کد خبر: 497678
|
۱۴۰۰/۰۳/۳۱ ۱۱:۴۱:۲۵
| |

بازار آمریکا بر روی شرکت های مخابراتی چین بسته می شود

کمیسیون ارتباطات فدرال ایالات متحده آمریکا قصد دارد خرید تجهیزات شرکت های چینی از جمله هواوی و «زد تی ای» را توسط شبکه های مخابراتی ایالات متحده ممنوع کند.

بازار آمریکا بر روی شرکت های مخابراتی چین بسته می شود
کد خبر: 497678
|
۱۴۰۰/۰۳/۳۱ ۱۱:۴۱:۲۵

اعتمادآنلاین| بر اساس مصوبه کمیسیون ارتباطات فدرال ایالات متحده آمریکا که روز پنجشنبه به اتفاق آرا تصویب شد، پیشنهاد منع چنین خریدهایی همچنین امکان لغو مصوبات قبلی برای خرید تجهیزات مخابراتی از شرکت های چینی را شامل می شود.

به گزارش ایرنا از تارنمای آسیا پاسفیک، شرکت هواوی، غول مخابراتی چین هم در نامه ای الکترونیکی در واکنش به این تصمیم کمیسیون ارتباطات فدرال ایالات متحده آمریکا، آن را "غلط و مجازاتی غیر ضروری" خواند.

جسیکا روزنورسل سرپرست کمیسیون ارتباطات فدرال ایالات متحده آمریکا در این ارتباط گفت که اقدامات جدید، «تجهیزات غیر قابل اعتماد» را از شبکه های ارتباطی ما خارج می کند. ما فرصت های استفاده از تجهیزات چینی از جمله هواوی را باز گذاشته ایم بنابراین ما پیشنهاد کردیم آن را ببندیم.

"برندان کار" کمیسر کمیسیون ارتباطات فدرال ایالات متحده آمریکا هم در این مورد گفت: بیش از سه هزار درخواست برای ارسال تجهیزات از هواوی به ایالات متحده از سال 2018 توسط این کمیسیون تایید شده است.

اقدام جدید این کمیسیون به خرید تجهیزات ارتباطی هواوی در صورتی که «خطرات غیرقابل قبولی برای امنیت ملی» ایالات متحده تلقی شوند، پایان می دهد.

پیش از این نیز کمیسیون ارتباطات فدرال ایالات متحده آمریکا پنج شرکت چینی را به عنوان تهدید کننده امنیت ملی طبقه بندی کرده بود. آنها شامل هواوی، زد تی ای، هانگژو هیک ویژن، هیترا الکترونیک و ججیانگ تکنولوجی بودند.

دولت ایالات متحده نیز پیش از این نمایندگی های فدرال را از خرید کالا یا خدمات از هر یک از شرکت های ممنوعه چینی منع کرده بود.

علاوه بر این، در سال 2019 ایالات متحده هانگژو هیک ویژن، هواوی و چند شرکت دیگر را در لیست سیاه اقتصادی خود قرار داده بود.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها