پامپئو، وزیر خارجه سابق آمریکا:

بایدن باید به فشار حداکثری علیه ایران ادامه دهد

وزیر خارجه سابق آمریکا با دفاع از سیاست‌های ضدایرانی دولت پیشین واشنگتن، از رئیس‌جمهور کنونی این کشور خواست که به جای مذاکره با تهران، سیاست «فشار حداکثری» را ادامه دهد.

بایدن باید به فشار حداکثری علیه ایران ادامه دهد
کد خبر: 497557
|
۱۴۰۰/۰۳/۳۱ ۰۸:۲۲:۲۴

اعتمادآنلاین| «مایک پامپئو» وزیر امور خارجه دولت پیشین ایالات متحده روز گذشته (یکشنبه) در گفت‌وگو با شبکه «فاکس‌نیوز» بار دیگر با دفاع از سیاست‌های شکست‌خورده ترامپ در قبال جمهوری اسلامی، خواستار تداوم سیاست‌های «فشار حداکثری» دولت بایدن علیه ایران شد.

به گزارش فارس، پامپئو در ابتدای این گفت‌وگو با اشاره به اقدامات ضدایرانی دولت ترامپ گفت: «ما اهرم‌های زیادی را برای این دولت (بایدن) به جا گذاشتیم که شامل چند هزار تحریم علیه رهبران و اقتصاد ایران می‌شود. ما ائتلافی از کشورهای خلیج [فارس] و دوست و متحد خود اسرائیل ایجاد کردیم».

پامپئو سپس توضیح داد: « همه اقدامات برای مهار ایران و جلوگیری از دستیابی آن‌ها به پول و منابع و تمامی چیزهایی بود که شاهد بودیم».

وزیر خارجه پیشین آمریکا سپس با تکرار لفاظی‌های دولت ترامپ علیه مقام‌های جمهوری اسلامی ایران بر تداوم سیاست «فشار حداکثری» علیه جمهوری اسلامی ایران تأکید کرد و گفت: «اهرم‌های بسیار زیادی به این دولت (بایدن) داده شده تا به ایران اعمال فشار آورد».

مایک پامپئو همچنین با تکرار اتهام‌زنی‌ها درباره ایران، مدعی شد: «شما می‌توانید شاهد [افزایش سطح] غنی‌سازی باشید که آنها [ایران] قاطعانه متعهد به آن هستند که از طریق آن به ایالات متحده اعمال فشار آورند تا بتوانند از این طریق امتیازات بیشتری در میز مذاکرات به دست آورند».

وی سپس با اشاره به این موارد خواستار توقف مذاکرات آمریکا با ایران شد و گفت: «این رژیمی نیست که ما باید با آن تعامل داشته‌ باشیم. ما باید کارزار فشار حداکثری را ادامه دهیم تا این رژیم را وادار به تغییر رفتار کنیم».

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها