سازمان جهانی بهداشت:

کاهش اثربخشی واکسن‌های کرونا در برابر سویه دلتا

یکی از مقامات سازمان جهانی بهداشت (WHO) گفت: واکسن‌های کووید-19 در حال از دست دادن اثربخشی خود در برابر سویه دلتای کرونا هستند.

کاهش اثربخشی واکسن‌های کرونا در برابر سویه دلتا
کد خبر: 498156
|
۱۴۰۰/۰۴/۰۱ ۱۴:۰۳:۰۶

اعتمادآنلاین| یک متخصص اپیدمیولوژی در اظهاراتی گفت: واکسن های کووید-19 نشانه هایی از کاهش اثربخشی در برابر سویه دلتای کروناویروس از خود نشان داده اند هرچند واکسن‌های موجود همچنان در پیشگیری از ابتلا به نوع شدید بیماری و مرگ ناشی از آن موثر هستند.

به گزارش ایسنا، این مقام سازمان جهانی بهداشت افزود: ممکن است در آینده با یک مجموعه جهش ویروسی مواجه شویم و به این معنی است که واکسن ها قدرت خود را در برابر کروناویروس از دست می دهند.

سویه «دلتا پلاس» که به دلیل جهش در نوع دلتا یا «B.1.617.2» شکل گرفته، اولین بار در هند شناسایی شد و یکی از محرک های اصلی بروز موج دوم بیماری در این کشور و چندین کشور دیگر از جمله انگلیس محسوب می شود.

این سویه از سرعت انتقال بالایی برخوردار است و سازمان جهانی بهداشت از آن به عنوان چهارمین سویه نگران کننده ویروس نام برده است.

بوریس جانسون، نخست وزیر انگلیس نیز نسبت به احتمال مواجهه با زمستانی سخت در این کشور خبر داد. موارد ابتلا به سویه دلتا در یک هفته حدود 30 درصد در انگلیس افزایش داشته و موارد بستری و پذیرش در بخش مراقبتهای ویژه نیز روند صعودی پیدا کرده است.

به گزارش ایسنا به نقل از هندوستان تایمز، مقامات روسیه نیز عامل افزایش موارد ابتلا به بیماری کووید-19 در این کشور را سویه دلتای کروناویروس اعلام کرده اند.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها