کد خبر: 497822
|
۱۴۰۰/۰۳/۳۱ ۱۵:۰۴:۵۰
| |

معاون مسکن و ساختمان:

حضور بخش خصوصی ایران در بازسازی سوریه تقویت می‌شود

معاون مسکن و ساختمان از توافق دو کشور ایران و سوریه برای بازسازی و تقویت بخش خصوصی ایران در بازسازی‌های آتی آن کشور خبر داد.

حضور بخش خصوصی ایران در بازسازی سوریه تقویت می‌شود
کد خبر: 497822
|
۱۴۰۰/۰۳/۳۱ ۱۵:۰۴:۵۰

اعتمادآنلاین| محمود محمودزاده معاون مسکن و ساختمان بخشی از دستاوردهای سفر خود را که در روزهای گذشته به سوریه انجام شد، برشمرد.

به گزارش ایلنا، معاون مسکن و ساختمان با یادآوری تفاهم‌نامه پیشین دو کشور ایران و سوریه برای بسترسازی لازم و امکان حضور شرکت‌های بخش خصوصی ایران در بازسازی سوریه، گفت: در سفر تازه به سوریه، بسترسازی برای انجام تفاهم پیشین دو کشور انجام شد. همچنین موضوع نقل و انتقال پول و تسهیل در حمل و نقل از دیگر مواردی بود که دو کشور درباره آن‌ها به توافق رسیدند.

معاون وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: تبادل تجربه دو کشور ایران و سوریه در خصوص ساخت مسکن انبوه برای اقشار متوسط جامعه بر مبنای مقررات ملی و کنترل ساختمان و بهره‌مندی از تجربه ایران در این زمینه و نحوه تامین مالی پروژه‌ها در گفت‌وگو با مسئولان ارشد سوریه از جمله دستاوردهای سفر به آن کشور بود.

محمودزاده گفت: امیدواریم این همکاری تداوم داشته باشد و بستر فعالیتی جدیدی برای حضور بخش خصوصی در بازسازی سوریه فراهم شود.

وی همکاری ایران در بازسازی سوریه را شامل حوزه عمران، زیربنایی و مسکن برشمرد و بر تقویت حضور بخش خصوصی ایران، تاکید کرد.

معاون وزیر راه و شهرسازی تصریح کرد: دولت هیچگونه اقدام اجرایی و سرمایه‌گذاری در سوریه ندارد و تنها بسترهای قانونی لازم را برای حضور بخش خصوصی ایران در سوریه فراهم می‌کند.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها