مدیرکل آموزش و پرورش شهر تهران:

وضعیت بحرانی 827 مدرسه فرسوده از سوی آتش نشانی اعلام شده است

عبدالرضا فولادوند درباره روند ایمنی‌سازی مدارس برای سال تحصیلی 1400-1401 گفت: 827 مدرسه فرسوده در شهر تهران وجود دارد که وضعیت بحرانی این مدارس از سوی آتش نشانی اعلام شده است.

وضعیت بحرانی 827 مدرسه فرسوده از سوی آتش نشانی اعلام شده است
کد خبر: 498402
|
۱۴۰۰/۰۴/۰۲ ۱۰:۳۷:۱۹

اعتمادآنلاین| شهر تهران به رغم اینکه پایتخت و یکی از کلانشهرهای کشور محسوب می‌شود، اما از لحاظ سرانه آموزشی یکی از فقیرترین استان‌های کشور محسوب می‌شود.

به گزارش برنا، بیش از دو میلیون دانش آموز در مدارس کشور تحصیل می‌کنند. بر اساس بررسی‌های انجام شده اغلب مدارس در شهر تهران با تراکم 24 نفر تشکیل می‌شود. این مقوله نشان دهنده تراکم بالا و نیاز بیش از پیش پایتخت به سرانه آموزشی است.

بر اساس بررسی‌های انجام شده در لایحه بودجه 1400 معادل 2 هزار میلیارد تومان برای نوسازی و تجهیز مدارس فرسوده در نظر گرفته شده است.

آموزش و پرورش با استفاده از ظرفیت‌های قانونی خود باید اعلام کند تا چه زمانی می‌تواند نسبت به جمع آوری این مدارس نا ایمن اقدام می‌کند.

البته در روزهای قبل هم محمد سالاری، عضو شورای شهر تهران درباره روند نوسازی مدارس در پایخت گفت: «در گام نخست قرار شد،‌ شهرداری تهران نسبت به واگذاری 6 قطعه زمین به آموزش و پرورش شهر تهران اقدام کند تا در یک همکاری مشترک با مشارکت خیرین مدرسه‌ساز، کمبود مدرسه در منطقه 22 جبران شود.»

البته در صورت برگزاری مدارس درسال تحصیلی 1400-1401 باید بیش از پیش نسبت به نوسازی مدارس فرسوده و ارتقای کیفیت فضای آموزشی در استان تهران اقدامات مناسب در دستور کار قرار بگیرد.

در شهر تهران 827 مدرسه فرسوده وجود دارد

عبد الرضا فولادوند، مدیر کل آموزش و پرورش شهر تهران درباره روند ایمنی سازی مدارس برای سال تحصیلی 1400-1401 گفت: 827 مدرسه فرسوده در شهر تهران وجود دارد. وضعیت بحرانی این مدارس از سوی آتش نشانی اعلام شده است.

او افزود: در شهر تهران تراکم دانش آموزان در مدارس بالاست. از سوی دیگر تغییر کاربری هم افزوده شده است. امیدواریم بتوانیم به شکل قانونی این مدارس را به فروش رسانده و هزینه ساخت و ساز 200 مدرسه را تامین کنیم. هم اکنون در مرحله فروش این مدارس هستیم.

برگزاری کلاس های حضوری منوط به تزریق واکسن کرونا

مدیر کل آموزش و پرورش شهر تهران درباره روند برگزاری مدارس در سال تحصیلی 1400-1401 گفت: سال تحصیلی 1400-1401 در صورت واکسیناسیون، مدارس به شکل حضوری برگزار می‌شود.

تقویت پایه دانش آموزان در تابستان

او درباره کیفیت آموزش طی یکسال اخیر کرونایی و بررسی‌های انجام شده درباره روند تعلیم به دانش آموزان گفت: بر اساس بررسی‌های انجام شده به هیچ وجه آموزش مجازی نمی‌تواند جایگزین آموزش‌های حضوری باشد. در دنیا هم آموزش در ابعاد متعدد تحت تاثیر و آسیب قرار گرفته است.

فولادوند تاکید کرد: بنا است در فصل تابستان کلاس‌هایی را برگزار کنیم که در صورت بروز هر گونه کم و کاستی مشکلات برطرف شود. این گونه کلاس‌های جبرانی در راستای تقویت پایه دانش آموزان برگزار می‌شود.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها