کد خبر: 497894
|
۱۴۰۰/۰۴/۰۱ ۰۷:۵۸:۳۳
| |

مورفی، ناتور آمریکایی:

دیوانگی است از برچیدن آشوب تحریمی ترامپ بترسیم

یک نماینده مجلس سنای آمریکا تحریم‌های رئیس‌جمهور سابق کشورش علیه ایران را بی‌اثر توصیف کرده و خواستار عقب‌گرد دولت جدید از سیاست‌های او علیه تهران شده است.

دیوانگی است از برچیدن آشوب تحریمی ترامپ بترسیم
کد خبر: 497894
|
۱۴۰۰/۰۴/۰۱ ۰۷:۵۸:۳۳

اعتمادآنلاین| «کریس مورفی»، نماینده مجلس سنای آمریکا با اشاره به بی‌اثر بودن تحریم‌های «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور سابق آمریکا علیه ایران توصیه کرده مقام‌های دولت فعلی کشورش بدون بیم و هراس اقدامات او را به عقب برگردانند.

به گزارش فارس، مورفی در واکنش به خبر یک رسانه آمریکایی که گزارش داده دولت «جو بایدن»، رئیس‌جمهور آمریکا بسیاری ا زتحریم‌های دوران دونالد ترامپ علیه ایران را قانونی می‌داند و حاضر به رفع آنها نیست در توییتر نوشت: «نابخردانه است که بخش ناچیزی از مباحثات درباره رفع تحریم‌های ایران بر این سئوال متمرکز است که "آیا آنها کارساز بودند؟"»

او در ادامه به این سئوال خود اینطور پاسخ داده که هیچ‌یک از تحریم‌های دوران ترامپ رفتار ایران باعث «بهتر شدن رفتار ایران» (از نگاه آمریکا) نشده است.

او سپس در یک پیام توییتری دیگر نوشته است: «البته، اوباما نشان داد که تحریم‌های هدفمند چندجانبه علیه ایران به شرط داشتن هدف نهایی واقع‌بینانه می‌توانند موثر واقع شوند. بر عکس، ترامپ هر جنبده‌ای را بدون برخوردار بودن از حمایت متحدانمان و برای دستیابی به یک هدف خیالبافانه تحریم می‌کرد. دیوانگی است که از برچیدن آشوب تحریمی او بترسیم.»

ساعاتی قبل‌تر، پایگاه خبری-تحلیلی «پولیتیکو» گزارش داد مقام‌های آمریکایی به ایران اطلاع داده‌اند که «جو بایدن» حاضر به رفع تمامی تحریم‌های اعمال‌شده توسط «دونالد ترامپ» علیه ایران نیست زیرا معتقد است که بسیاری از این تحریم‌ها مبنای قانونی دارند.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها