کد خبر: 498199
|
۱۴۰۰/۰۴/۰۱ ۱۵:۳۰:۱۴
| |

ماریا زاخارووا، سخنگوی وزارت خارجه روسیه:

تحریم‌های آمریکا علیه روسیه هیچ مبنای قانونی ندارد

سخنگوی وزارت خارجه روسیه گفت: اظهارات واشنگتن در مورد تحریم‌های جدید علیه مسکو به اتهام استفاده از سلاح‌های شیمیایی هیچ مبنای قانونی ندارد، آن‌ها تلاش می‌کنند تا از موضوع مسمومیت ناوالنی استفاده کرده و تحریم‌هایی را علیه پروژه نورد استریم 2 اعمال کنند.

تحریم‌های آمریکا علیه روسیه هیچ مبنای قانونی ندارد
کد خبر: 498199
|
۱۴۰۰/۰۴/۰۱ ۱۵:۳۰:۱۴

اعتمادآنلاین| سخنگوی وزارت خارجه روسیه در اظهاراتی تحریم‌های واشنگتن علیه مسکو به بهانه استفاده از سلاح شیمیایی را بدون مبنای قانونی خواند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، ماریا زاخارووا، سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه تحریم‌های آمریکا علیه کشورش را غیرقانونی دانست.

زاخارووا روز سه شنبه در ویدئویی در یوتیوب گفت: «اظهارات واشنگتن در مورد تحریم‌های جدید علیه مسکو به اتهام استفاده از سلاح‌های شیمیایی هیچ مبنای قانونی ندارد، آن‌ها تلاش می‌کنند تا از موضوع مسمومیت ناوالنی استفاده کرده و تحریم‌هایی را علیه پروژه نورد استریم 2 اعمال کنند.»

این دیپلمات توضیح داد که چنین اظهاراتی هیچگونه مبنای حقوقی و قانونی ندارد، زیرا حتی با قانون CBW (قانون تسلیحات شیمیایی و بیولوژیکی) آمریکا مطابقت ندارد. برای اجرای این کار، باید مدارک اثبات شده بلامنازعی وجود داشته باشد که هیچ کدام اثبات شده نیست.»

زاخارووا همچنین یادآور شد که آمریکا هنگام تحریم‌ها به سازمان منع سلاح‌های شیمیایی (OPCW) استناد می‌کند.

این سخنگو همچنین بیان کرد که واشنگتن به وضوح تحریم‌های ضد روسی را با یک پروژه کاملا تجاری پیوند می‌دهد. زیرا آن‌ها قادر به متوقف کردن این پروژه از راه‌های اقتصادی یا سیاسی نیستند.

او خاطرنشان کرد: «در نتیجه، آن‌ها از روش مورد علاقه خود استفاده می‌کنند. یعنی دکمه تحریم‌ها را می‌فشارند و آن را به مسئله بسیار هیجان‌انگیز سلاح‌های شیمیایی مرتبط می‌کنند و پای خود را روی پدال گاز می‌گذارند.»

جیک سالیوان، مشاور امنیت ملی آمریکا روز یکشنبه اظهار کرد که واشنگتن در حال آماده سازی تحریم‌های جدید علیه روسیه به دلیل مسئله مسمومیت الکسی ناوالنی، منتقد دولت روسیه است. سالیوان همچنین اعلام کرد که مقامات آمریکایی همچنان تحریم‌ها را علیه شرکت‌های روسی درگیر در ساخت خط پروژه نورد استریم ادامه می‌دهند.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها