افراد زیر 18 سال عامل شیوع سویه دلتای کرونا در انگلیس

یک ویروس شناس با اشاره به برنامه واکسیناسیون علیه کروناویروس در انگلیس، گفت: افراد کمتر از 18 سال می توانند از عاملان شیوع سویه دلتا باشند.

افراد زیر 18 سال عامل شیوع سویه دلتای کرونا در انگلیس
کد خبر: 497655
|
۱۴۰۰/۰۳/۳۱ ۱۱:۰۵:۲۳

اعتمادآنلاین| در بحبوحه برنامه دولت انگلیس برای واکسیناسیونِ تمامی افراد بالای 18 سال در برابر بیماری کووید-19، یک ویروس شناس برجسته این کشور هشدار داد که این امر می تواند از جانب دیگر، موجب تمرکز این بیماری در کودکان شود.

به گزارش ایسنا، در حال حاضر انگلیس شاهد افزایش مجدد موارد ابتلا به بیماری کووید-19 است که به اعتقاد بسیاری می تواند موج سوم بیماری در این کشور باشد.

همچنین طبق بررسی های انجام شده حدود 99 درصد از مجموع موارد فعال بیماری مربوط به سویه دلتا کروناویروس جهش یافته در هند) است.

این در حالیست که دولت انگلیس تلاش کرد تا بیشترین تعداد افراد را در کوتاهترین زمان ممکن در برابر کروناویروس واکسینه کند تا از بروز موج دیگری از بیماری جلوگیری نماید.

در حالیکه مقامات انگلیسی بر ضرورت پوشش حداکثری واکسیناسیون در میان افراد بزرگسال به منظور جلوگیری از بروز موج دیگری از بیماری تاکید دارند، یک ویروس شناس از دانشگاه لستر زنگ هشدار را به صدا درآورد.

آمارهای جدید از بیماری کووید-19 نشان می دهد که افراد زیر 30 سال که به طور گسترده در برابر کروناویروس واکسینه نشده اند بیشتر به این ویروس آلوده می شوند و همچنین برنامه واکسیناسیون، ویروس را به سمت گروه سنی کمتر از 18 سال و کودکان مدرسه ای سوق می دهد.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها