مجید مشتاق،عضو کمیته فنی فدراسیون شنا :

در نتایج شناگران نباید دنبال مقصر گشت؛ کرونا خیلی اذیت‌مان کرد/فدراسیون دنبال وایلدکارت است

عضو کمیته فنی فدراسیون شنا گفت: در نتایجی که شناگران ایران در مسابقات انتخابی المپیک کسب کردند، نباید دنبال مقصر گشت.

در نتایج شناگران نباید دنبال مقصر گشت؛ کرونا خیلی اذیت‌مان کرد/فدراسیون دنبال وایلدکارت است
کد خبر: 498353
|
۱۴۰۰/۰۴/۰۲ ۰۹:۱۵:۰۰

اعتمادآنلاین| مسابقات شنا انتخابی المپیک شنبه به میزبانی شهر بلگراد برگزار شد.

به گزارش فارس،نمایندگان شنای ایران در دور مقدماتی دومین روز از این مسابقات به آب زدند و جواز حضور در فینال ماده های خود را کسب کردند. همچنین شناگران ایران در تایم تریل به رکورد ورودی المپیک حمله کردند، اما موفق نشدند. در دور مقدماتی روز دوم این رقابت ها مهدی انصاری در ماده 100 متر پروانه و بنیامین قره‌حسنلو و سینا غلامپور در ماده 50 متر آزاد راهی فینال شدند.

در دور فینال روز دوم این مسابقات ابتدا بنیامین قره حسنلو و سینا غلامپور در ماده 50 متر آزاد به آب زدند که قره حسنلو با ثبت زمان 23٫14 اول و سینا غلامپور با زمان 23٫45 دوم شد. در ادامه مهدی انصاری در فینال 100 متر پروانه با ثبت زمان 55٫42 در جایگاه سوم ایستاد و به کار خود پایان داد. بدین ترتیب پرونده مسابقات شنا انتخابی المپیک به میزبانی صربستان بسته شد و این رقابت‌ها به پایان رسید.

مجید مشتاق درمورد عملکرد شناگران ایران در رقابت‌های انتخاب المپیک اظهار داشت: از زمانی که برای حضور نمایندگان ایران در رقابت‌های المپیک برنامه‌ریزی شد، شناگران تمرینات خود را آغاز کردند، اما متاسفانه در یک سال اخیر استخرها تعطیل بودند و شناگران نتوانستند به آب بزنند.

وی ادامه داد: با پیگیری‌های فراوان سرانجام استخرها باز شد. کادر فنی و شناگران بسیار زحمت کشیدند، اما واقعیت این است که غیر از متین بالسینی که با هزینه شخصی به مسابقات تدارکاتی اعزام شد سایر شناگران شرایط حضور در مسابقات را نداشتند. به هر حال باید بپذیریم که آهنگ مسابقات با آهنگ تمرینات متفاوت است. با این حال فاصله نمایندگان ایران با سایر رقبا در حد چند ثانیه است.

عضو کمیته فنی فدراسیون شنا با بیان اینکه من از نتایج شناگران رضایت دارم، گفت: به عقیده من اگر شناگران ایران پیش از حضور در رقابت‌های انتخابی المپیک می‌توانستند در حداقل یک مسابقه تدارکاتی حضور پیدا کنند، شرایط فرق می‌کرد. همانطور که در این مسابقات هم دیدیم شناگران ایران روز به روز بهتر شدند. بدون شک اگر تدارکات بیشتری بود، قطعاً نتایج بهتری کسب می‌شد، اما کرونا کار را برای‌مان سخت کرد.

مشتاق عنوان کرد: همین یک ثانیه‌ای که از آن صحبت می‌کنیم را می‌توان با تمرین رفع کرد و به المپیک رسید. به نظرم در نتایجی که کسب شد نباید دنبال مقصر گشت. کرونا در یک سال اخیر بلایی سر ما آورد که نتوانستیم خودمان را جمع کنیم. به عنوان مثال پیش از این در لیگ استانی ما حدود 500 شناگر حضور پیدا می‌کردند، اما حالا تعداد آنها به 90 نفر رسیده است. این روزها همه رشته‌ها فعال شده‌اند، اما استخرها هنوز بسته هستند. در زمان کرونا برخی از پشتوانه‌های عالی ما به دلیل ممانعت خانواده‌ها برای حضور از فرزندان‌شان در استخرها قید این رشته را زدند.

وی گفت: به هر حال بعد از کرونا باید روند استعدادیابی بهتر انجام شود. ما برای مسابقات جوانان آسیا چند شناگر عالی کشف کردیم و شانس مدال هم داریم. فکر می‌کنم باید بیشتر در این زمینه تلاش کنیم و به حضور چند شناگر خاص دلخوش نباشیم.

عضو کمیته فنی فدراسیون شنا در پاسخ به این سوال که آیا شنای ایران شانس کسب وایلدکارت را برای حضور در المپیک دارد یا خیر، تصریح کرد: بله؛ طبق شنیده‌های من مسئولان فدراسیون به دنبال گرفتن دو سهمیه برای شناگران ایران هستند. باید در بخش بین‌المللی و رایزنی‌های ورزشی قدرتمند عمل کنیم تا به اهداف خود برسیم.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها