از هر پنج بیمار کرونایی، یک نفرشان دچار اختلالات رفتاری می‌شوند

از هر پنج بیمار کرونایی یک نفر به اختلال اضطراب پس از سانحه(PTSD) دچار شده است و 16 درصد از این افراد نشانه‌هایی از افسردگی بروز دادند.

از هر پنج بیمار کرونایی، یک نفرشان دچار اختلالات رفتاری می‌شوند
کد خبر: 497727
|
۱۴۰۰/۰۳/۳۱ ۱۲:۵۵:۰۰

اعتمادآنلاین| ‌ مشکلات حافظه، آگاهی فضایی(توانایی فرد در آگاهی از موقعیت اشیاء موجود در فضا و موقعیت بدن در رابطه با آنها) و پردازش اطلاعات از جمله مواردی هستند که تصور می‌شود در نتیجه‌ی ابتلا به کووید-19 هشت هفته پس از بروز بیماری به وجود آمده‌ است.

به گزارش ایسنا، در این تحقیقات مشخص شد که از هر پنج بیمار یک نفر به اختلال اضطراب پس از سانحه(PTSD) دچار شده است و 16 درصد از این افراد نشانه‌هایی از افسردگی بروز دادند.

این مطالعه در ایتالیا انجام شده است و در آن دو ماه پس از بروز علائم بیماری توانایی‌های عصبی شناختی افراد آزمایش و از آنها اسکن مغزی گرفته شد.

بیش از 50 درصد بیماران اختلالات شناختی را تجربه کردند. 16 درصد آنها مشکلاتی در کارکردهای اجرایی از جمله اختلال در حافظه کوتاه مدت، تفکر انعطاف پذیر(قابلیت تفکر همزمان در مورد مفاهیم چندگانه) و پردازش اطلاعات تجربه کردند. شش درصد افراد در درک عمق و فضاها مشکل داشتند و شش درصد دچار حافظه‌ی ضعیف شدند. 25 درصد افراد نیز ترکیبی از همه‌ی این موارد را بروز دادند.

مشکلات شناختی و روانشناختی در بیماران جوان شدیدتر بود و بخش عمده‌ای از بیماران زیر 50 سال اختلالاتی در کارکردهای اجرایی بروز دادند.

به طور کلی شدت آسیب شدید مجاری تنفسی با اختلال در عملکرد اجرایی فرد ارتباط داشت.

بررسی این افراد به مدت 10 ماه پس از ابتلا به بیماری کاهش این اختلالات شناختی از 53 به 35 درصد را نشان داد اما اضطراب پس از حادثه و نشانه‌هایی از افسردگی همچنان در آنها وجود داشت.

پروفسور ماسیمو فیلیپی(Massimo Filippi) از موسسه علمی و دانشگاه "Vita-Salute San Raffaele" در میلان ایتالیا می‌گوید: مطالعات ارتباط میان کووید-19 و اختلالات شناختی و رفتاری قابل توجهی را نشان می‌دهد که چند ماه پس از بهبود بیماری باقی می‌مانند.

در این مطالعه هیچ‌گونه ارتباطی میان این اختلالات و حجم مغز مشاهده نشده است.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها