پیام تبریک حدادعادل به رئیس‌جمهور منتخب / حدادعادل: انتخابات 28 خرداد روز پیروزی ملت ایران بر دشمنان است

رئیس شورای ائتلاف نیرو‌های انقلاب گفت: انتخابات بیست‌وهشتم خرداد یک‌هزار و چهارصد را نباید پیروزی بخشی از ملت بر بخشی دیگر یا پیروزی یک فرد یا یک جریان سیاسی در کشور محسوب کرد، بلکه آن را باید پیروزی ملت ایران بر دشمنان ملت دانست.

پیام تبریک حدادعادل به رئیس‌جمهور منتخب / حدادعادل: انتخابات 28 خرداد روز پیروزی ملت ایران بر دشمنان است
کد خبر: 498097
|
۱۴۰۰/۰۴/۰۱ ۱۲:۴۵:۴۳

اعتمادآنلاین| غلامعلی حدادعادل رئیس شورای ائتلاف نیرو‌های انقلاب اسلامی در پیامی انتخاب سید ابراهیم رئیسی را تبریک گفت و اظهار کرد: شورای ائتلاف پیروزی سیدابراهیم رئیسی را مکمل مجلس یازدهم می‌داند و آن را زمینه همکاری مثبت و هم‌افزایی سازنده مجلس و دولت در گره‌گشایی از مشکلات مردم محسوب می‌کند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، متن این بیانیه به شرح زیر است:

بسم الله الرحمن الرحیم

بیانیه شورای ائتلاف به مناسبت انتخابات بیست‌و‌هشتم خرداد هزار‌وچهارصد

«فردا روز دیگری است»


ملت شریف ایران

همزمان با میلاد مبارک امام هشتم حضرت رضا علیه‌السلام، انتخاب آیت‌الله سیدابراهیم رئیسی به‌عنوان هشتمین رئیس‌جمهور اسلامی ایران را به شما مردم آگاه و بصیر تبریک می‌گوییم.

انتخابات بیست‌وهشتم خرداد یک‌هزار و چهارصد را نباید پیروزی بخشی از ملت بر بخشی دیگر یا پیروزی یک فرد یا یک جریان سیاسی در کشور محسوب کرد، بلکه آن را باید پیروزی ملت ایران بر دشمنان ملت دانست؛ دشمنانی که از «آزادی و استقلال جمهوری اسلامی» سیلی خورده‌اند و از حضور ملت پای صندوق‌های رأی به وحشت می‌افتند. آنچه در بیست‌وهشتم خرداد اتفاق افتاد دقیقاً نقطه مقابل آرزو‌های شوم طراحان و مجریان کودتای بیست‌وهشتم مرداد بود. این حضور سرنوشت‌ساز، بی‌گمان، آثار ژرف و شگرف داخلی و منطقه‌ای و بین‌المللی مهمی به سود ملت ایران در پی خواهد داشت.

روح سیاسی حاکم بر حضور مردم در انتخابات اخیر «مطالبه جدی مردم برای تغییر و تحول» بود و این حقیقت در مواضع و بیانات همه نامزد‌ها در تبلیغات و مناظره‌های انتخاباتی نیز آشکار بود. مردم خواهان کارآمدی بیشتر، مبارزه با فساد و رفع تبعیض و گسترش عدالت بودند و هستند؛ و از رئیس‌جمهوری که با اراده خود انتخاب کرده‌اند انتظار دارند نسبت به بهبود وضعیت معیشتی و اقتصادی آنان اهتمام بلیغ داشته باشد.

اکنون که ملت قدم به میدان نهاده و با انتخاب سیدابراهیم رئیسی چشم به «فردایی دیگر» دوخته است، همه باید دست در دست هم و با روحیه‌ای جهادی و نگاهی انقلابی به همان اندازه که مطالبه‌گر هستیم حمایت‌کننده نیز باشیم.

انتخابات بیست‌وهشتم خرداد علاوه بر انتخاب رئیس‌جمهور، فرصت نیکویی برای انتخاب اعضای شورا‌های اسلامی شهر و روستا در سراسر کشور و نیز در بعضی از شهر‌ها انتخاب نمایندگان مجلس و مجلس خبرگان نیز بود.

شورای ائتلاف نیرو‌های انقلاب اسلامی که نهادی برخاسته از تجربه سیاسی و اجتماعی چهل‌ودو ساله پس از انقلاب و مخصوصاً تجربه‌های چند سال اخیر است، خدا را شاکر است که توانسته با پشتیبانی از نامزدی سیدابراهیم رئیسی و تلاش برای پیروزی ایشان به وظیفه دینی، ملی و سیاسی خود عمل کند. شورای ائتلاف پیروزی سیدابراهیم رئیسی را مکمل مجلس یازدهم می‌داند و آن را زمینه همکاری مثبت و هم‌افزایی سازنده مجلس و دولت در گره‌گشایی از مشکلات مردم محسوب می‌کند.

انتخابات بیست‌وهشتم خرداد هزار و چهارصد نه‌فقط پیروزی نامزد مورد نظر شورای ائتلاف برای ریاست‌جمهوری بود که به پیروزی هشتاد درصد از نامزد‌های معرفی‌شده برای شورا‌های اسلامی شهر‌ها انجامید؛ آنچنان که در بسیاری از شهر‌ها و مراکز استان‌ها نظیر تهران و اصفهان و مشهد، همه، یا اکثر نامزد‌های متعلق شورا‌های ائتلاف و نیز نامزد‌های میان‌دوره‌ای مجلس و مجلس خبرگان توانستند رأی مثبت اکثریت قاطع رأی‌دهندگان را کسب کنند.

نتایج حاصل از این انتخابات به روشنی از اعتماد قاطبه رأی‌دهندگان به «شورای ائتلاف نیرو‌های انقلاب اسلامی» به‌عنوان یک نهاد سیاسی گسترده و در خدمت مردم حکایت می‌کند. شورای ائتلاف این اعتماد را سرمایه‌ای ارزشمند و توفیق بزرگی برای خود می‌داند و بدان افتخار می‌کند و توجه دارد که حفظ این اعتماد به اندازه کسب آن اهمیت دارد و همت و تلاش می‌طلبد. برای حفظ این اعتماد لازم است چه در دولت و چه در شهرداری‌ها، مسئولان انقلابی و مؤمن و پاکدست و کارآمد و کوشا انتخاب شوند تا طعم شیرین خدمت را به مردم بچشانند.

شورای ائتلاف ضمن تشکر صمیمانه از تلاش همه خواهران و برادرانی که در شورا‌های ائتلاف سراسر کشور فعالیت انتخاباتی داشته‌اند، بر این نکته تأکید می‌کند که لازم است برای رسیدن به «فردایی دیگر» به افزایش آگاهی و بصیرت خود و دیگران و نیز توسعه تشکیلاتی و تحکیم و انسجام آن همت گماریم؛ و به خاطر بسپاریم که شورای ائتلاف سازوکاری برای وحدت همه نیرو‌های جبهه انقلاب اسلامی است و به هیچ حزب و تشکل خاصی تعلق ندارد.

وظیفه همه ما در سراسر کشور این است که با فراموش کردن بعضی از سوءتفاهم‌ها و نامهربانی‌ها و بداخلاقی‌هایی که در جریان انتخابات مشاهده شد از همه نیرو‌های انقلاب دعوت کنیم تا زیر چتر واحد و گسترده شورای ائتلاف گرد هم آیند و به مجلس و دولتی که خود در انتخاب آن‌ها سهیم بوده‌اند مدد رسانند؛ باشد که در آینده‌ای نه‌چندان دور به فضل الهی با نیرویی برخاسته از ایمان و تشخیصی برخاسته از تقوی و بصیرت و اخلاص و همتی الهام گرفته از ایثارگران و شهیدانی همچون شهید قاسم سلیمانی بتوانیم به آرمان‌های امام راحل (ره) و رهنمود‌های حیات‌بخش مقام معظم رهبری جامه عمل بپوشانیم و فردای دیگر و بهتری پدید آوریم. ان‌شاءالله

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها