کد خبر: 498284
|
۱۴۰۰/۰۴/۰۲ ۰۷:۴۹:۰۰
| |

بهانه‌تراشی کیهان درباره کاهش مشارکت / بی‌توجهی دولت در افزایش صندوق‌های سیار از عوامل کاهش مشارکت بود

روزنامه کیهان نوشت: باید بی‌توجهی دولت در افزایش و هدایت صندوق‌های سیار متناسب با رای‌گیری در شرایط کرونایی و همچنین ضعف اجرایی در برگزاری منظم و بدون تاخیر انتخابات که روز جمعه موارد متعددی از این ضعف مشهود بود را نیز اضافه کرد.

بهانه‌تراشی کیهان درباره کاهش مشارکت / بی‌توجهی دولت در افزایش صندوق‌های سیار از عوامل کاهش مشارکت بود
کد خبر: 498284
|
۱۴۰۰/۰۴/۰۲ ۰۷:۴۹:۰۰

اعتمادآنلاین| ‌ این روزها ریزش مشارکت مردم در انتخابات 1400 بحث داغ رسانه‌ها و فعالان سیاسی است. اظهارنظرها در خصوص عوامل کاهش میزان مشارکت متعدد است و جناح های مختلف بسته به سوگیری‌های خود نسبت به این موضوع واکنش نشان می‌دهند.

روزنامه کیهان در یادداشتی از عوامل کاهش مشارکت در انتخابات صحبت کرده است که متن کامل این یادداشت به شرح زیر است.

درصد قابل توجهی از سالمندان یا افراد دارای بیماری زمینه‌ای و سایر افراد که در گذشته با آسودگی برای رای دادن در محل شعب رای‌گیری حاضر می‌شدند علی‌رغم تمایل به رای دادن ریسک این موضوع را نپذیرند.

البته شاید این افراد وقتی قرنطینه وسواس‌گونه و دورکاری عجیب برخی مسئولان را در طول دوران کرونا می‌بینند که با وجود امکان برنامه‌ریزی برای رعایت شیوه‌نامه‌ها تقریباً از حضور در بیشتر مجامع عمومی و رفتن بین مردمی که با همین دستورالعمل‌های ابلاغی مشغول زندگی روزمره خود هستند خودداری می‌کنند، به خود حق می‌دهند که برای حضور در پای صندوق رای ‌تردید داشته باشند و احتیاط کنند.

به این شرایط باید بی‌توجهی دولت در افزایش و هدایت صندوق‌های سیار متناسب با رای‌گیری در شرایط کرونایی و همچنین ضعف اجرایی در برگزاری منظم و بدون تاخیر انتخابات که روز جمعه موارد متعددی از این ضعف مشهود بود را نیز اضافه کرد.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها