مهرو کمرانی،سرمربی تیم ملی تکواندو بانوان:

از شکستن تابوی سکونشینی در آسیا خوشحالم اما راضی نیستم/ اگر چین هم در مسابقات بود، روی سکو قرار می‌گرفتیم

سرمربی تیم ملی تکواندو بانوان گفت: خوشحالم که تابوی سکونشینی در مسابقات قهرمانی آسیا شکسته شد اما خواسته و توقعاتم بالاتر است.

از شکستن تابوی سکونشینی در آسیا خوشحالم اما راضی نیستم/ اگر چین هم در مسابقات بود، روی سکو قرار می‌گرفتیم
کد خبر: 497640
|
۱۴۰۰/۰۳/۳۱ ۱۰:۳۰:۰۰

اعتمادآنلاین| مهرو کمرانی در خصوص حضور تیم ملی تکواندو بانوان روی سکوی نایب قهرمانی آسیا اظهار داشت: فکر می‌کنم بعد از مدت‌ها حضور روی سکوی قهرمانی یک انرژی مضاعفی برای بچه‌ها بود تا از این به بعد محکم‌تر تمرین و پا به میدان بگذارند. برخی اوقات بعضی عنوان‌ها باعث افزایش اعتماد به نفس خواهد شد و به بچه‌ها کمک می‌کند. خوشحالم این اتفاق افتاد و توانستیم تابوشکنی کنیم و روی سکوی قهرمانی آسیا برویم که اتفاق مثبتی است.

به گزارش تسنیم، وی تصریح کرد: البته خواسته و توقعاتم بالا است و همیشه اندازه چیزی که زحمت کشیدیم، توقع دارم. نایب قهرمانی آسیا توقع‌ام را برآورده نکرد و از نتیجه به طور کامل راضی نیستم و تنها بازخوردی داد که یک مقدار تمرینات را متفاوت‌تر کنیم. مشکلات بازیکنان را تکنیکی و تاکتیکی نمی‌بینیم و اعتقاد دارم در مدیریت بازی هنوز ضعیف هستیم. ضعف مدیریت در مقابل بازیکنان خوب به خاطر کم تجربگی بچه‌ها است.

سرمربی تیم ملی تکواندو در خصوص عدم خودباوری دختران ایران در مقابل حریفان بزرگ گفت: این مسئله بحث روانی دارد و باید بیشتر از لحاظ روحی و روانی روی بچه‌ها کار کنیم. شاید اگر ما چند اردوی مشترک با بازیکنان خوب داشتیم این موضوع برطرف می‌شد. ازبکستان در چهار سال اخیر بالای 10 اردوی مشترک را تجربه کرده است و فقط دو، سه بار با انگلیس اردو داشته است که نتیجه ان پیشرفت زیاد بازیکن این کشور است.

کمرانی تصریح کرد: بازیکنان ما از لحاظ فنی، تکنیکی و تاکتیکی هیچ چیزی از بازیکنان بزرگ دنیا کم ندارند اما برای اینکه با 100 درصد توان در مسابقات مهم حضور داشته باشند باید بار روانی را از روی دوش آنها برداریم. بازیکنان ما اگر در یک اردوی مشترک با جید جونز، بیانکا والکدن یا حتی بازیکنان ازبک که سطح خوبی دارند، پا به پا شوند قطعاً اعتماد به نفس‌شان افزایش خواهد داشت.

وی با بیان تشکیل دو تیم بانوان در آینده گفت: ما باید روی دو تیم امید و بزرگسالان برنامه‌ریزی کنیم. تیم اصلی وارد مسابقات گرندپری شود و تیم امید پشتوانه این تیم باشد. کاری که کره‌جنوبی و چین انجام می‌دهند و باعث افزایش بازیکنان خوب آنها شده است. در تصمیم‌گیری با مسئولان فدراسیون به تشکیل دو تیم رسیدم و امیدواریم اسپانسری پیدا شود که ما را حمایت کند. کشورهای خوب دنیا همیشه اسپانسر دارند و اگر با توجه به مشکلات اقتصادی چنین اتفاقی بیفتد خیلی به ما کمک خواهد کرد.

سرمربی تیم ملی تکواندو بانوان در پاسخ به این سوال که غیبت برخی کشورها از جمله چین، تایلند چقدر در سکونشینی تیم بانوان تاثیرگذار بود، گفت: ما از وزن اول تا هشتم بازیکنان چین را در رویدادهای مختلف شکست دادیم و اینگونه نیست که چون چین در مسابقات نبود ما روی سکو رفتیم. با حضور چین شاید سکوی ما جا به جا می‌شد، اما قطعاٌ روی سکوی قهرمانی آسیا قرار می‌گرفتیم. در تیم تایلند نیز پانیپاک و فانافا حضور دارند که اصلا در وزن پانیپاک ما نماینده‌ای نداشتیم و ناهید کیانی نیز در دو مسابقه اخیر فانافا را شکست داده است.

کمرانی در خصوص دلایل شکست ناهید کیانی نماینده المپیکی تکواندو کشورمان در حالی که سه راند از حریف خود پیش بود، گفت: در ابتدا باید بگویم که بازی اول ناهید در قهرمانی آسیا از مسابقه دوم او برای ما سخت‌تر بود. ناهید بعد از مسابقات کسب سهمیه المپیک و تحمل فشارها و توقعاتی که روی او وجود داشت، در مسابقات قهرمانی آسیا راند اول بسیار سختی را پشت سر گذاشت، اما خوشبختانه در نهایت مسابقه را جمع و به برتری رسید. کیانی در مقابل نماینده کره‌جنوبی مشکلی نداشت و یک مشکل داوری باعث شد که در نهایت مسابقه را واگذار کند.

وی عنوان کرد: اشتباه بزرگ ناهید این بود که بعد از اشتباه داوری نتوانست تمرکز خود را برگرداند. اشتباه ممکن است برای هر بازیکنی پیش بیاید اما این موضوع را به فال نیک می‌گیرم تا ناهید در المپیک دیگر این موضوع را تکرار کند. عدم کسب مدال طلا باعث خواهد شد تا کیانی بیشتر تلاش کند. ناهید بازیکن بسیار خوبی است و خوشحالم توانستم سبک بازی او را تغییر بدهم تا برای حضور در مسابقات المپیک و جهانی از سطح خوبی برخوردار باشد.

وی در خصوص کسب مدال طلا توسط نگار اسماعیلی گفت: از تنها بازیکنی که کاملا راضی هستم، نگار اسماعیلی است. این بازیکن واقعاً در مسابقات متمرکز و حرف گوش کن بود و با وجودی که در هر بازی یک برنامه متفاوت داشت، اما کاملاً با اعتماد به کادر فنی در مسابقه حاضر می‌شد. برای اولین بار بود که کوچ این بازیکن نشستم و از عملکرد او لذت بردم. به خاطر ذهنی قوی این بازیکن به او تبریک می‌گویم. اسماعیلی یکی از سرمایه‌های ما است که باید حفظ شود.

کمرانی در پایان گفت: اگر فرصت داشتم حتما ترکیب تیم را تغییر می‌دادم. اگر شرایط عادی بود و کرونا وجود نداشت، مطمئن باشید انتخابی برگزار می‌کردم و حتماً با ترکیب قبلی نمی‌رفتم. کرونا این اجازه را به ما نداد، اما مطمئن باشید برای مسابقات جهانی انتخابی برگزار خواهیم کرد.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها