کد خبر: 498350
|
۱۴۰۰/۰۴/۰۲ ۰۹:۰۰:۰۰
| |

صمد مرفاوی،یک کارشناس فوتبال ایران:

از عملکرد اسکوچیچ دفاع می‌کنم

یک کارشناس فوتبال ایران از عملکرد دراگان اسکوچیچ در مدت زمان حضورش در تیم ملی دفاع کرد و گفت نمی‌توان تاثیر او را انکار کرد.

از عملکرد اسکوچیچ دفاع می‌کنم
کد خبر: 498350
|
۱۴۰۰/۰۴/۰۲ ۰۹:۰۰:۰۰

اعتمادآنلاین| صمد مرفاوی درباره نتایج تیم ملی در بحرین و اظهارات متفاوت کارشناسان درباره عملکرد دراگان اسکوچیچ و تاثیر او در نتایج این تیم گفت: در دور رفت با آقای ویلموتس نتیجه لازم را نگرفتیم که این موضوع این هم حاصل بی تدبیری مسئولانی بود که مربی‌ای را آوردند که فقط دنبال پول بود. کی‌روش هر چه بود، پولش را گرفت و تلاش هم کرد و زحمت کشید. او دوست داشت که فوتبال ما هم پیشرفت کرد. بعد از کی‌روش، ویلموتس چنین تفکری نداشت و فقط می‌خواست پولش را بگیرد. در نتیجه در دور رفت شکست خوردیم.

به گزارش ایسنا، وی با اشاره به زمان انتخاب اسکوچیچ به عنوان سرمربی تیم ملی افزود: در نهایت از بین مربیان داخلی و خارجی اسکوچیچ را انتخاب کردند که در دل فوتبال ما بود. اسکوچیچ که با توجه به شناختی که داشت، کارش را انجام داد. من هم قبلا گفتم که ما نیروهای توانمندی داریم که می‌توانند شرایط فوتبال ما را تغییر دهند. بازیکنانی که داریم که بیشترشان لژیونر هستند و داخلی ها هم جزو برترین فوتبالیست‌های آسیا هستند. و می توانند مجموعه خوبی باشند. ناگفته نماند که همین مجموعه دست ویلموتس بود و نتیجه نگرفت.

بازیکن سابق تیم ملی فوتبال ایران با بیان اینکه این تیم با هدایت اسکوچیچ در بحرین شرایط خوبی داشت اظهار کرد: به علت شناخت اسکوچیچ از روحیات بازیکنان ایرانی، تیم سروسامان گرفت و در بحرین، شرایط خوبی داشتیم و نتایج خوبی را گرفتیم. می‌توانستیم بهتر از این‌ها هم باشیم اما تنها دغدغه ما این بود که شاید نتوانیم به مرحله بعد صعود کنیم. فوتبال ما بالاتر از بحرین و عراق بود اما در این مقطع نگران مسائل حاشیه‌ای و غیرفوتبالی بودیم.

مرفاوی در واکنش به اینکه اکنون بحث بر سر انتخاب سرمربی جدید یا ادامه همکاری اسکوچیچ برای مرحله بعد است که بتواند در صورت صعود به جام جهانی، ایران را به مرحله دوم این مسابقات برساند گفت: ما با کی‌روش هم دور به دور حذفی جام جهانی نرفتیم. به نظرم هر مربی‌ای را هم بیاوریم، فکر نکنم شرایط ما تغییر کند. اسکوچیچ صدرصد در موفقیت ایران در بحرین تاثیرگذار بود. مگر می‌شود که بگوییم اگر چوب هم بالای سر تیم ملی بود، ایران صعود می‌کرد؟ خودم مربی هستم. این حرف منطقی نیست که بگوییم اسکوچیچ تاثیری نداشت. این کار اخلاقا درست نیست. مگر می‌شود خود بازیکن برود و بازی کند و استراتژی و تفکری نباشد؟

این کارشناس فوتبال با اشاره به نوع و سبک بازی ایران در بحرین گفت: صد درصد شرایط و سبک فوتبال ما با نسبت به دوره ویلموتس فرق کرده بود. شاید زمان کافی برای برگزاری بازی تدارکاتی نداشتیم و بازیکن‌ها بیشتر از این می‌توانستند خودشان را پیدا کنند اما همین عملکرد هم حاصل تدابیر اسکوچیچ بود. نمی‌توان گفت او تاثیر نداشت. من نباید ارزش کار همکارم را پایین بیاورم. مربی تیم ملی ایران یا خارجی باشد، من نباید بگویم مربی تاثیر نداشت. اگر تیمی شکست بخورد می‌توان گفت مربی تاثیر نداشت اما وقتی تیم پیروز شده، نمی‌توان تاثیر مربی را انکار کرد.

وی در واکنش به اینکه اعتقاد دارد بازیکن و مربی باید با هم هماهنگ باشند اما در بازگشت به ایران، اکثر بازیکنان تیم ملی نظری درباره احتمال جدایی اسکوچیچ نداشتند گفت: بازیکنان ایران حرفه‌ای جواب دادند. انتخاب سرمربی به بازیکن مربوط نمی‌شود. مگر اینجا محلات است؟این یک موضوع مدیریتی است. به نظرم بازیکنان بهترین جواب را دادند و طفره نرفتند و حرفه‌ای جواب دادند. اگر اظهارنظری درباره سرمربی آینده کنند که در این صورت باندبازی می‌شود.

مرفاوی در پاسخ به این سوال که آیا موافق ادامه حضور اسکوچیچ در تیم ملی است یا خیر تاکید کرد: من هیچ وقت نمی‌گویم موافق یا مخالف هستم. این تصمیمات در حوزه اختیارات مدیریت و کمیته فنی است. نمی‌گویم مربی بزرگتر یا کوچکتر بیاوریم. این جزو تصمیمات کلان است. من فقط از عملکرد اسکوچیچ دفاع می‌کنم.

او درباره قرعه کشی انتخابی جام‌جهانی و بهترین قرعه برای ایران با توجه به چالش‌های تاریخی ایران با برخی از تیم‌ها مانند عربستان، عراق، سوریه، کره‌جنوبی و ...، گفت: همه تیم‌هایی این مرحله توانمند هستند که توانستند از گروه خود صعود کنند. همه تیم‌های خوبی هستند. تیم ضعیف نداریم. مهم این است که ما باید چطور باشیم. ما باید قوی باشیم و خوب آماده شویم. برخی تیم‌ها درجه دو هستند و به این مرحله آمدند اما در فوتبال نمی‌توان نتایج را پیش بینی کرد. فوتبال ما از سوریه و عمان بالاتر است اما مهم این است که ما باید قوی باشیم و استرالیا هم حرفی برای گفتن نداشته باشد. ما می‌خواهیم به جام جهانی برویم. قرار نیست با نپال و بنگلادش بازی کنیم.

این مربی فوتبال افزود: ما با کی‌روش از گروه‌مان در جام جهانی صعود نکردیم ولی آبرومندانه بازی کردیم. طرز تفکر و استراتژی تیم مهم است. ما در جام جهانی باید با تیم‌های بزرگ رو به رو شویم و رقبای ما سوریه و عمان که نیستند که الان به فکر این رقبا باشیم. باید استراتژی بلند مدت داشته باشیم که ایران خودش را با آن وفق بدهد و کار کند. به اعتقاد من ما باید مسائل کوچک و جزئی را در نظر بگیریم و انتخاب اشتباه نداشته باشیم.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها