جعفر صادق تبریزی:

مراجعه بدون نوبت سالمندان، علت شلوغی مراکز واکسیناسیون/ یک میلیون و 300 هزار نفر در انتظار تزریق دوز دوم کرونا

رئیس مرکز مدیریت شبکه وزارت بهداشت در خصوص علت ازدحام در مراکز واکسیناسیون کرونا توضیح داد.

مراجعه بدون نوبت سالمندان، علت شلوغی مراکز واکسیناسیون/ یک میلیون و 300 هزار نفر در انتظار تزریق دوز دوم کرونا
کد خبر: 498596
|
۱۴۰۰/۰۴/۰۲ ۱۵:۵۸:۲۱

اعتمادآنلاین| جعفر صادق تبریزی رئیس مرکز مدیریت شبکه وزارت بهداشت درباره شلوغی مراکز واکسیناسیون سالمندان اظهار کرد: ما اعلام نکرده‌ایم که سالمندان از صبح زود به مراکز بهداشتی مراجعه کنند و باید توجه داشت که سالمندان نگران هستند که واکسن به میزان کافی نباشد و برای همین بدون نوبت به مراکز واکسیناسیون مراجعه می‌کنند.

‌نمی‌توانیم به سالمندان بگوییم واکسن نمی‌زنیم


به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، وی درباره اینکه چرا به سالمندانی که پیامک دریافت نکرده‌اند و بدون نوبت مراجعه کرده‌اند، واکسن تزریق می‌شود، گفت: چاره‌ای نداریم؛ یک سالمند به مرکز واکسیناسیون مراجعه می‌کند و ساعت‌ها در صف می‌ماند، ما نمی‌توانیم به دلیل تکریم آن‌ها از تزریق واکسن خودداری کنیم و هر چقدر همکاران ما تاکید می‌کنند که بدون نوبت مراجعه نکنید عزیزان سالمند توجه نمی‌کنند.

مراجعه بدون نوبت علت شلوغی مراکز واکسیناسیون


رئیس مرکز مدیریت شبکه وزارت بهداشت ادامه داد: ما بر اساس تعداد تیپ‌های واکسیناسیون، پیامک تزریق دوز دوم واکسن را ارسال می‌کنیم، اما متاسفانه عزیزان توجهی ندارند و همه کسانی که نوبت واکسنشان گذشته است، به مراکز واکسیناسیون مراجعه می‌کنند. البته ما در استان‌ها مشکلی نداریم و مشکل عمده ما درباره مراجعه بدون نوبت و شلوغی مراکز واکسیناسیون مربوط به استان تهران است.

تبریزی بیان کرد: ما بر اساس زمان تزریق دوز دوم پیامک ارسال می‌کنیم و مایل نیستیم که سالمندان از صبح زود به مراکز بهداشتی مراجعه کنند و نوبت بگیرند و در صف بایستند. بار‌ها اطلاع‌رسانی کرده‌ایم که سالمندان بدون پیامک به مراکز واکسیناسیون مراجعه نکنند و این اطمینان را می‌دهیم که واکسن به میزان کافی در دسترس است و سالمندان منتظر باشند که پیامک تزریق دوز دوم ارسال شود و بعد مراجعه کنند.

یک میلیون و 300 هزار نفر در صف تزریق دوز دوم واکسن


رئیس مرکز مدیریت شبکه وزارت بهداشت با اشاره به جمعیتی که باید دوز دوم را تزریق کنند، گفت: یک میلیون و 300 هزار نفر باید دوز دوم را تزریق کنند و تاکنون این تعداد افراد دوز دوم را دریافت نکرده‌اند و این افراد اگر به تدریج به مراکز واکسیناسیون مراجعه کنند ما هیچ مشکلی در تزریق نخواهیم داشت و بر اساس ظرفیت تزریق پیامک ارسال می‌کنیم یا با سالمندان تماس گرفته می‌شود تا به محل مورد نظر برای تزریق واکسن مراجعه کنند.

تبریزی از واردات یک محموله واکسن یک میلیون دوزی خبر داد و گفت: یک یا 2 روز دیگر یک محموله یک میلیون دوزی واکسن وارد کشور خواهد شد و بیشتر از نیازمان برای تزریق دوز دوم واکسن به دستمان خواهد رسید.

707 پایگاه تجمیعی واکسیناسیون در ایران


وی به تعداد مراکز واکسیناسیون کرونا در کشور اشاره کرد و گفت: اکنون 707 پایگاه تجمیعی در کشور وجود دارد که از این تعداد 72 مرکز در تهران است و 2 هزار و 894 تیم واکسیناتور برای تزریق واکسن داریم.

افزایش ظرفیت تزریق واکسن برای حل مشکل شلوغی مراکز واکسیناسیون


رئیس مرکز مدیریت شبکه وزارت بهداشت درباره افزایش تزریق واکسن به منظور کاهش شلوغی مراکز واکسیناسیون، بیان کرد: ما از همکاران در مراکز واکسیناسیون درخواست کرده‌ایم که تعداد تیم‌های تزریق واکسن را افزایش دهند، اما فضا تا حدی اجازه می‌دهد تا تیم‌ها افزایش پیدا کند.

سه دانشگاه علوم پزشکی تهران، شهید بهشتی و ایران از روز دوشنبه در حال افزایش تعداد تیم‌های تزریق واکسن هستند تا مشکل شلوغی مراکز واکسیناسیون هر چه زودتر برطرف شود.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها