کد خبر: 497797
|
۱۴۰۰/۰۳/۳۱ ۱۴:۳۶:۰۰
| |

غلامرضا منتظری، نایب رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس:

شکل‌گیری مجمع داوطلبین ازدواج از طرح‌های ابتکاری است

نایب رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس گفت: برنامه‌ خوب دیگر سازمان جوانان شکل گیری مجمع‌های داوطلبین ازدواج جوانان در استان‌ها است، به این صورت که خیرین جمع می‌شوند تا بتوانند حمایت کنند.

شکل‌گیری مجمع داوطلبین ازدواج از طرح‌های ابتکاری است
کد خبر: 497797
|
۱۴۰۰/۰۳/۳۱ ۱۴:۳۶:۰۰

اعتمادآنلاین| ‌ غلامرضا منتظری، نایب رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس یازدهم در خصوص عملکرد وزارت ورزش و جوانان اظهار کرد: ما در هر ماه با مسئولان وزارت ورزش و جوانان در بخش جوانان 2 جلسه برگزار کردیم که در جلسه‌ ابتدایی مروری بر فهرست برنامه‌ها در حوزه‌ جوانان داشتیم.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان،‌ وی عنوان کرد: برنامه‌ خوب دیگر سازمان جوانان شکل گیری مجمع‌های داوطلبین ازدواج جوانان در استان‌ها است، به این صورت که خیرین جمع می‌شوند تا بتوانند حمایت کنند.

منتظری افزود: این طرح، کار ابتکاری بود که از هر استانی تعدادی چهره‌های شاخص علاقمند به این عرصه دور هم جمع شده و مجمع خیرین ازدواج را تشکیل داده اند.

وی توضیح داد: در رابطه با مباحث نظارتی هم تعدادی سوال از حوزه‌ وزارت ورزش و جوانان مطرح شده بود که در نهایت وزیر ورزش و جوانان و معاون جوانان تندگویان در جلسه کمیسیون حضور پیدا کردند و به سوالاتی که مطرح شده بود جواب دادند.

منتظری افزود: صحبت‌های بخشی از حوزه‌ها قانع کننده بود، همچنین حرفهایی برای گفتن داشتند از جمله اینکه به نام جوانان هست، اما مدیریت همه‌ ارتباطات جوانان با ما نیست از جمله بحث ازدواج.

نایب رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس یازدهم بیان کرد: در جلسه مذکور مطرح شد که در اعتبارات و حدود اختیارات این بخش باید تجدید نظر شود، یکی از پیشنهاد‌های خوبی که عنوان شد این بود که باید بحث جوانان را به گونه‌ای ساماندهی کنیم که دارای دستگاه و متولی خاص باشد.

وی افزود: درست است که باید از همه‌ ظرفیت‌ها بهره وری صورت گیرد، اما در حال حاضر نهاد‌های هم عرضی وجود دارند که هر کدام در سطح کشور با زیر مجموعه‌های خود عملیاتی را انجام می‌دهند که این سبب می‌شود وظایف در بخش جوانان آن چنان که انتظار می‌رود به خوبی انجام نشود.

منتظری توضیح داد: با توجه به اینکه ورزش مختص به همه اقشار جامعه به ویژه جوانان است، اما در حوزه‌ ورزش و جوانان مسئله ورزش به جوانان سایه انداخته است.

وی یادآور شد: در گذشته با جدایی سازمان جوانان از وزارت ورزش شکوفایی داشته ایم و در آن زمان جوانان ما بیشتر احساس هویت می‌کردند، در حال حاضر در کمیسیون بحث تفکیک و یا ادامه یافتن این روند مطرح شده است.

منتطری بیان کرد: سیاست دولت بر بزرگ شدن و وسعت دادن نیست، در جلسه‌ای که با حضور وزیر ورزش برگزار شده بود در رابطه با این موضوع صحبت‌های بسیاری شد، ایشان با تفکیک سازمان جوانان از وزارت ورزش موافق نبودند و پیشنهادات و طرح‌هایی از سوی سلطانی فر مطرح شد که ادعا می‌کنند با بررسی‌های صورت گرفته از سوی ایشان می‌توان نواقص وضع موجود را رفع کرد.

وی گفت: فرصتی پیش نیامد که بفهمیم ایده عملیاتی ایشان و کار پژوهشی شکل گرفته چیست که ما این را نشنیدیم.

منتظری تصریح کرد: از نگاه کارنامه‌ای در بخش جوانان متوجه می‌شویم در حوزه‌ اشتغال کار‌های خوبی انجام شده و بحث شکل گیری خانه‌های جوان بر اساس آماری که در سه هفته‌ قبل به ما ارائه دادند رشد کمی خوب صورت گرفته است.

وی بیان کرد: واقعیت را باید بپذیریم که نسل جوان ما بمب انرژی هستند و ما نتوانستیم در حد انتظارات جوانان، بستر‌ها و زمینه‌های مناسب را برای رشد و شکوفایی استعداد و قابلیت‌های جوانان فراهم کنیم، با وجود اینکه کار‌های خوبی شکل گرفته اگر در حوزه‌ی جوانان به همین وضع قانع شویم سرآغاز توقف ماست.

منتظری گفت: اعتقاد ما بر این است که نسلی که آینده‌ این کشور را رقم می‌زند جوانان خواهند بود و از سوی دیگر نسلی که مورد بیشترین هجمه‌ها از سوی بیگانگان می‌شود جوانان هستند و دشمنان اعتقاد دارند که اگر جوان که پیشران و محرک کشور است بتوانند به سمت آسیب‌های اجتماعی سوق دهند و جوان نتواند از اوقات فراغتش استفاده کند ما دچار اسارت خواهیم شد.

وی عنوان کرد: در کمیسیون هنوز این بحث به طور جدی در دستور کار قرار دارد و تا بعد از انتخابات احتمال دارد طرح موضوع شود، با توجه به محدودیت‌های دولت برای وسعت در داخل کمیسیون باید مشخص شود.

منتظری در خصوص جداسازی سازمان جوانان از وزارت ورزش یادآور شد: باید انتظارات نسل جوان را فهرست کنیم و کمبود‌های وضع موجود را بیابیم، اگر با ترمیم وضع موجود می‌توان مشکلات را برطرف کرد ضرورتی بر تفکیک نیست، البته در این صورت باید در ساختار موجود تغییراتی شکل بگیرد و جوان شاهد هویت خود باشد.

وی بیان کرد: یکی از نقد‌ها بحث منابع است و از آنجایی که ما در حوزه‌ جوانان مسائل متعدد و فصل مشترک داریم بهره چندانی وجود ندارد بلکه به نام جوانان و به کام دیگران است.

وی در رابطه با آسیب شناسی و تحدید به شکل مستقیم گفت: باید ببینیم آیا وضع موجود و ساختار پاسخگو بوده است و ما از آن استفاده نکرده‌ایم؟ یا بر عکس ساختار، ساختار معیوبی بوده است و نمی‌تواند جوابگوی سطح انتظارات باشد.

منتظری یادآور شد: بنده در جلسه‌ کمیسیون از آقای تندگویان به دلیل منش و روش او دفاع کرده ام، یک جلسه قبل از اینکه ایشان به کمیسیون دعوت شود، در صحبت‌هایی که داشته ایم نقدی بر مجلس داشت و عنوان کرد چرا مجلس به وظیفه نظارتی خود به صورت جدی عمل نمی‌کند؟، به چه دلیل مجلس پیگیر نیست که اعتبارات مربوط به جوانان چگونه هزینه می‌شوند.

وی گفت: تندگویان دارای فرهنگ و منش درست پاسخگویی است و قصد فرار از پاسخگویی را نداشته است، اشکالاتی که از سوی نماینده اصفهان به حوزه معاونت جوانان وارد شده بود مشخص شد که اگر این دو ارتباط چهره به چهره داشتند یک سری ابهام‌ها قابل رفع شدن بودند.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها