسل با میچروتاکیس نخست وزیر یونان دیدار و گفتگو کرد.

وی افزود: این اتفاقات مثبتی بود که افتاد، اما آیا مسائل حل شد؟ خیر. اما این نشان می دهد که مشکلات را با مذاکره حل کرد.

وزیر خارجه ترکیه ادامه داد: یونان باید از اقدامات تحریک آمیز دست بردارد. ما به اظهارات یونانی ها پشت سرمان عادت کرده ایم اما درباره تفاهممان مبنی بر تبادل گردشگر در فصل تابستان، می بینیم که یونانی ها زیر توافق خود زده اند. توافق کرده بودیم که در اژه و در ایام ملی ناوتکس اعلام نشود اما آنها این توافق را خراب کردند.

چاووش اوغلو با بیان اینکه می دانیم بخشی از این اقدامات و اظهارات برای افکار عمومی داخلی خودشان است، گفت: اما این فایده ای برای روابط دو کشور ندارد. ما از آنها می خواهیم که گامهای مشخص و روشنی در خصوص روابط بردارند. ما مصمم هستیم که در مذاکرات برای مسائلمان راه حل پیدا کنیم.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها