کد خبر: 498166
|
۱۴۰۰/۰۴/۰۱ ۱۴:۱۸:۳۱
| |

در سایه اختلافات بر سر بازسازی غزه:

حماس، اسرائیل را تهدید کرد

جنبش حماس اسرائیل را به افزایش تنش‌ها و خشونت‌ها در صورت تحویل ندادن کمک مالی ماهانه قطر تهدید کرد.

حماس، اسرائیل را تهدید کرد
کد خبر: 498166
|
۱۴۰۰/۰۴/۰۱ ۱۴:۱۸:۳۱

اعتمادآنلاین| جنبش حماس تهدید کرد که اگر رژیم صهیونیستی اجازه ورود کمک مالی ماهانه قطر را که 30 میلیون دلار است، ندهد، این جنبش تنش‌ها با این رژیم را افزایش خواهد داد. حماس رژیم صهیونیستی را به بالن‌های آتش زا و اقدامات اعتراضی در مرزهای اراضی اشغالی با غزه تهدید کرد.

به گزارش ایسنا، به نقل از روزنامه الاخبار لبنان، رژیم صهیونیستی با بازگشایی گذرگاه‌ها با نوار غزه و ورود کمک مالی قطر و ارائه تسهیلات قبل از حل پرونده معامله تبادل اسرا مخالف است.

این روزنامه به نقل از گروه‌های فلسطینی نوشت: تور وینسلند، فرستاده سازمان ملل در روند صلح خاورمیانه پیامی با این محتوا را به رهبری حماس منتقل کرد. اسرائیل خواهان کاهش تعداد اسرایی است که حماس درخواست آزادی آن‌ها را در راستای معامله تبادل اسرا داده است. اما حماس با این مساله مخالف است و نسبت به انفجار اوضاع هشدار داده است.

از سوی دیگر رسانه‌های اسرائیلی اعلام کردند که توافقی درباره ایجاد مکانیزم جدیدی برای انتقال پول‌های قطر به غزه حاصل شده است.

این رسانه‌ها اعلام کردند: مکانیزم جدید شامل تشکیلات خودگردان فلسطین در رام الله نیست بلکه اموال قطر از طریق سازمان ملل منتقل می‌شود و مثل قبل به صورت نقدی و در داخل چمدان‌ها منتقل نمی‌شود.

منابع فلسطینی اعلام کردند که احتمالا کمک قطر اواخر هفته یا اوایل هفته آتی به دست فلسطینی‌ها برسد.

رژیم صهیونیستی از زمان پایان درگیری‌های اخیر میان غزه و این رژیم اجازه تحویل کمک مالی قطر به غزه را نداده است و خواهان آزادی سربازان اسرائیلی است که توسط حماس بازداشت شده‌اند.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها