کد خبر: 497774
|
۱۴۰۰/۰۳/۳۱ ۱۴:۰۵:۰۰
| |

رله مشعل المپیک به انتهای راه دشوار نزدیک می‌شود

همچنان رله مشعل المپیک ادامه دارد و به‌تازگی وارد چهلمین استان ژاپن، میاگی شده است. به دلیل همه‌گیری کووید-19، از زمان آغاز این مراسم در 25 مارس، برنامه‌های حمل مشعل در جاده‌های عمومی در 16 استان، به عبارتی در 40 درصد کل استان‌ها لغو شده است.

رله مشعل المپیک به انتهای راه دشوار نزدیک می‌شود
کد خبر: 497774
|
۱۴۰۰/۰۳/۳۱ ۱۴:۰۵:۰۰

اعتمادآنلاین| در کلان‌شهر توکیو، دولت در حال آماده‌سازی برای لغو بخش‌هایی از عبور حمل مشعل از جاده‌های عمومی است و برخی از دولت‌های محلی نیز تصمیم دارند که مراسم را بدون تماشاگر برگزار کنند.


به گزارش ایسنا، مرحله اول این رله در استان میاگی در یک مجتمع مسکونی عمومی برای قربانیان فاجعه سونامی در کسن‌نوما آغاز شد. در میان نم‌نم باران، برخی از تماشاگران با ماسک در کنار جاده جمع شدند و برخی دیگر برای پیشگیری از تجمع از بالکن واحدهای مسکونی خود به تماشای این رله پرداختند.

نابو سایتو، 79 ساله، رئیس یک انجمن محلی در این مورد گفت: «کمی ناامیدکننده است که ما نمی‌توانیم رله مشعل را به‌خوبی برگزار کنیم اما امروز در کسن‌نوما هستیم که طی 10 سال پس از فاجعه دوباره ساخته شده است و احساس می‌کنم نوری در قلب من روشن شده است.»

در این مراسم کمدی دو نفره‌ای در محوطه مدرسه شهر اوناگاوا اجرا شد اما تماشاگران اجازه ورود نداشتند. آخرین رله در استان برای امروز (دوشنبه) در نظر گرفته شده است اما گذرگاه برنامه‌ریزی‌شده آن در امتداد جاده‌های عمومی در سندای، تاحدودی لغو شد، زیرا نزدیک زمانی است که بسیاری از مردم به خانه برمی‌گردند و تجمع ایجاد می‌شود.

بر اساس اعلام فرمانداری‌ استان‌ها و کمیته برگزاری بازی‌های المپیک و پارالمپیک توکیو، 9 استان ازجمله اوساکا، فوکووکا، ایشیکاوا و هوکایدو تصمیم گرفتند که برای جلوگیری از ازدحام جمعیت و جلوگیری از تجمع و کنترل سیل جمعیت، اجازه ندهند مشعل در جاده‌های عمومی حمل شود. هفت استان از جمله کوماماتو، ایهیم و آموری، بخشی از برنامه‌های خود را در جاده‌های عمومی لغو و 19 استان مراسم را بدون تماشاگر برگزار کردند و 6 استان نیز در بعضی از مسیرهای رله، تماشاچی نداشتند.

بسیاری از دوندگانی که نمی‌توانستند از جاده‌های عمومی تردد کنند در یک مسیر خالی دویدند و یا در مراسم شرکت کردند. در استان اوکیناوا، که تحت اقدامات اضطراری علیه ویروس جدید کروناست، هیچ اقدامات جایگزینی برای 14 نفری که قرار بود در میاکوجیما بدوند، ارائه نشد. در هوکایدو که تحت شرایط اضطراری بود، زمانی که بخشی از رله انجام شد، برنامه‌های دویدن در جاده‌های عمومی لغو و در شیرایو و ساپورو مراسم بدون تماشاگر برگزار شد.

در این رویدادها، نمایندگان دوندگان برنامه‌ریزی‌شده با مشعل، یک جایگاه شعله را روشن کردند و اسامی حدود 200 نفر که قرار بود در 18 شهر و شهرستان در این رله شرکت کنند، به ترتیب خوانده شد. لازم به ذکر است که این مراسم به‌صورت آنلاین پخش شد.

پس از عبور از استان میاگی، این رله به سمت توکیو و 6 استان ادامه خواهد داشت. استان شیزووکا تصمیم گرفته است تا حدی استفاده از جاده‌های عمومی را در مراحلی که قرار است از چهارشنبه آغاز شود نیز لغو کند. استان کاناگاوا، مکانی که قرار است این رله از 28 ژوئن از آنجا آغاز شود و استان چیبا تصمیم گرفته‌اند که مشعل را در هیچ جاده عمومی حمل نکنند.

تاکنون مشخص شده است، 11 نفری که در رله مشعل همکاری داشتند ازجمله یک افسر پلیس به ویروس آلوده شده‌اند. در استان ساگا، آزمایش راننده وسیله نقلیه‌ حاملان رله مثبت ارزیابی شده است. این فرد در چندین نوبت و برخلاف قوانین، وعده‌های غذایی را با همکاران خود صرف کرده است.

حدود 460 کارمند از توکیو این رله را همراهی می‌کنند و یک مقام ارشد کمیته سازماندهی گفت: «بی‌احتیاطی در برابر عفونت به‌شدت ممنوع است اما همچنان نگرانیم.»

کمیته از مشعل‌داران خواسته است تا قبل از شرکت در این رله بسیار مراقب سلامتی خود باشند و از غذا خوردن در بیرون و رفتن به مکان‌های شلوغ به‌مدت دو هفته خودداری کنند. در یک مورد، یک دونده به‌دلیل ضعف سلامتی از رله خارج شد، اما طبق اظهار نظر کمیته تاکنون هیچ دونده‌ای به ویروس آلوده نشده است.

این کمیته همچنین برای کنار آمدن با مناطق شلوغ کنار جاده که در بسیاری از نقاط مشکل‌ساز شده است، تلاش می‌کند. برای نظارت بر مسیرها از هلی‌کوپتر استفاده می‌شود و توییتر نیز بررسی می‌شود. وقتی پست‌هایی به اشتراک گذاشته می‌شوند که حاکی از احتمال ازدحام باشد، کمیته تا زمانی که دوندگان عبور کنند به‌طور مکرر هشدار می‌دهد.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها