برای نخستین بار از تجهیزات برقی ایرانی در خط 7 مترو تهران استفاده می‌شود

برای نخستین بار در کشور، تجهیزات برقی پیشرفته ایرانی در خطوط مترو تهران مورد استفاده قرار خواهد گرفت.

برای نخستین بار از تجهیزات برقی ایرانی در خط 7 مترو تهران استفاده می‌شود
کد خبر: 497765
|
۱۴۰۰/۰۳/۳۱ ۱۳:۵۶:۰۰

اعتمادآنلاین| ‌ برای نخستین بار در کشور، تجهیزات برقی پیشرفته ایرانی در خطوط مترو تهران مورد استفاده قرار خواهد گرفت. این امر در راستای حمایت و پشتیبانی از تولید داخلی و با هدف بومی سازی تجهیزاتی صورت گرفته که امکان تهیه آنها از کشورهای خارجی در شرایط تحریم به سادگی میسر نبوده است.

به گزارش مهر، رضائی ملک مدیر واحد مدیریت تجهیزات شرکت مترو تهران با اعلام این موضوع افزود: به موجب تشکیل کارگروه ساخت داخل در شرکت مترو که از سال 1398 محقق شد، تلاش‌های بسیاری صورت پذیرفته تا با تکیه بر توانمندی صنعتگران و سازندگان داخلی، برخی تجهیزات و اقلام مصرفی در شبکه خطوط مترو بومی سازی شده و به این ترتیب نیازمندی‌های اینچنینی بدون وابستگی به شرکت‌های خارجی در داخل کشور تولید شود. این امر نه تنها به چرخش چرخ‌های تولید صنعتی در ایران کمک کرده و باعث اشتغالزایی می‌شود بلکه در برخی موارد قیمت تمام شده محصولات مورد نیاز را نیز کاهش داده و باعث صرفه جویی ارزی قابل توجهی خواهد شد.

مدیر واحد مدیریت تجهیزات شرکت مترو در ادامه گفت: یکی از ملزومات برقی مهمی که در خطوط مترو مورد استفاده قرار می‌گیرد، ترانسفورماتورهای خشک پست‌های ترکشن (RS) است که تا پیش از این عمدتاً از کشورهای ایتالیا و چین تاًمین می شده است. اما امروز به موجب مذاکرات صورت گرفته و سفارش به شرکت ایران ترانسفو زنجان که توانایی طراحی، ساخت و آزمایش ترانس‌های مورد نظر را دارد، دو دستگاه ترانسفورماتور 3900 و 3300 کیلوولت آمپر برای نخستین بار در ایران به مرحله تولید رسیده و تست‌های مربوط به صحت عملکرد آن نیز با حضور نمایندگانی از واحد مدیریت تجهیزات شرکت مترو، شرکت بهرو، موسسه حرا، شرکت فرآب و یک شرکت شخص ثالث با موفقیت پشت سر گذاشته شده است.

حبیب الله رضائی ملک در پایان افزود: به دنبال تولید موفق اولین نمونه از ترانسفورماتورهای خشک پست‌های ترکشن، قرار است برای اولین بار از این تجهیزات پیشرفته برقی در خط 7 مترو تهران استفاده شود. البته سفارش تولید یک نمونه دیگر از ترانس 3900 کیلوولت آمپر و 3 دستگاه ترانس 3300 کیلوولت آمپر نیز به شرکت ایران ترانسفو زنجان داده شده است که پس از تولید در خطوط مترو تهران مورد بهره برداری قرار خواهد گرفت.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها