علاوی، رئیس ائتلاف الوطنیه:

ترور شهید سلیمانی در خاک عراق اشتباهی بزرگ بود

ایاد علاوی رئیس ائتلاف الوطنیه عراق تأکید کرد که ترور سردار سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی فرمانده پیشین نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در خاک عراق اشتباهی بزرگ از جانب آمریکا بود.

ترور شهید سلیمانی در خاک عراق اشتباهی بزرگ بود
کد خبر: 498134
|
۱۴۰۰/۰۴/۰۱ ۱۳:۴۲:۵۲

اعتمادآنلاین| ایاد علاوی رئیس ائتلاف الوطنیه عراق در مصاحبه تلویزیونی تصریح کرد که با طرف آمریکایی درباره اشتباه بزرگِ هدف قرار دادن شهید حاج قاسم سلیمانی فرمانده سابق نیروی قدس سپاه پاسداران در خاک عراق صحبت کردم.

وی افزود که شهید سلیمانی به دعوت دولت عراق آمده بود.

به گزارش ایرنا به نقل از سایت میدل ایست نیوز، علاوی درباره آینده حضور آمریکا در عراق و منطقه گفت که با سفرای دو کشور که یکی از آنها نزدیک به آمریکا است، ملاقات کرده و آنها تأکید کرده اند که آمریکا از حضور در عراق خسته شده و تمایلی به ادامه حضور در عراق ندارد و می‌خواهد شمار نیروهای خود در کل منطقه را کاهش دهد.

علاوی تأکید کرد که حضور نیروهای آمریکایی در عراق پیش از این در چارچوب قواعد نظامی و احترام به حاکمیت ارضی عراق نبود.

رئیس ائتلاف الوطنیه که دوشنبه شب با شبکه تلویزیونی الفرات عراق گفت وگو می کرد،درباره انتخابات پارلمانی پیش روی این کشور ابراز عقیده کرد که فضای سیاسی و وجود سلاح بی ضابطه و هرج و مرج در کنار اشکالاتی که در قانون انتخابات وجود دارد و روشن نبودن نحوه نظارت بین‌المللی بر انتخابات، همگی تأثیر منفی بر تلاش‌ها برای اجرای انتخابات پیش از موعد عراق دارد.

علاوی پیش‌بینی کرد که نسبت مشارکت در انتخابات پیش روی عراق کمتر از 18 درصد باشد.

وی گفت که به علت عدم اعتماد به روند انتخابات عدم مشارکت در انتخابات را اعلام کرده اما این به معنای کنار گذاشتن زندگی سیاسی نیست و افزود که روش سیاسی خود را از مسالمت‌آمیز به غیر مسالمت‌آمیز از راه تظاهرات و تنش داخلی و نافرمانی مدنی تغییر می‌دهد.

علاوی سیاست‌های مالی دولت را برای حفظ درآمدهای کشور مناسب دانست اما تأکید کرد که در این سیاست‌ها پرداخت خسارت به طبقات محروم لحاظ نشده است.

وی همچنین گفت که به نیروهای رزمنده الحشد الشعبی احترام می‌گذارد.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها