پکن: آزمایشگاه ووهان شایسته دریافت جایزه نوبل است

سخنگوی وزارت خارجه چین ضمن رد اتهام‌های غرب به پکن درباره همه گیری کرونا تاکید کرد، آزمایشگاه شهر ووهان به دلیل مطالعه و بررسی کووید-19 سزاوار دریافت جایزه نوبل است.

پکن: آزمایشگاه ووهان شایسته دریافت جایزه نوبل است
کد خبر: 498043
|
۱۴۰۰/۰۴/۰۱ ۱۱:۱۹:۲۲

اعتمادآنلاین| «ژائو لی‌جیان» سخنگوی وزارت خارجه چین در یک نشست خبری اتهام‌زنی‌های کشورهای غربی به ویژه آمریکا علیه پکن درباره همه گیری ویروس کرونا را به شدت رد کرد.

به گزارش فارس و به نقل از رویترز، سخنگوی دستگاه دیپلماسی چین اعلام کرد که آزمایشگاه ویروس شناسی ووهان به دلیل نقش مهمی که در زمینه بررسی و مطلعه کووید-19 داشته است، شایسته دریافت جایزه نوبل پزشکی است.

ژائو لی‌جیان در این نشست خبری به اتهام‌زنی‌های کشورهای غربی به ویژه آمریکا مبنی بر اینکه آزمایشگاه ویروس شناسی شهر ووهان عامل شیوع و آغاز همه گیری ویروس کرونا است، واکنش نشان داد.

مقام‌های مختلف کشورهای غربی طی هفته‌های اخیر ادعاهای گوناگونی را درباره چگونگی شروه همه گیری ویروس کرونا مطرح کرده‌اند از قبیل اینکه آزمایشگاه ووهان یا عامدانه عامل همه گیری کرونا بوده و یا اینکه ناخواسته در اثر نشت ویروس به خارج از آزمایشگاه، همه گیری کرونا در جهان آغاز شده است.

سخنگوی وزارت خارجه چین با رد این اتهامات گفت: «اگر آنهایی که برای اولین بار خبرها و اطلاعات درباره ژنوم‌های ویروسی را منتشر می‌کنند، به ساختن ویروس متهم شوند در آن صورت پروفسور لوک مونتاگنیر که برای اولین بار ویروس اچ‌آی‌وی را کشف کرد به جای آنکه جایزه نوبل دریافت کند مقصر ایدز محسوب می شود و آقای لوئیس پاستور که میکروب‌ها را کشف کرد در مورد باکتری‌های بیماری زا در سراسر کره زمین پاسخگو خواهد بود».

وی افزود: «با همین استدلال، تیم (آزمایشگاه ویروس شناسی) در ووهان به دلیل تحقیقاتشان روی کووید-19 باید جایزه نوبل پزشکی دریافت کنند نه اینکه مورد انتقاد قرار گیرند».

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها