کد خبر: 497810
|
۱۴۰۰/۰۳/۳۱ ۱۴:۵۱:۲۸
| |

جنگ در دو جبهه

فرهاد مجیدی، سرمربی استقلال، امروز در حالی تیم نصف و نیمه‌اش را مقابل پدیده به میدان می‌فرستد که در روزهای اخیر بخشی ازذهنش درگیر تک و پاتک با مدیرعامل باشگاه بوده است.

جنگ در دو جبهه
کد خبر: 497810
|
۱۴۰۰/۰۳/۳۱ ۱۴:۵۱:۲۸

اعتمادآنلاین| استقلال امروز در شروع دوباره لیگ برتر به مصاف پدیده می‌رود و این در حالی است که مشکلات مدیریتی و جنگ میان سرمربی و مدیرعامل در این باشگاه به اوج خودش رسیده است. طی روزهای اخیر برخی ‌بازیکنان و مربیان استقلال اعتراضاتی به نحوه اداره این تیم و مشکلات مالی موجود انجام دادند.

به گزارش همشهری، اوج این اعتراض‌ها بیانیه‌ تندی بود که فرهاد مجیدی روز شنبه منتشر کرد و انتقادات شدیدی نسبت به مدیرعامل استقلال و معاون وزیر ورزش داشت. سرمربی استقلال که فصل گذشته هم با مدیرعامل باشگاه مشکلات زیادی داشت، در بخشی از بیانیه روز شنبه آورده است: «ظاهرا در استقلال، مدیرعامل مسئول اجرای مصوبات هیأت‌مدیره نیست و فقط مجری اوامر وزارت ورزش است. سر تا پای این باشگاه را نابلدی و ناتوانی فرا‌گرفته، اما هیچ مسئولی به فکر نیست. خجالت هم نمی‌کشند.» او مشکلات مالی بازیکنان را با نام‌بردن از فرشید اسماعیلی، مرادمند، میلیچ، دیاباته، رشید مظاهری و... برشمرده و در ادامه می‌گوید: «برای قرارداد دستیار ایتالیایی به من می‌گویند باید بندی در قراردادش باشد که حق شکایت به دادگاه CAS را نداشته باشد! یعنی از همین روز اول به طرف مقابل پالس می‌دهند که پولت را نمی‌دهیم و حق شکایت هم نداری!» و نتیجه‌گیری فرهاد مجیدی: «این همه مصیبت در باشگاه وجود دارد و آقای مددی عین خیالش نیست و فقط منتظر دستور بالادستی‌هاست! آقای علی‌نژاد، چرا دست از سر استقلال برنمی‌داری؟ قبلا هم گفته‌ام آقایان مأموریت داشته‌اند که استقلال را به یک تیم معمولی تبدیل کنند. بی‌تعارف باید بگویم که پشت این مشکلات توطئه‌هایی وجود دارد و عمدا می‌خواهند شرایط روزبه‌روز بدتر شود. نقشه آقایان این است که آنقدر معطل ‌کنند تا بازی‌ها شروع شود و نتیجه این شرایط اسفناک در نتایج بازی‌ها مشخص شود و آن موقع با کمک باندهای مخرب می‌خواهند آدرس انحرافی بدهند و من و شاگردانم را قربانی این همه بی‌کفایتی بکنند.»

مددی: مجیدی توهم توطئه دارد

یک روز بعد، مدیرعامل استقلال حرف‌های تند مجیدی را به همان تندی پاسخ داد. احمد مددی که با حرف‌های مجیدی زیر فشار هواداران قرار گرفته، می‌گوید: «متأسفانه از سکوت و صبوری من سوءاستفاده شده و به همین دلیل مجبورم به بیان این مطالب بپردازم. از بی‌انصافی آقای مجیدی تعجب می‌کنم. همه ما عضو خانواده بزرگ استقلال هستیم و برای اعتلای آن تلاش می‌کنیم. مجیدی بداند هیچ‌کس بزرگ‌تر از استقلال نیست.» مدیرعامل استقلال درباره قرارداد گابریل پین و مشکلات مالی باشگاه توضیحاتی داده و درباره پرداختی‌ها به تک‌تک بازیکنانی که مجیدی از آنها نام برده بود، صحبت کرده است. اما مهم‌ترین بخش صحبت‌های او حرف‌های تندی است که خطاب به شخص سرمربی استقلال می‌زند: «رفتارهای آقای مجیدی ناپایدار و بی‌ثبات است و باید این رویه اصلاح شود. مجیدی همه را مورد عتاب و توهین قرار می‌دهد، درحالی‌که ایشان در جایگاهی که قرار دارد، باید مراقب رفتارهایش باشد. آقای مجیدی توهم توطئه را کنار بگذارد و به فکر تیم باشد. با توهین و سفسطه به هیچ تیمی امتیاز نمی‌دهند و ایشان برای توجیه نتایج تیم راه دیگری غیر از توهین و تهمت را برگزیند.» مددی در پایان صحبت‌های دیروزش، مجیدی را به اتاقش دعوت کرد: «مجیدی هر وقت بخواهد می‌توانیم با هم بنشینیم و با صحبت، سوءتفاهمات و مشکلات را برطرف کنیم. مطمئنا فضای اینستاگرام جای خوبی برای حل مشکلات نیست و اگر به حرف‌زدن باشد، من هم حرف برای گفتن زیاد دارم.» به هر حال استقلال در آستانه شروع دوباره لیگ و در فاصله 25روز تا داربی حساس جام‌حذفی شرایط بسیار سختی را تجربه می‌کند و مشکلات فراوانی پیش رو دارد؛ مشکلاتی که سال گذشته هم میان مجیدی و مدیرعامل وقت باشگاه وجود داشت و در نهایت موجب از دست رفتن جام حذفی شد.

استقلال 37 امتیازی این فرصت را دارد که امشب با برگزاری آخرین مسابقه عقب‌افتاده‌اش برابر پدیده، مجموع امتیازاتش را به 40برساند و با تعداد بازی‌های برابر با پرسپولیس و سپاهان، در فاصله 8امتیازی این دو تیم کورسوی امیدش برای کسب عنوان قهرمانی در لیگ برتر را زنده نگه‌دارد. حتی با فرض برتری در بازی امشب هم کار بسیار دشوار است؛ چرا که هم پرسپولیس و هم سپاهان بسیار آماده هستند و جبران فاصله 8امتیازی با هر دوی آنها طی 7 هفته، کار خیلی سختی به‌نظر می‌رسد. استقلال اگر فرصت پیروزی در دیگر بازی عقب‌افتاده‌اش یعنی ذوب‌آهن را از دست نمی‌داد، الان وضعیت بسیار بهتری داشت. شاگردان فرهاد مجیدی اما در بازگشت از آسیا دست به یک فرصت‌سوزی نابخشودنی در ورزشگاه آزادی زدند تا حالا در وضعیت کاملا بدی قرار گرفته باشند.

با این اوصاف دیدار با پدیده اهمیت خارق‌العاده‌ای پیدا کرده است. استقلال اگر بازی امشب را نبرد، فاصله‌اش با پرسپولیس و سپاهان دو رقمی خواهد ماند، اما کسب برتری برابر تیم مهدی رحمتی، آنها را نسبت به آینده دلگرم‌تر می‌کند؛ مخصوصا که استقلال یک بازی مستقیم با سپاهان هم پیش رو دارد. حالا باید دید تیمی که با انبوهی از مشکلات دست به گریبان است، مهدی قائدی، میلیچ و شیخ‌دیاباته را ندارد و تنی چند از دیگر بازیکنان اصلی‌اش هم تمرینات را تحریم کرده‌اند، از پس پدیده برمی‌آید یا نه. پدیده البته از 5بازی آخرش فقط یکی را برده و لااقل روی کاغذ شرایط چندان خوبی ندارد، اما همه می‌دانند بحث بازی با پرسپولیس و استقلال فرق دارد و تمام تیم‌ها با انگیزه کامل برابر سرخابی‌ها صف‌آرایی می‌کنند.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها