کد خبر: 497691
|
۱۴۰۰/۰۳/۳۱ ۱۱:۵۸:۳۵
| |

لاپید در اولین سفر خارجی خود به امارات خواهد رفت

وزیر خارجه جدید اسرائیل به زودی در اولین سفر خارجی خود پس از تصدی سمت جدید، راهی امارات خواهد شد.

لاپید در اولین سفر خارجی خود به امارات خواهد رفت
کد خبر: 497691
|
۱۴۰۰/۰۳/۳۱ ۱۱:۵۸:۳۵

اعتمادآنلاین| به گزارش امروز (دوشنبه) ایرنا به نقل از آی‌24، اگر چنین سفری صورت بگیرد، لاپید اولین وزیر اسرائیلی خواهد بود که از زمان توافق سازش میان دو طرف به امارات می‌رود.

به گزارش ایرنا، بنا به این گزارش، وزیر خارجه رژیم صهیونیستی در این سفر که تاریخ دقیق آن اعلام نشده، با عبدالله بن زاید همتای اماراتی خود دیدار خواهد کرد.

آی24 گزارش داد، تاکنون مشخص نشده که لاپید با ولی عهد ابوظبی و حاکم فعلی امارات یعنی "محمد بن زاید" نیز دیدار می‌کند یا خیر؟ که اگر این اتفاق بیفتد این نخستین دیدار یک مقام رسمی اسرائیل با حاکم امارات خواهد بود.

در 15 سپتامبر 2020 (25 شهریور 1399) نمایندگان کشورهای عربی بحرین و امارات متحده عربی طی مراسمی در کاخ سفید٬‌ توافق‌نامه سازش با رژیم صهیونیستی را امضا کردند، از این رو دولت جدید تل آویو نیز تلاش دارد این توافق نامه را حفظ کند.

کابینه شکننده نفتالی بنت چند روز پیش از پارلمان رژیم صهیونیستی با اکثریت تنها یک رای، رای اعتماد گرفت و بدین ترتیب کار بنیامین نتانیاهو پس از 12 سال به پایان رسید.

برخی از ناظران می‌گویند که این دولت رژیم صهیونیستی شکننده بوده و زیاد دوام نخواهد آورد، زیرا ترکیب آن از احزابی است که از نظر سیاسی با یکدیگر تجانس ندارند و طیفی از احزاب راست، میانه، چپ و عربی را شامل می‌شود.

از سوی دیگر، حزب لیکود به ریاست نتانیاهو در صدد ارائه طرح پیش نویس قانون انتخاب مستقیم نخست وزیر در پارلمان است، اما جناح مخالف نتانیاهو بدنبال جلوگیری از تصویب چنین طرحی است.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها