کد خبر: 497726
|
۱۴۰۰/۰۳/۳۱ ۱۲:۵۴:۴۳
| |

با پنج مرکز خرید مشهور تهران آشنا شوید

تهران به عنوان پایتخت ایران دارای مراکز تفریحی و گردشگری فراوانی است. وجود مراکز خرید و پاساژهای کوچک و بزرگ جزو محبوبیت‌های شهر تهران به حساب می‌آید. تنوع این پاساژها و مراکز خرید می‌تواند بیشتر سلایق را پوشش دهد. شهر تهران با وجود آلودگی و مشکلات شهری، از امکانات رفاهی، تفریحی و خدماتی فراوانی برخوردار است.

با پنج مرکز خرید مشهور تهران آشنا شوید
کد خبر: 497726
|
۱۴۰۰/۰۳/۳۱ ۱۲:۵۴:۴۳

اعتمادآنلاین| تهران به عنوان پایتخت ایران دارای مراکز تفریحی و گردشگری فراوانی است. وجود مراکز خرید و پاساژهای کوچک و بزرگ جزو محبوبیت‌های شهر تهران به حساب می‌آید. تنوع این پاساژها و مراکز خرید می‌تواند بیشتر سلایق را پوشش دهد. شهر تهران با وجود آلودگی و مشکلات شهری، از امکانات رفاهی، تفریحی و خدماتی فراوانی برخوردار است. به همین دلیل سالانه خانواده‌های زیادی از شهرستان‌ها به تهران نقل مکان می‌کنند و تقاضا برای خرید و فروش و اجاره مسکن در تهران همواره زیاد است. با وجود تنوع مراکز خرید، ممکن است در پاساژ گردی دچار سردرگمی شوید! بهتر است تعدادی از مراکز خرید را نسبت به سلیقه و بودجه خود فهرست کرده و سپس راهی آن‌ها شوید. در این مطلب 5 مرکز خرید مشهور تهران را به شما معرفی می‌کنیم.

مرکز خرید ارگ تجریش


مجتمع تجاری ارگ تجریش یکی از خاص‌ترین و پرطرفدارترین مراکز خرید تهران است. پاساژ ارگ تجریش در ضلع شمالی میدان تجریش، اول خیابان سعدآباد (خیابان ملکی) قرار دارد. این مرکز با دارا بودن فروشگاه‌های متعدد طلا و جواهر، لوازم آرایشی و بهداشتی، پوشاک، لوازم الکترونیکی، رستوران روباز و سرپوشیده، حدود 2970 مترمربع بام سبز، شهر بازی، پردیس سینما شامل (پنج سالن) به یک مرکز خاص و مهم در منطقه یک تهران تبدیل شده است. انواع کالاهای لوکس خارجی و داخلی متناسب با سلیقه‌های مختلف، بخش‌های تفریحی، امکانات مناسب، قرارگیری در میدان و دسترسی آسان به آن با وسایل حمل‌ونقل عمومی از دیگر محاسن ارگ تجریش است. نزدیکی این مجتمع به مراکز مهم تفریحی، فرهنگی منطقهٔ تجریش از جمله امامزاده صالح، کاخ موزه سعد آباد، بازار سنتی، تکیه تجریش، آرامستان ظهیرالدوله از ویژگی های ارگ تجریش به حساب می‌آید. همچنین مجهز بودن ارگ تجریش به سیستم هوشمند از ویژگی های بارز و منحصر به فرد این پاساژ است.

ارگ تجریش در زمینی به مساحت 75 هزار مترمربع ساخته شده است. این پاساژ دارای 10 طبقه است. پنج طبقه‌ٔ آن پارکینگ با گنجایش بیش از 1000 خودرو و پنج طبقه‌ٔ دیگر تجاری است که به بیش از 200 واحد تجاری اختصاص یافته است.

مرکز خرید پالادیوم


پالادیوم بهترین و لوکس ترین مرکز خرید شمال تهران است. این مرکز خرید پرطرفدار و محبوب، امکانات بسیاری برای سرگرم کردن افراد خاص پسند فراهم آورده است. مرکز خرید پالادیوم در منطقهٔ زعفرانیه تهران، خیابان مقدس اردبیلی، بعد از میدان الف نبش کوچه عروضی قرار دارد. اگر از دوستداران برندها و انواع کالاهای لوکس هستید، یا اینکه از قدم زدن در فضاهای لوکس لذت می‌برید، مرکز خرید پالادیوم بهترین گزینهٔ انتخابی برای شما است. این مجتمع مدرن در سال 93 توسط پدرام امن‌زاده، معمار خوش‌ذوق و بااستعداد، طراحی شده است. ساختمان پالادیوم در زمینی به مساحت یک هکتار بنا شد. این مرکز با دارا بودن بیش از 160 واحد تجاری و اداری، انواع و اقسام برندهای معروف جهان را در خود جای داده است. امکانات و دیدنی‌های مرکز خرید پالادیوم شامل موارد زیر است:

برندهای مطرح و روز دنیا، فروشگاه‌های پوشاک، طلا و جواهرات، محصولات آرایشی و بهداشتی، سازهای موسیقی، وسایل منزل ،اکسسوری و..

از دیگر امکانات پالادیوم عبارت است از: کافه رستوران با فضای باز و نمای بی‌نظیر که در یکی از محبوب‌ترین قسمت‌های مجتمع واقع شده، باشگاه ورزشی با مساحتی دو هزار متری در طبقه ششم، سالن بدنسازی و استخر مجهز به مدرن‌ترین تجهیزات، کتابخانه‌ای مدرن با دیوارهای فیروزه‌ای برای دوستداران مطالعه، هایپر مارکت با تنوع محصولات که در طبقهٔ همکف واقع شده است .

مرکز خرید ایران‌مال


ایران‌مال یا بازار بزرگ ایران، بزرگترین مرکز خرید ایران و خاورمیانه شناخته می‌شود. این بنای عظیم با بخش‌های تجاری، فرهنگی و اجتماعی به عنوان یکی از پنج مال برتر جهان شناخته می‌شود. ایران‌مال مرکز خریدی بسیار بزرگ واقع در منطقه 22 تهران و در نزدیکی دریاچه چیتگر، بین دو کلانشهر تهران و البرز قرار دارد. ایران مال در زمینی به مساحت 27 هکتار ساخته شده و با وجود مجموعهٔ امکانات فوق‌العاده از جمله مراکز خرید، هتل، پردیس سینمایی، شهر بازی، مجموعه ورزشی و ...عنوان بهترین مجموعه تجاری چند منظوره در خاورمیانه را دارا است. طراح و خالق این اثر عظیم، مهندس علی انصاری است.

امکانات و جاذبه های دیدنی ایران‌مال عبارت است از: مسجد ایران مال با طراحی الهام گرفته شده از مسجدالنبی و معماری شکیل و زیبا، باغ ماهان ایران مال یا باغ ایرانی به صورت تخت و پلکانی دارای رستوران در طبقات مختلف، باغ دیدار با درختان پالم کالیفرنیایی و سقف شیشه‌ای، بازار سنتی در غرب ایران مال در طبقهٔ دوم تجاری شامل شربت‌خانه، حجره‌ها ، چهارسو، تالار آیینه و … از دیگر ویژگی‌های تماشایی ایران مال عبارت است از ایوان اشراق با سازه‌ای طلایی، باغ رستوران ملل ایران مال، کتابخانهٔ جندی‌شاپور یا باغ کتاب، مراکز خرید از جمله هایپراستار، فروشگاه‌های لوازم و دکوراسیون منزل، محصولات فرهنگی و تفریحی، جواهرات و پوشاک و … در این مجموعهٔ بزرگ 26 راه ورودی و 16 خروجی مختلف و 20 هزار پارکینگ رایگان برای بازدیدکنندگان تعبیه شده است. مسیر دسترسی به ایران مال از شمال بزرگراه شهید خرازی، دسترسی جنوبی از خیابان چهارباغ، از غرب خیابان ایران خودرو و شرق از بلوار طبیعت است.

سون سنتر، نگین شرق تهران


سون سنتر نارمک، نگینی زیبا در ضلع جنوب غربی میدان هفت حوض است. سون سنتر در زمینی به مساحت 2100 مترمربع ساخته شده و دارای 20 هزار مترمربع زیربنا است. این مجموعه 11 طبقه دارد که 7 طبقهٔ آن تجاری و 4 طبقه به عنوان پارکینگ استفاده می‌شود.

این مرکز تجاری توسط امیر فخرالدین رحیمی طراحی و ساخته شده است. طبقات تجاری این پاساژ انواع و اقسام اجناس را در خود جای داده است. اجناسی مانند لوازم آشپزخانه، لوازم بهداشتی و آرایشی، وسایل ورزشی، موبایل و کامپیوتر، پوشاک، لوازم منزل و .... یکی از طبقات سون سنتر به رستوران‌های زنجیره‌ای، کافه‌ها، رستوران‌های سنتی و تالارها اختصاص دارد. این مجموعه با طراحی زیبا، امکانات فراوان و رستوران‌های متنوع می‌تواند تجربه‌ای متفاوت از خرید و تفریح را برای شما ایجاد کند.

میلاد نور


مرکز تجاری میلاد نور یکی از بزرگ‌ترین و قدیمی‌ترین مراکز خرید در غرب تهران است.

ساخت این پاساژ در سال 1370 آغاز شد و 8 سال بعد به پایان رسید. این پاساژ 11 طبقه دارد. میلاد نور قبل از پاساژهایی مانند کوروش و پالادیوم، مدرن‌ترین مرکز خرید تهران به شمار می‌رفت. مرکز خرید میلاد نور حدود 300 فروشگاه دارد که به فروش طلا، پوشاک، لوازم منزل، کالای خواب، کالاهای ورزشی، مبلمان، وسایل صوتی و تصویری و ... مشغول هستند. طبقه‌ٔ بالای میلاد نور به رستوران معروف تماشا و چند کافی‌شاپ اختصاص دارد. اگر اهل خرید هستید، در این پاساژ می‌توانید یک خرید خوب را تجربه کنید.

باملند پاساژ

بام لند


مجموعهٔ زیبا و جذاب بام لند در منطقهٔ 22 و در غرب شهر تهران واقع است. مجموعهٔ تجاری-تفریحی بام لند تهران یکی از قطب‌های گردشگری پایتخت بوده که در نزدیکی دریاچه چیتگر (دریاچهٔ شهدای خلیج فارس) قرار دارد. این مجموعهٔ مدرن و شیک، شامل 12 ویلای دو طبقهٔ مستقل است. بام لند، نام‌ها و برندهای تجاری مختلف از جمله پوشاک و لوازم خانگی تا موتورسیکلت و ماشین را در خود جای داده است. مجموعهٔ تفریحی بام لند توسط معماران خوش‌ذوق و هنرمند ایرانی، خانم مریم یوسفی و آقای مرتضی ادیب، با ترکیبی از معماری سنتی ایران طراحی شده است. جشنواره‌های مختلف، برنامه‌های فرهنگی، رستوران‌های درجه یک، تفریحات متنوع شامل؛ ماهیگیری، مسیر پیاده‌روی دور دریاچه، قایق‌سواری، دوچرخه‌سواری، کیدز گاردن و... این مرکز را از سایر مراکز خرید متمایز کرده است. وجود رستوران‌های مشهور، کافه‌ها، ساحل سنگی و شهربازی، موسیقی خیابانی و آمفی تئاتر، غذاخوری‌های مشرف به دریاچهٔ چیتگر با چشم‌اندازی فوق‌العاده باعث می‌شود اوقات لذت‌بخشی را در بام لند تجربه کنید. مجموعهٔ بام لند در مساحتی بالغ بر 60000 مترمربع واقع شده و همجواری آن با دریاچهٔ چیتگر باعث جذابیت بیشتر این مجموعه شده است.

سخن پایانی


اگر اهل خرید هستید یا پاساژگردی را دوست دارید؛ حتما به مراکز خرید و پاساژهای تهران سری بزنید. مراکز خرید و پاساژهای متنوع در سراسر تهران به وفور یافت می شوند. شما هر سلیقه‌ای داشته باشید، به هر حال یک مرکز تجاری مناسبی را برای خرید خود پیدا خواهید کرد.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها