منصور برزگر،دارنده مدال نقره المپیک مونترال:

از وزیر ورزش انتظاری ندارم چون همه به فکر خودشان هستند/یزدانی می‌تواند دومین طلا را بگیرد

دارنده مدال نقره المپیک مونترال گفت: من از وزیر ورزش آینده هیچ انتظاری ندارم چون همه آنها فقط به فکر خود هستند.

از وزیر ورزش انتظاری ندارم چون همه به فکر خودشان هستند/یزدانی می‌تواند دومین طلا را بگیرد
کد خبر: 498412
|
۱۴۰۰/۰۴/۰۲ ۱۰:۴۶:۱۷

اعتمادآنلاین| منصور برزگر درباره تجلیل از او در کمیته ملی المپیک، عنوان کرد: از اینکه این برنامه را برگزار کردند تشکر می‌کنم. برای هر جامعه‌ای یک الگو لازم است، اگر ما پیشکسوتان، تاریخ گذشته‌های خودمان را فراموش کنیم دچار سردرگمی می‌شویم مانند الان که در خیلی از چیزها سردرگم هستیم. در ورزش اگر ندانیم چرا می‌خواهیم کشتی بگیریم، به کجا خواهیم رفت و هدف چیست جوانان ما سردرگم خواهند شد.

به گزارش فارس، پیشکسوت کشتی ایران ادامه داد: با این الگوهایی که به وجود آورده‌اند ما از بین خواهیم رفت و آفتاب لب بوم هستیم اما جوانان اگر این چیزها را ببینند می‌گویند در گذشته ما چه چیزی بوده و او هم می‌خواهد همان گونه باشد.

برزگر با اشاره به اینکه فضا در کشور المپیکی نیست، خاطرنشان کرد: المپیکی فکر کردن هم بسیار مهم است، متاسفانه کشور ما المپیکی نیست و در آستانه المپیک روسای فدراسیون‌ها تغییر می‌کنند. الان رئیس جمهور تغییر کرده و چند روز بعد هم وزرا و در ادامه رئیس کمیته ملی المپیک تغییر می‌کند. یک ماه دیگر المپیک است و نفر بعدی بیاید می‌گوید به من مربوط نیست.

دارنده مدال نقره المپیک مونترال در پاسخ به این سوال که با برگزاری انتخابات چه انتظاری از وزیر ورزش آینده دارید، اظهار داشت: من از وزیر هیچ انتظاری ندارم، چون هیچ کاری برای ورزش نمی‌کند. همه فکر خودشان هستند. قبل از ورزش بهتر است سر و سامانی به این کشور و وضع اقتصادی بدهند. یک ماه به المپیک مانده و انتظار من از رئیس جمهور این است فعلا دست به ترکیب وزارت ورزش و کمیته ملی المپیک نزند و بعد از المپیک تصمیم بگیرد.

ملی‌پوش اسبق کشتی ایران یادآور شد: رئیس جمهور بعدی هم روی کار آمد بعد از المپیک تصمیم بگیرد و اجازه دهد تکلیف ورزش حداقل 4 سال یکبار مشخص شود. بعد از هر المپیک انتخابات بگذرانند تا 4 سال زحمات‌شان در المپیک مشخص شود.

برزگر گفت: روسیه، چین و آمریکا فوتبالی را که ما مدنظر داریم، ندارند اما وقتی به المپیک می‌آیند مدال‌ها را درو می‌کنند. آنها می‌خواهند بگویند ما ورزش و تربیت بدنی داریم و یک رشته را حمایت نمی‌کنیم.

دارنده مدال طلای جهان در سال 1973 در پاسخ به این سوال که شما سر تمرینات تیم‌ملی کشتی حاضر شدید، وضعیت این رشته را چطور ارزیابی می‌کنید، تصریح کرد: فدراسیون کشتی همیشه به من لطف داشته چه در زمان دبیر چه پیش از آن. من از آنها قدردانی می‌کنم. کشتی، وزنه‌برداری و تکواندو از امیدهای مدال در المپیک هستند. من در تمرین تیم ملی کشتی هم گفتم که این رشته بی رکورد است، خیلی‌ها مدالی می‌گیرند که کسی باور نمی‌کند و خیلی‌ها مدال نمی‌گیرند در حالی که از آنها انتظار مدال می‌رود.

وی افزود: ما از کشتی انتظار مدال داریم. امیدوارم حسن یزدانی بتواند حریف آمریکایی خود را شکست دهد و دومین مدال طلای خود را بگیرد. ما در کشتی کسی را که 2 مدال طلا داشته باشد، نداریم. در فرنگی هم امید زیادی داریم، امیدوارم انتظارات را برآورده کنند.

برزگر با بیان اینکه کشتی‌گیران باید استرس را از خود دور کنند، یادآور شد: کشتی‌گیران باید همانی را که هستند به نمایش بگذارند و انتظارات را برآورده کنند، نه کمتر نه بیشتر. با توجه به اینکه مسابقات جهانی و خیلی از مسابقات دیگر به خاطر کرونا برگزار نشد، معیارهایی که باید در دست‌مان باشد نیست. چون کشتی رکوردی ندارد نمی‌توانیم پیش‌بینی کنیم. باید ببینیم قرعه چطور می‌شود.

وی درباره اینکه ترکیب کشتی ایران را چطور می‌بینید، عنوان کرد: همیشه تلاش بوده ترکیب ایران بهترین‌ها باشد. هیچ مربی یا رئیس فدراسیونی نیست که 100 را کنار بگذارد و 99 را بردارد. حتما سعی می‌کنند کسی که می‌تواند بهترین مدال را بگیرد، به المپیک ببرند. استثناهایی وجود دارد اما همیشه مربی و فدراسیون اول آبروی خود را دوست دارد، بعد کشورش و بعد هم به کشتی فکر می‌کند.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها