کد خبر: 498024
|
۱۴۰۰/۰۴/۰۱ ۱۰:۴۴:۰۳
| |

سازمان ملل گزارش داد:

2700 کودک قربانی جنگ در سال 2020

خبرگزاری رویترز نوشت: آنتونیو گوترش دبیرکل سازمان ملل در گزارش خود به شورای امنیت اعلام کرد سال گذشته میلادی بیش از هشت هزار و 500 کودک در سراسر جهان به عنوان سرباز مورد استفاده قرار گرفته و بالغ بر دو هزار و 700 کودک دیگر هم کشته شده اند.

2700 کودک قربانی جنگ در سال 2020
کد خبر: 498024
|
۱۴۰۰/۰۴/۰۱ ۱۰:۴۴:۰۳

اعتمادآنلاین| سازمان ملل روز دوشنبه اعلام کرد در سال گذشته میلادی بیش از هشت هزار و 500 کودک سال گذشته در درگیری های مختلف سراسر جهان به عنوان سرباز مورد استفاده قرار گرفته و نزدیک به دو هزار و 700 کودک دیگر هم کشته شدند.

به گزارش ایرنا به نقل از این خبرگزاری انگلیسی، گزارش سالانه «آنتونیو گوترش» دبیرکل سازمان ملل متحد به شورای امنیت در مورد کودکان و درگیری های مسلحانه، کشتار، معلولیت و سوء استفاده جنسی از کودکان، آدم ربایی یا استخدام، عدم دسترسی به کمک و هدف قرار دادن مدارس و بیمارستان ها را شامل می شود.

این گزارش تایید کرد که در 21 درگیری علیه 19 هزار و 379 کودک تخلف صورت گرفته است. بیشترین تخلفات در سال 2020 در سومالی، جمهوری دموکراتیک کنگو، افغانستان، سوریه و یمن انجام گرفته است.

این بررسی همچنین نشان می دهد که سال گذشته هشت هزار و 521 کودک به عنوان سرباز مورد استفاده قرار گرفتند، دو هزار و 674 کودک در درگیری های مختلف کشته و پنج هزار و 748 کودک زخمی شدند.

علاوه بر این، گزارش دبیر کل سازمان ملل شامل یک فهرست سیاه با هدف شرمسار کردن طرفین درگیری به امید ایجاد انگیزه در آنها برای اجرای اقدامات محافظت از کودکان است. گفته می شود عربستان سعودی و اسرائیل مدت زیادی است در تلاش برای ممانعت از انتشار این فهرست هستند.

اسرائیل تا کنون هرگز در این فهرست قرار نگرفته و نام عربستان سعودی هم پس از آنکه برای نخستین بار در سال 2020 در این فهرست به دلیل کشتار و زخمی کردن کودکان یمنی آورده شد، بلافاصله حذف گردید.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها