کد خبر: 498146
|
۱۴۰۰/۰۴/۰۱ ۱۳:۵۵:۱۰
| |

بهبود فضای کسب و کار در دولت رئیسی

یک کارشناس حوزه کار با تاکید بر بسیج امکانات و سرمایه ها در حمایت از تولید و کسب و کارها معتقد است برای آنکه رتبه ایران در حوزه کسب و کار بهبود یابد لازم است اصلاحات گسترده ای در زمینه رفع موانع قانونی کسب و کار، صدور مجوزها و اعمال مشوق های کارآفرینی اتفاق بیفتد تا گشایش در بازار کار به وجود آید.

بهبود فضای کسب و کار در دولت رئیسی
کد خبر: 498146
|
۱۴۰۰/۰۴/۰۱ ۱۳:۵۵:۱۰

اعتمادآنلاین| حمید حاج اسماعیلی درباره بهبود فضای کسب و کار در دولت سیزدهم اظهار کرد: علیرغم اقداماتی که طی چند سال گذشته در این خصوص صورت گرفته ولی رتبه جهانی ما در حوزه کسب و کار یک رتبه سه رقمی است که اصلا مناسب نیست.

به گزارش ایسنا، وی با تاکید بر رفع موانع کسب و کار در کشور گفت: باید اصلاحات گسترده ای در خصوص رفع موانع به لحاظ قانونی، صدور مجوزها و مشوق های کارآفرینی برای کسب و کار در کشور صورت گیرد تا این رتبه بهبود یابد.

این کارشناس حوزه کار ادامه داد: صرفنظر از رتبه 145 ایران در شاخص کسب و کار طی سالهای گذشته که به هیچ‌وجه مناسب نبود، رتبه ما بر اساس آخرین اعلام صندوق بین المللی پول و بانک جهانی 127 به بالا است در حالی که این رتبه باید به زیر 25 بیاید که بتوانیم از یک فضای بسیار مطلوب و مساعد برای ایجاد کسب کار در کشور بهره برداری کنیم.

حاج اسماعیلی تصریح کرد: با رتبه فعلی امکان اینکه گشایشی در حوزه کسب و کار و اشتغال ایجاد کنیم غیر ممکن است و لازم است سیاستها در جهت رفع موانع اشتغال و بهبود فضای کسب و کار اتخاذ شود.

وی در عین حال بر ضرورت تجمیع امکانات و سرمایه های کشور برای حمایت از کارآفرینان تاکید کرد و گفت: سومین مانع پیش روی کسب و کار و تولید در کشور عدم حمایت مالی و بانکی است بنابر این معتقدم امکانات کشور برای شکل گیری تولید و حمایت از کسب و کار باید بسیج شوند و بانکها، سرمایه ها، امکانات و اقدامات، مشاوره های فنی و سیاستگذاری های کشور همه در جهت تولید و حمایت از کارآفرینان باشد.

به گفته این کارشناس حوزه کار دولت و نظام بانکی یکی از ابزارهای مهم در حوزه کسب و کار به شمار می روند ولی تا زمانی که به جای نقش حمایتی، رقیب بازار و کسب و کارها باشند نمی توان بهبود فضای کسب و کار را انتظار داشت لذا این مسایل باید برطرف و اصلاح شود تا گشایش در بازار کار کشور به وجود آید.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها