کد خبر: 497886
|
۱۴۰۰/۰۴/۰۱ ۰۷:۴۰:۰۰
| |

پس‌لرزه‌های یک انتخابات آرام / قالیباف خواستار بررسی اخلال در روند انتخابات شد

نمایندگان مجلس پس از پایان انتخابات یکی پس از دیگری از قصور وزارت کشور گفتند تا اینکه سرانجام روز گذشته قالیباف نیز وارد این کارزار شد و از کمیسیون‌های اصل 90 و شوراها خواست تا موضوع اختلال در روند برگزاری انتخابات را مورد بررسی قرار دهند.

پس‌لرزه‌های یک انتخابات آرام / قالیباف خواستار بررسی اخلال در روند انتخابات شد
کد خبر: 497886
|
۱۴۰۰/۰۴/۰۱ ۰۷:۴۰:۰۰

اعتمادآنلاین| بیست‌وهشتم خردادماه هم با همه حواشی و کش‌و‌قوس‌هایش گذشت تا حباب انتخاباتی بودن اظهارات، بالاخره نابود شود و اظهارات بیشتر از گذشته رنگ و بوی واقعیت به خود بگیرد اما آنچه همچنان باقی است، پس‌لرزه‌هاست که سبب شد تا انتقادات اصولگرایان به دولت دوازدهم و البته وزارت کشور دوباره بلند شود به ویژه ساکنان ساختمان هرمی‌شکل میدان بهارستان.

به گزارش روزنامه اعتماد، نمایندگان مجلس پس از پایان انتخابات یکی پس از دیگری از قصور وزارت کشور گفتند تا اینکه سرانجام روز گذشته در صحن علنی مجلس محمدباقر قالیباف، رییس قوه مقننه نیز وارد این کارزار شد و از کمیسیون‌های اصل 90 و شوراها خواست تا موضوع اختلال در روند برگزاری انتخابات را مورد بررسی قرار داده و نتیجه را به صحن علنی مجلس و هیات‌رییسه قوه مقننه اعلام کنند.

این دستور پس از آن مطرح شد که نخست علیرضا سلیمی، نماینده محلات با بیان اینکه «در آغاز رای‌گیری اتفاقاتی از جمله اختلال در سیستم، دیر رسیدن تعرفه در برخی صندوق‌ها، همچنین دیر باز شدن تعرفه‌ها در برخی دیگر از صندوق‌ها رخ داد که باید مشخص شود دلیل این اتفاقات چه بوده است» به روند انتخابات اعتراض کرد و پس از او نیز نصرالله پژمانفر، رییس کمیسیون اصل 90 تاکید کرد: «شکایت‌های فراوانی نسبت به تاخیر در اخذ رای، نبود مهر و نظارت به کمیسیون اصل 90 مجلس ارسال شده که ما براساس ماموریت این کمیسیون در نظارت بر کار دستگاه‌ها، این موضوع را پیگیری خواهیم کرد.»

پس از این اظهارات روح‌الله جمعه‌ای، مشاور وزیر کشور که این روزها در نقش سخنگوی غیررسمی وزارت کشور ایفای نقش می‌کند، در توییتر خود نوشت: «تشکیک در سلامت انتخابات و ایجاد شبهه در اعلام آرای ماخوذه و مفقودی، ادامه همان فتنه‌ای است که انتخابات را بهانه قرار داده و اصلِ نظام را هدف گرفته است. مراقب باشید در دام دشمنان نظام نیفتید! ساختار انتخابات در جمهوری اسلامی ایران متشکل از دو بال اجرا و ‌نظارت است.»

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها