حسن درویشیان، رییس سازمان بازرسی کل کشور:

حمایت از تولید از اولویت‌های قوه قضاییه است

رییس سازمان بازرسی کل کشور گفت: یکی از اولویت های اصلی  قوه قضاییه حمایت از تولید و سرمایه گذاری است که شاهد آن هم حدود 2 هزار  واحد تولیدی فعال شده و یا از تعطیلی آنها جلوگیری شده است.

حمایت از تولید از اولویت‌های قوه قضاییه است
کد خبر: 498602
|
۱۴۰۰/۰۴/۰۲ ۱۶:۱۸:۱۳

اعتمادآنلاین| رییس سازمان بازرسی کل کشور گفت: یکی از اولویت‌های اصلی قوه قضاییه حمایت از تولید و سرمایه گذاری است.

‌به گزارش ایسنا، حجت الاسلام والمسلمین درویشیان در نشست با فعالان اقتصادی، تولیدکنندگان و کارآفرینان که ظهر امروز در مجتمع شهید بهشتی برگزار شد، گفت: یکی از اولویت های اصلی قوه قضاییه حمایت از تولید و سرمایه گذاری است که شاهد آن هم حدود 2 هزار واحد تولیدی فعال شده و یا از تعطیلی آنها جلوگیری شده است.

وی افزود: ما دفتری را تحت تولید و سرمایه گذاری در سازمان بازرسی ایجاد کردیم که تا نصف شب با کارافرینان جلسه دارند. آسیب های سرمایه گذاری را به ریز در بخش های مختلف احصا کردیم و برخی را هشدار دادیم و به مجلس اعاده کردیم برای اصلاح قوانین و مقررات.

درویشیان تصریح کرد: یکی از اشکالات عدم هماهنگی بخش های مختلف دولت و خصوصا بخش های اقتصادی در دادن تسهیلات یا سیاست هایی که بعضا متناقض است می باشد و باید هماهنگی و قرارگاه واحد در دولت ایجاد شود.

وی افزود: عدم ثبات قیمت ها از دیگر مشکلات ماست که حتی برخی ارتباطی به تحریم ندارد مثل محصولات فولادی که هم مصرف کننده و هم تولیدکننده ناراصی اند. عدم اجرای برخی قوانین و مقررات از دیگر مشکلات است و حداقل 7 الی 8 قانون در حمایت از سرمایه گذاری تصریح شده است ولی عدم اجرای کامل این قانون مشکلاتی ایجاد کرده است.

وی تاکید کرد: تامین مالی یکی از مشکلات واحدهای تولیدی است. باید از طرق دیگر بحث تامین مالی مثل بورس و فرابورس حل شود. ضرورت تسریع و تسهیل صدور مجوزها که گفته می شود 7 خان ولی 70 خان است و برای یک مجوز گاهی باید 30 امضا از دستگاه های مختلف گرفته شود و در دنیا این موضوع حل شده است.

درویشیان گفت: عدم ثبات در سیاست های صادراتی یکی دیگر از مشکلات ماست و بسیاری از بازارهای محصولاتمان را در کشورها از دست دادیم و برخی کشور ها مثل ترکیه و امارات جایگزین ما شدند.

وی تاکید کرد: سامانه جامع مالیاتی باید فعال شود و امیدواریم این ساختارها و فرایندها که شاید درصد بالایی از کارافرینان است اصلاح شود. همکاران ما در مرکز و استان ها در سازمان بازرسی برای پیگیری به حق قانونی فعالان اقتصادی همواره آمادگی همکاری دارند و گاهی مشکلات به تذکر حل می شود و این آمادگی را داریم و در خدمتتان هستیم.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها