کد خبر: 498202
|
۱۴۰۰/۰۴/۰۱ ۱۵:۳۶:۳۸
| |

ازن 6 روز از هوای خرداد ماه تهران را آلوده کرد

طی خرداد ماه امسال کیفیت هوای شهر تهران طی 25 روز در شرایط قابل قبول و طی شش روز به‌دلیل افزایش غلظت آلاینده ازن در شرایط ناسالم برای گروه‌های حساس قرار داشت.

ازن 6 روز از هوای خرداد ماه تهران را آلوده کرد
کد خبر: 498202
|
۱۴۰۰/۰۴/۰۱ ۱۵:۳۶:۳۸

اعتمادآنلاین| اطلاعات موجود نشان می‌دهد که کیفیت هوای تهران نسبت به مدت مشابه در سال گذشته تغییری نکرده است.

به گزارش ایسنا، بر این اساس طی خرداد ماه سال 1399 نیز کیفیت هوای تهران همانند امسال 25 روز در شرایط قابل قبول و طی شش روز با شاخص آلاینده ازن در شرایط ناسالم برای گروه‌های حساس بود.

ازن آلاینده‌ای ثانویه است که برای تولید نیاز به وجود اکسیدهای نیتروژن و ترکیبات آلی فرار در حضور نور خورشید دارد. به‌دنبال افزایش شدت تابش خورشید در روزهای گرم سال، بستر مناسبی جهت تولید آلاینده ازن به‌خصوص در ساعات بعد از ظهر ایجاد می‌شود.

لازم به ذکر است که اکسیدهای نیتروژن محصول احتراق در وسایل نقلیه بنزینی و دیزل بوده و ترکیبات آلی فرار بیشتر در اثر تبخیر سوخت به ویژه در اماکنی مانند جایگاه های سوخت رسانی در هوا منتشر می‌گردد.

به گزارش روابط عمومی شرکت کنترل کیفیت هوای تهران، توصیه‌ می‌شود که کلیه افراد به‌ویژه گروه‌های حساس مانند بیماران قلبی و ریوی، کودکان، سالمندان و زنان باردار طی روزهایی که غلظت آلاینده ازن در هوا افزایش می‌یابد، به‌خصوص در ساعات اوج گرما (12 تا 18) حتی‌المقدور از حضور در فضای باز خودداری کنند.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها