کد خبر: 498273
|
۱۴۰۰/۰۴/۰۲ ۰۷:۳۸:۱۷
| |

محسن رضوانی ، رئیس فدراسیون شنا، شیرجه و واترپلو:

از رکورد شناگران راضی‌ام/ نیاز به دانش مربی خارجی داریم

رئیس فدراسیون شنا، شیرجه و واترپلو گفت: شناگران در مسابقات کسب سهمیه المپیک رکوردهای خوبی زدند و نباید تلاش آنها را نادیده گرفت.

از رکورد شناگران راضی‌ام/ نیاز به دانش مربی خارجی داریم
کد خبر: 498273
|
۱۴۰۰/۰۴/۰۲ ۰۷:۳۸:۱۷

اعتمادآنلاین| محسن رضوانی در خصوص عملکرد شناگران در مسابقات کسب سهمیه المپیک صربستان که منجر به کسب سهمیه المپیک نشد اظهار کرد: یکی از بهترین رکوردهای شنای کشور در این مسابقات به دست آمد. بنیامین، متین و سینا خیلی خوب شنا کردند. آنها یک سال و نیم است که در هیچ مسابقه‌ای شرکت نکرده بودند اما با همه اینها رکوردهای خوبی را ثبت کردند.

به گزارش ایسنا، رییس فدراسیون شنا، شیرجه و واترپلو گفت: قرار بود در مسابقات صربستان 700 شناگر حضور داشته باشند که خیلی از کشورها نتوانستند ویزای ملی‌پوشانشان را بگیرند. شرایط به سبب شیوع کرونا نرمال نیست اما کمیته ملی المپیک، سفارت صربستان، آقای علی‌نژاد و آقای طهماسبی برای گرفتن ویزای ملی‌پوشان خیلی به ما کمک کردند.

رضوانی گفت: کادر فنی و ملی‌پوشان همه تلاش کردند اما سهمیه کسب نشد. تمام مسئولیت‌ها با من است و منِ رئیس فدراسیون تمام مسئولیت ها را می‌پذیرم. ملی‌پوشان تلاش خود را کردند. اکنون هم در تلاش هستیم تا متین بالسینی در مسابقات بوسنی شرکت کند. تا یکشنبه زمان داریم و در حال تلاش هستیم تا او را به این مسابقات اعزام کنیم تا برای کسب سهمیه مستقیم تلاشش را بکند.

رئیس فدراسیون شنا، شیرجه و واترپلو گفت: من از رکورد 2 دقیقه بالسینی در انتخابی المپیک صربستان خیلی راضی هستم، اتفاق بزرگی برای شنای ایران بود. امیدوارم این مسیر به درستی پیش رود. ما حتما نیاز به دانش یک مربی خارجی در شنا داریم و حتما این کار را خواهیم کرد.

وی گفت: مهمترین عامل بدون بهانه جویی که به آن باید توجه کرد عدم حضور ملی‌پوشان بیش از 18 ماه در مسابقات است. ملی‌پوشان ما از فروردین 99 تا اکنون در هیچ مسابقه ای شرکت نکرده بودند. این خیلی موضوع مهمی است.

رضوانی دور بودن از مسابقات را عامل مهمی عنوان کرد و گفت: ملی‌پوشان در مسابقات خیلی استرس داشتند و این استرس را کسی نمی‌تواند مدیریت کند چون آنها مدت‌ها در مسابقه شرکت نکرده بودند. وضعیت شنا با سایر رشته‌ها متفاوت بود تمامی استخرهای دنیا تعطیل بود. فوتبال، بسکتبال و والیبال انجام می‌شد اما استخرها تعطیل بود. برای کسب سهمیه همه زحمت کشیدند به خصوص در این چند ماه آخر که نمی‌توان این تلاش ها را نادیده گرفت.

وی در خصوص عملکرد شناگران گفت: بنیامین، سینا و متین خیلی خوب شنا کردند اما مهدی انصاری اصلا خوب نبود. ما بیشتر از انصاری انتظار داشیم. بنیامین رکورد خیلی خوبی زد. برخی رکوردها در برخی ماده ها کلاس کشور را بالا می‌برد. الان رکورد 2 دقیقه برای شنای 200 پروانه یک کلاس محسوب می‌شود. متین دو سال قبل رکورد 200 پروانه را بعد از 10 سال شکست.

پیش از متین یک ورزشکار که ایران هم زندگی نمی‌کرد رکورد 200 را برای خود ثبت کرده بود. متین با 19 سال سن این رکورد را شکست. آینده او اگر این رشته را ادامه دهد درخشان خواهد بود. امیدوارم در آینده از این فرصت بهترین بهره برداری را کند.

رئیس فدراسیون شنا، شیرجه و واترپلو گفت: احتمالا متین به عنوان نماینده ایران در المپیک شنا خواهد کرد، ما مجوز حضور یک شناگر در المپیک را از فینا گرفته‌ایم. تلاش این بود که بتوانیم دو شناگر را بفرستیم. امیدوارم که متین به مسابقات هفته آینده بوسنی اعزام شود تا اگر شد ورودی مستقیم را کسب کند.

وی در خصوص سهمیه یونیورسالیتی گفت:

یونیورسالیتی یک سهمیه جهانی است که به برخی کشورها از سوی فینا اعطا می‌شود. البته این سهمیه به یک زن و یک مرد در هر کشور اعطا می‌شود اما آقای المسلم این کمک را به ما کرد و فعلا یک سهمیه به ما داده شده است. امیدوارم یک شنای خوب را در المپیک شاهد باشیم.

وی در خصوص حضور بالسینی در مسابقات بوسنی هم گفت: سهمیه یونیورسالیتی کسب شده اما متین قرار است در مسابقات بوسنی هم شرکت کند تا سهمیه مستقیم بگیرد. متین، خانواده‌اش و کادر فنی در این چند ماه آخر واقعا از جان مایه گذاشته اند. متین می‌خواهد سهمیه مستقیم بگیرد. خانواده‌اش تلاش می‌کنند ما هم کمک می‌کنیم تا بتواند سهمیه مستقیم بگیرد.


وی گفت: باید حاشیه ها را کنار گذاشت. موضوعی که در کشور ما نهادینه شده این است که گذشته را فراموش می‌کنیم. چرا نمی‌گویند رضوانی دو سال قبل مدالی گرفت که کسی در خوابش هم نمی‌دید. من هم می‌خواستم شناگرانم سهمیه بگیرند اما شرایط خاص است. آنها یک سال در مسابقه شرکت نکرده بودند.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها