تری اندرسون، استاد علوم سیاسی دانشگاه تگزاس:

دولت بایدن احتمالاً بی سر و صدا، قبلاً با تهران تماس گرفته است/ ایرانی‌ها می‌توانند به بایدن اعتماد کنند/ شیوع کرونا در آمریکا با مدیریت بایدن در حال کاهش و توقف است

تری اندرسون استاد علوم سیاسی و تاریخ‌نگار دانشگاه تگزاس تاکید کرد: دولت بایدن احتمالاً بی سر و صدا، قبلاً با تهران تماس گرفته است و ایرانی‌ها می‌توانند به بایدن اعتماد کنند.

دولت بایدن احتمالاً بی سر و صدا، قبلاً با تهران تماس گرفته است/ ایرانی‌ها می‌توانند به بایدن اعتماد کنند/ شیوع کرونا در آمریکا با مدیریت بایدن در حال کاهش و توقف است
کد خبر: 497585
|
۱۴۰۰/۰۳/۳۱ ۰۹:۰۹:۰۰

اعتمادآنلاین| تری اندرسون استاد علوم سیاسی و تاریخ‌نگار دانشگاه تگزاس است که روی تاریخچه روابط و سیاست خارجه آمریکا مطالعه کرده است. وی در گفت‌و‌گویی با ایلنا به بیان نظرات خود در مورد روابط میان ایران و آمریکا و احیای برجام پرداخت.

ترامپ به راحتی توسط پوتین بازی داده شد

به گزارش ایلنا، تری اندرسون در ابتدا گفت: نظر من در مورد جلسه وین این است که پوتین دیگر قادر به بازی با ایالات متحده نخواهد بود. همانطور که همه ما می‌دانیم‌، ترامپ بدهی‌های زیادی به میلیاردرهای روسی داشت. وی نتوانست برای پروژه خود در ایالات متحده وام بگیرد. ترامپ از پرداخت اقساط به بانک‌های آمریکایی امتناع کرده بود، بنابراین فقط میلیاردرهای روسی به او وام می‌دادند. بنابراین، ترامپ به راحتی توسط پوتین بازی داده شد اما آن روزها گذشته است.

بایدن مانند اوباما در حال مذاکره با چین خواهد بود، دیگر جنگی وجود نخواهد داشت

استاد دانشگاه تگزاس تاکید کرد: بایدن 40 سال است که برای این دیدار پوتین آماده می‌شود. او باتجربه است. او قدرتمند است و علاوه بر این، روسیه دیگر مورد توجه سیاست خارجی و نظامی ایالات متحده نیست - چین امروز بسیار مهم‌تر است.

روسیه امروز یک بازیگر جزئی در امور جهانی است. اقتصاد آنها از اقتصاد کانادا و نیمی از اقتصاد کالیفرنیا کوچک‌تر است. بایدن مانند اوباما در حال مذاکره با چین خواهد بود. دیگر هیچ جنگی وجود نخواهد داشت - چین در مقایسه با ایالات متحده آمریکا از نظر نظامی ضعیف‌تر است، آنها بسیار هوشمند هستند و می‌دانند نمی‌توانند به بهترین مشتری خود حمله کنند.

دولت بایدن احتمالاً بی سر و صدا، قبلاً با تهران تماس گرفته است

وی در ادامه در مورد نشست‌های وین گفت: در مورد ایران، بایدن سعی خواهد کرد تا توافق هسته‌ای را دوباره احیا کند. دولت او احتمالاً بی سر و صدا، قبلاً با تهران تماس گرفته است. بایدن می‌خواهد سیاست‌های اوباما را از سر بگیرد.

ایرانی‌ها می‌توانند به بایدن اعتماد کنند

این کارشناس برجسته گفت: در اکثر موارد، تعهدات به توافق هسته‌ای به عهده دولت ایران است. احیای برجام به نفع ایران است و این باعث فروش بیشتر نفت و رونق بیشتر ایران می‌شود. دولت آینده هم در این خصوص پاسخ مثبت بدهد. من معتقدم ایرانی‌ها می‌توانند به بایدن اعتماد کنند از نظر من او مرد صادقی است.

وی اضافه کرد: بایدن اخیرا با حضور در G7 اتحاد با آمریکا را دوباره ساخته و آنها از بازگشت آمریکا خوشحال هستند. بنابراین اگر تهران بتواند با اروپایی‌ها، ژاپن و بایدن جلو برود آنگاه این یک پیروزی برای گروه 7 و ایران خواهد بود.

شیوع کرونا در آمریکا با مدیریت بایدن در حال کاهش و توقف است

امیدوارم ایران به منابع واکسن کافی برای کنترل بیماری دسترسی داشته باشد

تری اندرسون گفت: شرایط اکنون برای بایدن بهتر شده است. خبر خوب در مورد مدیریت بایدن در ایالات متحده آمریکا این است که شیوع کرونا در حال کاهش و توقف است. همسرم پرستار است و از ژانویه صدها واکسن برای مردم آمریکا زده است. من امیدوارم که ایران به منابع واکسن کافی برای کنترل بیماری دسترسی داشته باشد؛ چراکه هم‌چنان دولت ایران در حال مدیریت و کار روی این بیماری همه‌گیر است.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها